Sunday, May 12, 2013

အဘိုးေဇာ္ဂ်ီႏွင္႔ကြ်န္ေတာ္

ဝိဇၹာ၊ေဇာ္ဂ်ီ၊တပႆီ ဆိုျပီး ျမန္မာစကားမွာခပ္ေရာေရာသံုးတယ္။ ေဇာ္ဂ်ီကေတာ႔ ေယာဂီကိုအသံထြက္မွားတဲ႔စကားလံုးျဖစ္ျပီး၊ သမထ ပြားမ်ားတဲ႔ဂၢိဳလ္လုိ႕ဆုိလိုဟန္တူတယ္။ (ဟန္တူတယ္ဆိုတာ ကေန႕ေခတ္မွာ မသိလို႕ေျပာတာမဟုတ္ေတာ႔ဘဲ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္၍ေျပာတယ္ဆိုတဲ႔စကားျဖစ္ေနျပီထင္တယ္။) ဝိဇၹာဆိုတာေတြကေတာ႔ အဆင္႔ျမင္႔ မုဒိမ္းသမားမ်ားျဖစ္တယ္လုိ႕ စာေပက်မ္းဂန္ကဆိုတယ္။ သူမ်ားသားသမီးေတြကို ေကာင္းကင္ကေနလာျပီး လာလာဝိတ္သြားလို႕ ဝိဇၹာလုိ႕ေခၚပံုရတယ္။ တပႆီကေတာ႔ ေခါင္းပါးတဲ႔ အက်င္႕က်င္႔လုိ႕ဂုဏ္ျပဳေခၚတာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တဲ႔ ဆရာေဇာ္ဂ်ီကေတာ႔ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာၾကီးပါပဲ။ ေဇာ္ဂ်ီေဖာင္႔မဟုတ္တဲ႔ လူေဇာ္ဂ်ီပါ။ အႏုပညာမွာ စ်ာန္ဝင္စားတဲ႔ ေယာဂီၾကီးပါပဲ။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီလို႕ေျပာလိုက္ရင္ ဘုတ္အုပ္ေလးဘာေလး ဖတ္တယ္ဆိုတဲ႕သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေဗဒါလမ္းေရးတာဆရာမဟုတ္လား၊ ငါ႔ညီေျပာင္ဝင္း ေမာင္သစ္ဆင္း ေရးတာမဟုတ္လားဆိုျပီး ေျပာႏုိင္ၾကတယ္။ ျမန္မာအမ်ားစုဟာ စာဖတ္ထားတာကို ဂုဏ္ယူၾကသလားမသိပါဘူး။ တကယ္ဆို ကိုယ္တုိင္က စာဖတ္တာထက္ ပိုတန္ဖိုးရိွတာ လုပ္ဖုိ႕ မတတ္ႏိုင္လုိ႕ စာဖတ္ေနတာလည္းျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ အဲဒီထဲမွာမွ စာဖတ္တာ နားမလည္ဘူးဆိုတာကို လူသိမခံခ်င္တာနဲ႕ ကျပက္ကယက္ေတြလုပ္ၾကတာလည္းရိွတယ္။ ကိုယ္႔အသိဉာဏ္နဲ႕ကိုက္ညီတာဖတ္ရင္ေကာင္းတာပါပဲ။ ေလးနက္တဲ႔စာေတြမဖတ္ႏိုင္တဲ႔သူေတြကိုလည္း အထင္ေသးစရာမလိုဘူး။ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေနရာရာမွာေတာ႔ ကိုယ္႔ထက္သာတာ တစ္ခုခုရိွတာပဲ။ ဓားေတာင္မွာ သံေခ်ာင္းဆိုရင္ ဒါမ်ိဳးကို အရြဲ႕တုိက္တာ လက္လြန္သြားတဲ႔ပံုရိွတယ္။ ကာယနဲ႕ဉာဏကို မွ်တေအာင္ေတာ႔ၾကိဳးစားသင္႔တယ္။ ပညာေတာ႔တတ္ပါရဲ႕ ေလာကအတြက္ အသံုးမဝင္တဲ႔လူေတြလည္းအမ်ားသား။ အဆိုးျမင္ရတာေလာက္ကို အရသာခံတတ္သြားရင္ တျခားအျမင္ဘက္ကို အာရံုေျပာင္းရခက္ကုန္တာလည္းေတြ႕ရတယ္။

