Monday, December 31, 2012

အင္ဒိုနီးရွားအမွတ္တရ။

အင္ဒိုနီးရွားအမွတ္တရ။

သြားတာေတာ႔ ၾကာျပီ။

ဓာတ္ပံုေတြျပန္ၾကည္႕ရင္း တစ္စုတစ္ေဝးတည္းျဖစ္ေအာင္ ျပန္တင္ထားလုိက္တယ္။ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္မွာေတာ႔ပံုေတြတင္ဖူးတယ္ထင္တယ္။

ဘာေတြ ဘယ္လိုသြားရတာေတြေတာ႔ မေရးေတာ႔ဘူး။ နီးနီးနားနား ဗီစာမလိုတဲ႔ အင္ဒိုနီးရွားကို နည္းနည္းေတာ႔သေဘာက်တယ္။ မေလးရွားေလာက္ေတာ႔ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘူးထင္တယ္။

အုန္းပင္ေတြရိွတယ္။ မထူးဆန္းဘူး။ သို႕ေသာ္လည္း သဘာဝက်၏။ East Coast နီးပါးလွေခ်ေတာ႔သည္။





အျဗဟၼစရိယကုတင္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ကိုေတာင္ တစ္ေယာက္စီထားတာ။ ေရာက္တဲ႔အခါ သစၥာဆုိျပီး အဓိဌာန္လုိက္မွ အလုိလိုကပ္သြားတယ္။




ကုလားထုိင္။ ကုလားထုိင္ျမင္ဖူးသည္ဟုဆိုေသာ္ရ၏။ မဆိုေသာ္လည္းရ၏။ ထိုကုလားထုိင္ေလးတြင္ ထိုင္ကာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဇိမ္က်က်ဖတ္ခဲ႔ေသးသည္။ အရသာရိွပါဘိေတာင္း။





ကြ်ႏု္ပ္တို႕သည္ အရက္၊ဘီယာေသာက္တတ္သူမ်ားမဟုတ္ေခ်။ အသီးေဖ်ာ္ရည္မွာရာ ေကာ႔ေတးမ်ားညာေရာင္းေလသည္။ အခါးမၾကိဳက္ပါ။ ေသာက္ဟန္ျပဳျပီး ေထြးရန္ၾကံရသည္။ လွသလိုရိွေသာ္လည္း ခါးလွ၏။





မ်က္ႏွာသည္ အႏုပညာျဖစ္ေနျပန္သည္။ မ်က္ႏွာမ်ားျခင္းသည္မေကာင္းေသာ္လည္း မ်က္ႏွာမရိွလွ်င္ မ်က္ႏွာငယ္သည္ထက္ဆုိးသည္ဟုထင္သည္။ မ်က္ႏွာကို မုခဟုေခၚသည္ထင္သည္။ ဟုတ္ခ်င္လည္းဟုတ္မည္။ မဟုတ္ခ်င္လည္းမဟုတ္။ စားေသာက္ဆုိင္မွာ မ်က္ႏွာကို ရိုက္လာေလသည္။ ဒီအက္စ္အယ္လ္အာရ္ ကင္မရာမဟုတ္ေသာေၾကာင္႔ လွပလိမ္႔မည္မဟုတ္။ ပြိဳင္႔အန္ရွဳ႕ထ္ျဖစ္ေလရာ သည္းခံျပီးရွဳစားႏိုင္သူမ်ားအတြက္သာ အသံုးဝင္သည္။ ဝယ္လည္းမဝယ္ႏိုင္။ ဝယ္ႏိုင္ရန္လည္းအားမထုတ္၊ အေၾကြးႏွင္႔ဝယ္စိမ္႔ငွာဟုလည္းေတြးမထား။ ရိွသည္ႏွင္႔ေရာင္႔ရဲျပီး ရသည္ႏွင္႔ ေက်နပ္ရန္ ဘဝကသင္ေပးထားသည္။ ဆင္းရဲဖူးျခင္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံအင္မတန္မွေကာင္းသည္ထင္မိသည္။ ဆင္းရဲဖူးမွ အသံုးအျဖဳန္းနည္းဖုိ႕လြယ္ကူသည္ဟုထင္သည္။ ကိုယ္တုိင္လက္ဖြာဖူးေသာ္လည္း လိုအပ္ခ်ိန္လိုက္ေတာင္းၾကည္႕လွ်င္ လက္ခက္သူဘယ္ေလာက္မ်ားမွန္းသိခဲ႔ရဖူးေလျပီ။