အဘ ဘုန္းႏုိင္ကေတာင္ စာဖတ္သူေခါင္းေပၚမွာ အေၾကာ္မေရာင္းဘူးဆိုေပမယ္႔ ပညာတတ္မာန္ နည္းနည္းေလးေတာ႔ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ေတြ႕ရတယ္။ အဘိုးေဇာ္ဂ်ီကေတာ႔ ျပည္႕ဝျငိမ္သက္တဲ႔ဟန္၊ စူးစမ္းေျဖေတြးတဲ႔ဟန္ေတြမွာ သိပ္သပ္ရပ္တယ္။ ကဗ်ာကဝိပီပီ အေတြးအေခၚ ပ်ဴငွာတယ္။ ရွင္းခန္႕တယ္။ တိက်ေျပျပစ္တယ္။ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္တယ္။ ေခတ္စမ္းဟာ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါက အသစ္ေတြစတင္ခဲ႔တာပဲ။ သို႕ေသာ္လည္း ေမာက္မာေထာင္လႊားမႈကိုရွာမေတြ႕ဘူး။ တပည္႕ေတြနဲ႕ေတြ႕ေတာ႔ တုိကပ္ေနတဲ႔ ဆံပင္ေဖြးေဖြးျဖဴေခါင္းကိုပြတ္ျပီး အရင္က ဟိုပညာရိွက ဘယ္လို၊ ဒီပညာရိွက ဘယ္လုိနဲ႕ကိုးကားေျပာလာလုိက္တာ၊ အခုလို ကိုယ္ပိုင္စကားေလးတစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းေျပာမယ္ရိွေသးတယ္၊ တစ္ေခါင္းလံုးေဖြးေနျပီဆိုတာေလးဟာ အမွတ္ရစရာပဲ။

၁၉၆၄ ကထုတ္တဲ႔ ကံ႔ေကာ္ျမိဳင္စာတမ္းမွာပါတဲ႔ ကဗ်ာဝုိင္း၊စာဝုိင္းႏွင္႔ကြ်န္ေတာ္ဆိုတဲ႔ အဘိုးေဇာ္ဂ်ီရဲ႕လက္ရာကို ျပန္ဖတ္ရင္း၊သူ႕ရဲ႕အျမင္ကို သေဘာက်မိတယ္။ ႏွစ္ေတြသိပ္ကိုၾကာသြားျပီး ၂၀၁၃ နဲ႕ ၁၉၆၄ ကြာျခားခ်က္ထဲမွာကို မကြာျခားေသးတဲ႔ ရသခံစားမႈကို ကြ်န္ေတာ္ခံစားရေသးတယ္။ ဒီစာအုပ္ကို ပထမအၾကိမ္ဖတ္ခဲ႔တုန္းက ၂၀၀၂၊ ၂၀၀၂ မွာဖတ္ခဲ႔တဲ႔အရသာနဲ႕ ၂၀၁၃ မွာဖတ္ရတာနဲ႕လည္းအရသာမတူဘူး။ အရင္တုန္းက ဒိတ္ေအာက္ျပီထင္တာေတြ အခုအခ်ိန္မွာ ပိုအရသာရိွလာတယ္။ ရသစာေပရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈဟာ ကိုယ္႔ရဲ႕ အသိဉာဏ္၊ စြဲမွတ္သိစိတ္၊ ျဖန္႕က်က္ဆင္ျခင္မႈေတြေပၚမူတည္ျပီး အုပ္စိုးသိမ္းပိုက္မႈနယ္ေျမအကြာအေဝး ကြာျခားသြားေစႏိုင္တယ္ထင္ပါရဲ႕။ ရိုးရွင္းမႈထဲမွာလည္းရသရိွပါတယ္။ ၾကပ္မျပည္႕တဲ႔ အႏုပညာလက္ရာေတြေဖာင္းပြေနတဲ႔ေခတ္မွာ အဘုိးေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းအက္ေဆးတစ္ပုဒ္တစ္ေလဖတ္လိုက္ရတာကမွ ကြ်န္ေတာ္အတြက္ ပိုျပီး စိတ္လက္ခ်မ္းသာ အမွန္ပါပဲ။

တျခားတေနရာရာမွာတင္ထားသလားေတာ႔မသိပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ေဟာဒီ႔လက္မ်ားနဲ႕ရိုက္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီ႔ ေဟာဒီ႔ဆိုတာဟာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ တြင္က်ယ္လာစဥ္က အလြန္အကြ်ံေဖာင္းပြခဲ႔တဲ႔စကားလံုးထင္ပါတယ္။ ေဟာဒီ႔ရင္ဘတ္ထဲက၊ ေဟာဒီ႔ အိမ္မက္ေတြ၊ ေဟ႔ဒီပါးကို ေဟာဒီ႔လက္နဲ႕ရုိက္ ေဟာဒီ႔အသည္းကြဲ၊ ေဟာဒီ႔ဘဲငို၊ ေဟာသလိုဆိုျပီးေရးရင္ေတာင္ ျဖစ္ေလာက္တယ္ထင္တယ္။ .....