ကြ်ႏု္ပ္သည္ ျမားႏွင္႔ shoot ေလရာ၊ ပစ္မွတ္ဘုတ္ျပားေပၚသို သက္ေရာက္ျခင္းမရိွ။ သို႕ေသာ္ ေလးကိုင္းကိုတင္ရာတြင္ ရာမ၊ လက္ခဏတို႕လို ကေနစရာမလို၊ တစ္ခါတည္းတင္ႏုိင္သည္။ ၾကံဖန္ဂုဏ္ယူေသာ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္အတိခ်ည္းသာ။ ပစ္မွတ္ကို ထိသည္ျဖစ္ေစ၊ ေခ်ာ္သည္ျဖစ္ေစ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေလသည္။



အုန္းပင္သည္ ေရွ႕သို႕ေမွ်ာ္ၾကည္႕ေနေလသည္။ ပင္လယ္မွ လိႈင္းမေလးကို လြမ္းသည္ထင္႔။ သို႕ေသာ္ လိႈင္းတို႕သည္ေဝးရာသို႕ ဆုတ္ခြာသြားေလသည္။ အလြမ္းသည္ ေစာင္းငန္းငန္းသေဘာတရားျဖစ္ေခ်သည္။ ရွည္ကိုင္းကိုင္းဝဋ္ဒုကၡအတိျပီးသည္။ ထိုအရာကိုရွဳပြားစိမ္႔ေသာငွာ 



ဖားသည္ ပါးစပ္ဟထားေလရာ မီးသီးတစ္လံုးေရာက္လာေလသည္။ ဖားမီးတုိင္ဟုဆိုေကာင္းဆိုႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အေရာင္ပ်ယ္လြင္႔ေနျခင္းသည္လည္းတစ္မ်ိဳးခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ အသက္ၾကီးလာေလ အရုပ္မ်ားကိုပိုခ်စ္တတ္ေလျဖစ္ေလရာ သူငယ္ျပန္သည္႕အခါ ပူစရာမလိုေတာ႔။ 



ရာဇဝတ္သားကို လႊတ္ေစပိုင္ေသာ မိဖုရားၾကီး၏ ကရုဏာျဖစ္ေသာ ေခါင္ရမ္းပန္းသည္ေမႊးသည္ဟုဆိုသည္။ ေသေဘးမွ လြတ္ေသာ ရာဇဝတ္သားအတြက္ ေခါင္ရမ္းပန္းေသာ္မွ ေမႊးေနေခ်ေတာ႔သည္။ ေအာ္ ... လူ႕ေလာကသည္ သံေဝဂရဖြယ္ေကာင္းေလစြ။ ေသေစပိုင္သူႏွင္႔ အသတ္ခံရမည္႕သူ၊ မရဏတရားသည္ ေသမိန္႕ကိုေပးေခ်သည္ ကံတရားသည္ နီေသာ ေခါင္ရမ္းပန္းျဖင္႔ ကယ္တင္ေသာ္ ေကာင္းေလစြ။


ဒီအသက္ဒီအရြယ္အထိ အရုပ္ခ်စ္ေနေသာသူအား ငေပါဟုထင္ေသာ္ရ၏။ သို႕ေသာ္လည္း ငေပါျဖစ္ရျခင္းသည္သာ၍ေကာင္း၏။ ၾကိတ္ေပါေနျခင္းသည္ ေျဗာင္ေပါျခင္းထက္သာ၍ဆိုး၏မဟုတ္တံုေလာ။ ေပါစရာရိွသည္ကို မေပါရဲသူတုိ႕သည္သာ စိတ္ေရာဂါခံစားရ၍ စိတ္ဖိစီးၾကလတၱံ။ အရုပ္ခ်စ္သည္မွာ ငယ္ဘဝမွ စိတ္ထားအား ဆက္လက္သယ္ေဆာင္လာေသာသူ အမ်ားစုတြင္ရိွေကာင္းသည္မဟုတ္ေလာ။ လူၾကီးဆန္ျခင္းသည္ ဥေပကၡာရိွစုမဲ႔စုကို အတင္းကာေရာတိုးပြားေအာင္လုပ္၍ မ်က္ႏွာထားတည္ျခင္း၊ ရယ္စရာကို မရယ္ျခင္း၊ လူစုလူေဝးရိွလွ်င္ ဆူပူေငါက္ငမ္းဟန္ျပဳတတ္ျခင္းမွ်မဟုတ္ေလာ။ အတြင္းစိတ္၏ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းကိုမရကုန္ေသာ လူၾကီးျဖစ္ရျခင္းသည္ သာ၍ မဆိုးကုန္သေလာ။ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာစိတ္ကို ေပါေသာစိတ္၊ ေပါ႔ေသာစိတ္၊ သက္သာေျဖေလွ်ာ႔ေသာစိတ္မွသာ သယ္ေဆာင္ႏုိင္ေလသည္။ ဟန္ေဆာင္ေသာစိတ္သည္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႕စရာေကာင္းေလ၏။ မူရင္းအတုိင္း ေနျခင္းသည္ လြတ္လပ္ေပ်ာ႔ေျပာင္းေလသတည္း။ ခ်စ္ေသာ နဂါးရုပ္ကိုရွဳေစစမ္းခ်င္ပါဘိေတာ႔သည္။


အုန္းပင္။
ေလာကဓံတရားတုိက္စားသြားတာလား။
သဘာဝဓမၼကို ဝါက်ဖြဲ႔ျပထားတာလား။
သူ႕ေရွ႕မွာ
ကြ်န္ေတာ္ေတြးေနမိတယ္။
အမာရြတ္မကင္းတဲ႔သူရဲေကာင္းအရည္ျပားလုိ
ဒဏ္ရာေတြနဲ႕လွေနတယ္။




ဘယ္ကိုမွ မျမင္ရတဲ႔ျပတင္းေပါက္။
စိတၱာႏုပႆနာမွာေတာ႔ သိေနျခင္းကို သိေနတဲ႔စိတ္။



အလွေမြးငါး။

အလွေမြးေမြး၊
စားဖုိ႕ေမြးေမြး၊
ငါးဟာ ေရထဲမွာေနရမယ္။
ငါးဟာ ကူးခတ္ရမယ္။
ငါးဟာ ရပ္တန္႕နားေနရမယ္။
ေနာက္ဆံုးအခြင္႔အေရးရတဲ႔အထိ
ပါးဟပ္ေတြနဲ႕အသက္ရွဴၾကည္႕ရဦးမယ္။




ပန္းပြင္႔ရဲ႕ဒိုင္ယာရီမွာ
ခါခ်ဥ္ေတြမ်ားတယ္။
ဝတ္မႈန္ႏွင္းစက္ေတြကို ခါခ်လုိက္ရင္
ေဆာင္းမနက္ခင္းလည္း ေပ်ာက္သြားရမွာပဲ။




ငယ္တုန္းကပန္းပြင္႔ေလး
အခုသိပ္ၾကီးသြားျပီ။
စိမ္းလန္းျခင္းေတြနဲ႕
ၾကီးရင္႔ျခင္းမ်ား




စိတ္ကို
အိမ္မက္နယ္ေျမထဲအထိ
စကၠဴပန္းရနံ႕ေတြနဲ႕ပဲ
မွ်ားေခၚသြားရတာပဲမဟုတ္လား။




ဆင္ေျပာင္ၾကီးသံုးေကာင္



ဘုန္းၾကီးကတရားေဟာတယ္။
အေသလွဖုိ႕ၾကိဳးစားပါ တကာေလးတဲ႔။
မ်က္လံုးထဲမွာ ေဟာဒီပိုးေကာင္ကိုျမင္တယ္။
ဒါမ်ိဳးကို အေသလွတယ္ေခၚတာလား ဖရာ႔။




မ်ိဳးနဲ႕ရိုးနဲ႕ အတူတူ အေသလွေနတဲ႔ပိုးေကာင္ေတြ။
ငယ္တုန္းကေတာ႔ ဒါမ်ိဳးေတြစုထားခ်င္ခဲ႔ဖူးတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္။ ဝါသနာက ငယ္တုန္းမွာတင္ကုန္သြားလုိ႕။ တရားထဲမွာပါတဲ႔ မိဖုရားနဲ႕သူ႕ေယာက်ာ္းအသစ္ေခ်းပိုးထိုးၾကီးမ်ားလားလုိ႕ ေသခ်ာၾကည္႕မိတယ္။




အေပၚစီးကေနၾကည္႕ရတာေကာင္းတယ္ထင္ရေပမယ္႔ ဇက္ေၾကာတက္တယ္။ ငံု႕ၾကည္႕ေနတာမ်ားရင္ အရာအားလံုးကို ပုေသးေသးထင္ကုန္တာပဲ။ ဘဝင္ျမင္႔တယ္ဆိုတာဒါမ်ိဳးပဲျဖစ္မယ္။ က်န္တဲ႔သူေတြကို ပုေသးေသးပဲျမင္ေတာ႔တာမ်ိဳး။ ဘဝင္ျမင္႔တဲ႔သူ အထက္စီးေရာက္ေနတာပါလားဆိုျပီး မ်ားမ်ားဆင္ျခင္ၾကည္႕ရတယ္။ အမွန္ေတာ႔ ကိုယ္ျမင္တဲ႔ျမင္ကြင္းကို ခံစားလုိက္တဲ႔စိတ္ေၾကာင္႔ အျမင္မွားကို အမွန္ထင္တာပဲ။ အေယာနိေသာ မနသီကာရျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႕စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလို ရွဴခင္းေတြျဖစ္ေနတယ္ထင္တယ္။




ပင္႔ကူနဲ႕ ကင္းျမီးေကာက္။
အဆိပ္အဆိပ္ခ်င္း
အနက္အနက္ခ်င္း
အတူတကြ
ရွင္တြဲေနထိုင္ျခင္း




ၾကာပန္းကို ေတာ္ေတာ္ေလးညႊန္းၾကတယ္။ရႊံ႕မွာေပါက္ေသာ္လည္း ရႊံ႕ေတြနဲ႕မေရာဘူး။
တရားအသိအျမင္မွာလည္း ၾကာပန္းဟာ ေရကိုအေျချပဳျပီး ေလထဲကိုတိုးထြက္သြားတဲ႔ သေကၤတအေနနဲ႕ အထူးအေလးအျမတ္ထားၾကတယ္။ ၾကာပန္းဖူးေလးဟာ လွလြန္းလို႕ ဆယ္ျဖာလက္စံု ၾကာပဒံုဆိုျပီး ရိွခိုးဖုိ႕ျပင္ဆင္တဲ႔လက္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး ရူပက အလကၤာလုပ္ၾကတယ္။ ဥပမာေပးျပီး ဥပမာအလကၤာလုပ္တာလည္းရိွမယ္။ ၾကာပန္းဟာ ဝိမုတၱိဆိုတဲ႔ လြတ္ေျမာက္ျခင္းနဲ႕ဆက္စပ္ေနတဲ႔သေဘာရိွတယ္။ ရနံ႕အားျဖင္႔လည္း သန္႕စင္တယ္။ လူ႕စိတ္ဟာ အေျခခံအားျဖင္႔ေတာ႔ လွတာကို သေဘာက်တယ္။ ေရႊၾကာပန္းဟာ ပန္းထိမ္သည္သားကိုေတာ႔ တရားရေစခဲ႔ဖူးတယ္။ ေရခဲတာင္ၾကာပြင္႔စားရင္ေတာ႔ အတြင္းအားတုိးတယ္ဆိုတာပဲ။ ၾကာလွဴျပီး မၾကာေအာင္ဆုေတာင္းၾကလို႕ ၾကာပန္းသိပ္ၾကိဳက္တဲ႔ အရွင္ဆႏၵာဓိကက ေဟာခဲ႔ဖူးတယ္။ ဆရာေတာ္က ၾကာပန္းၾကိဳက္လြန္းလုိ႕ စာအုပ္တုိင္း ၾကာပန္းပံုအဖံုးလုပ္ခဲ႔တာ အခုအထိပဲ။




စစ္တုရင္ကြက္ထဲေျခခ်လုိက္ရင္ေတာ႔ ကစားရုပ္ျဖစ္ရတာပဲ။
သံသရာထဲဝင္မိတာေရာ
ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ပဲမဟုတ္လား။
(မိန္းမရျပီးမွ သံေဝဂ ေတာ္ေတာ္ယူတတ္လာသလိုလုိ)



မ်က္ႏွာဖံုးေတြဟာ
ခံစားခ်က္ရိွတယ္။
မ်က္ႏွာဖံုးေနာက္မွာ
ဘယ္သူရိွေနလဲ သိဖုိ႕ပဲလိုတယ္။





ေဟာဒီေအာက္မွာေတာ႔ ဖြတ္တစ္ေကာင္ေပါ႔။ သူမိေခ်ာင္းျဖစ္ရင္ ျမစ္မခ်မ္းသာေတာ႔ဘူး။



ေၾကာင္မိသားစုကို တစ္စုတစ္ေဝးခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ျမင္ရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္။




သစ္သားပန္းပုေတြထင္တယ္။ ေဖာင္းၾကြလုပ္ထားတယ္။ ထူးဆန္းတဲ႔ အုန္းပင္ၾကီးကို ေလ႔လာႏုိင္ၾကေစဖုိ႕ပါ။


 

လူေတြက ကြန္႕ကိုကြန္႕တယ္။ ဗုဒၶက သူ႕ဆံပင္ကို သန္လ်က္နဲ႕ အဓိဌာန္ျပဳျပီးတိလုိက္တာ ခပ္တိုတိုကပ္ကပ္ျဖစ္သြားတာကိုပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေလွ်ာက္ျပီး ပံုေတြမွာကြန္႕၊ပန္းပုမွာကြန္႕၊ ပန္းခ်ီမွာကြန္႕၊ စာထဲမွာကြန္႕နဲ႕။ သန္လ်က္နဲ႕ျဖတ္ထားတဲ႔ဆံပင္ပံုမွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႕ တစ္ခုမွရိွပံုမရဘူး။ တစ္သက္လံုး တစ္ခါပဲတိလုိက္တာ ရွည္လည္မထြက္ေတာ႔ဘူး။ တုိလည္းမဝင္ေတာ႔ဘူးတဲ႔။ တစ္လ ၁၅ က်ပ္ေပးျပီးဆံပင္ညွပ္ေနရတဲ႔သူေတြအေနနဲ႕ ဒီလို အဓိဌာန္ျပဳျပီး ညွပ္ၾကဖုိ႕ ၾကိဳးစားသင္႔တယ္။




ရာမတုိ႕လားမသိဘူး။ ပံုေတြက ေသခ်ာမျမင္ရဘူး။ အရုပ္ေတြပါတာေတာ႔ေတြ႕ရတယ္။


အင္ဒိုနီးရွား နဂါးေတြက သြားေခါတယ္။ အရင္ဘဝက မုသားေျပာတဲ႔နဂါးေတြေနမယ္။


ဟိန္ဒူဝါဒကိုေတာ႔ေသခ်ာမသိဘူး။ နားလည္းမလည္ဘူး။ စိတ္လည္းမဝင္စားဘူး။






လယ္စိုက္ေနၾကတာထင္တယ္။



ငွက္မ်ားပ်ံေနသည္။ နားေနသည္။



ၾကိဳးတပ္တူရိယာမ်ားျဖစ္ေခ်သည္။





ဖားဆင္ဖုိနီျဖစ္မယ္။ ၾကည္႕ရတာေတာင္ေပ်ာ္စရာေလး။ အံုးအြမ္ေတြကိုလည္း လုပ္တတ္ရင္ ေရာင္းလုိ႕ရတာပဲ။ တစ္ခုမွေတာ႔မဝယ္ခဲ႔ဘူး။ ပိုက္ဆံမရိွတာနဲ႕။



ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီဟုဆိုတာပဲ။ နားမလည္ဘူး။



Resort Centre ဟုေရးထားသည္။




ထူးဆန္းေသာသစ္ပင္ၾကီးမ်ား။



အင္ဒိုပံုမ်ား နတိၳတံ။

Regards,
Z

ဝန္ခံခ်က္။

ဓာတ္ပံုရိုက္သူ၊ အကြ်ႏု္ပ္၏ ဇနီး။




Peace B with U.