ကဗ်ာဝုိင္း၊စာဝုိင္းႏွင္႔ကြ်န္ေတာ္ (ေဇာ္ဂ်ီ)

လက္ဖက္ရည္ အဖန္ေသာက္လွ်င္ျဖင္႔
က်က္သေရ အမွန္ေရာက္ေပလိမ္႔
ၾကံသေလာက္ျပီးတဲ႔ေရ

အထက္ပါေကာက္ႏုတ္ခ်က္သည္ လက္ဖက္ရည္အဖန္ေသာက္ျခင္း၏ အက်ိဳးကို ဖြဲ႕ဆိုထားေသာ မႏၱေလးေခတ္ ေလးဆစ္တစ္ပုဒ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ေသာ ပထမအခ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ သေဘာသြားကို ဆင္ျခင္လွ်င္ သေဘာက်စရာေကာင္းလွသည္။ လက္ဖက္ရည္ အဖန္ေသာက္ေလ႔ရိွျခင္းသည္ က်က္သေရရိွလွသည္ဟု ဆုိလိုဟန္တူသည္။

ျမန္မာတုိ႕၏ အေလ႔အလာအရ လက္ဖက္ရည္အဖန္ေသာက္ေသာအခ်ိန္သည္ နံနက္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေသာက္ရာေနရာသည္ အိမ္ဦးခန္းျဖစ္တတ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင္႔ လက္ဖက္ရည္အဖန္ေသာက္သူသည္ က်က္သေရရိွသည္ဟု စာဆုိက ဆိုလိုဟန္တူသည္။ တစ္ဖန္ လက္ဖက္ရည္အဖန္ေသာက္သည္ဆိုျခင္းသည္ အမ်ားအားျဖင္႔ တစ္ေယာက္တည္း ထုိင္ေသာက္သည္ထက္ သံုးေလးဦးဝုိင္းဖြဲ႕၍ ေသာက္ျခင္းျဖစ္ရာ ေခါင္းသံုးေလးေခါင္းဆိုင္မိၾကသျဖင္႔ ဉာဏ္္သံုးေလးဉာဏ္ဆံုမိၾကရသည္။ ထိုအခါ ျပႆနာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းရာ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိစၥတစ္ခုကို ၾကံစည္ရာ၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္ဦးေခါင္းတစ္ပညာ ဆုိသကဲ႔သုိ႕ ဝိုင္းဝန္းေျဖရွင္းခြင္႔ရသျဖင္႔ ျပႆနာေျပလည္ႏုိင္စရာအေၾကာင္းရိွေလသည္။ အၾကံအစည္ အထေျမာက္စရာ အေၾကာင္းရိွေလသည္။ ထုိ႕ေၾကာင္႔လက္ဖက္ရည္ အဖန္ေသာက္ျခင္းသည္ အၾကံအစည္လည္းျပီးသည္ဟု စာဆိုသူက အထက္ပါအတုိင္းဆိုလုိက္ဟန္တူသည္။

လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းဆိုသည္မွာ တစ္နည္းအားျဖင္႔ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရာသည္။ သုိ႕ရာတြင္ တစ္စိတ္အားျဖင္႔ ကြဲေသးသည္ဟုထင္သည္။ ေဆြးေႏြးပဲြဆိုေသာ စကား၌ ႏုိင္ငံေရးေဆြးေႏြးသေယာင္ေယာင္၊ မေစ႔စပ္ခင္ အကဲခတ္စကားေျပာဆိုသေယာင္ေယာင္ အနက္ထြက္သည္ဟုလည္း ေအာက္ေမ႔မိသည္။ ႑ေျႏၵၾကီး၊ သိကၡာၾကီး၊ စည္းၾကီးကမ္းၾကီးႏွင္႔ ေျဖရဆိုရသေယာင္ေယာင္ အနက္ထြက္သည္ ဟုလည္း ေအာက္ေမ႔မိသည္။ ထုိ႕ေၾကာင္႔ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္လွသည္ဟုထင္သည္။ ရြံ႕ပင္ရြံ႕မိသည္။ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းဟူရာ၌ကား ႏုိင္ငံေရးကိုလည္း မေတြးးမိ၊ အခ်င္းခ်င္း အကဲခတ္သည္ဟုလည္း သတိမထား၊ ႑ေျႏၵၾကီး၊ သိကၡာၾကီးႏွင္႔ ေျပာရဆိုရမည္ဟုလည္း မေအာက္ေမ႔၊ စည္းၾကီးကမ္းၾကီးႏွင္႔ ေျပာရဆုိရမည္ဟုလည္း မယူဆ။ စိတ္လြတ္လပ္ေခ်ာင္ခ်ိသည္ဟုထင္သည္။ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္သည္။ ထုိမွ်သာမကေသး၊ အခ်င္းခ်င္း အေပးအယူရိွတတ္သည္။ ေျပာမနာ ဆိုမနာျဖစ္တတ္သည္။ မကြယ္မဝွက္ေျပာတတ္သည္။ ခ်စ္ခ်င္ခင္ခင္ဆုိတတ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းဟူေသာ စကား၌ ဤသို႕လွ်င္ အနက္ထင္သည္ဟု ယူဆမိသည္။

လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းဟူေသာ စကားတစ္ခြန္းကိုၾကားရရံုမွ်ျဖင္႔ လက္ဖက္ရည္အုိးကို ဗဟိုျပဳ၍ ဝုိင္းထုိင္ၾကဟန္၊ အခ်င္းခ်င္းေလာကြတ္ျပဳၾကဟန္၊ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျပာေနၾကဟန္၊ မည္သူမဆို ဝိုင္းထဲသို႕ ဝင္ေျပာႏုိင္ဟန္၊ မေျပာခ်င္လွ်င္ ထသြားႏုိင္ဟန္တုိ႕ကို ေျပးျမင္မိသည္။ အမွန္မွာ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းသည္ စည္းကမ္းမရိွသေယာင္ေယာင္ႏွင္႔ စည္းကမ္းရိွေနေသာ စကားဝုိင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ စည္းကမ္းၾကီးသေယာင္ေယာင္ႏွင္႔ စည္းကမ္းမၾကီးေသာ စကားဝုိင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။

ထုိဝိုင္းမ်ိဳးတြင္ ဉာဏ္ရႊင္သည္။ အာရႊင္သည္။ အၾကံေကာင္းအဖန္ေကာင္းယုိစိမ္႔လာႏုိင္သည္။ စကားေကာင္း၊ စာေကာင္းေပၚထြက္လာႏုိင္သည္။ ကြယ္ဝွက္ေနသည္တုိ႕ အလင္းသို႕ေရာက္လာႏုိင္သည္။ ခဲကပ္ေနသည္တို႕ ေက်သြားႏုိင္သည္။ ဖုထစ္ေနသည္တို႕ ေျပသြားႏုိင္သည္။ ျမဳပ္ေနသညတို႕ေပၚလာႏုိင္သည္။ ရွုပ္ေနသည္တုိ႕ရွင္းလာႏုိင္သည္။

ထိုဝိုင္းမ်ိဳးတြင္ အဘိဓမၼာစကား၊ ရာဇဝင္စကား၊ ကဗ်ာစာေပစကား ေျပာေဟာေလ႔ရိွၾကသည္။ ထုိအေလ႔အလာသည္ ေရွးယခင္က ရရိွလာခဲ႔ေသာ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေလ႔အလာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထိုအေလ႔အလာကို သာမႈနာမႈ မ႑ပ္မ်ား၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းကန္ဇရပ္မ်ား၌ေသာ္လည္းေကာင္း ေတြ႕ဖူး၊ျမင္ဖူး၊ၾကားဖူးသူတုိ႕ ယခုတုိင္ရိွေနၾကေသးသည္။

မစၥတာေမာင္မႈိင္း မွာပံုေတာ္ဝတၳဳထဲတြင္ ထုိအေလ႔အလာကို သာဓကအျဖစ္ ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ဗားဂရာလူထြက္ ဦးေက်ာ္ေဒြး၊ အဘိဓမၼာ ဆရာေအး၊ ေရႊမန္းေမာင္ေမာင္ရြ၊ ေမာင္ဖုန္းျမင္႔တုိ႕သည္ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းေတာ္သားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဗားဂရာလူထြက္ ဦးေက်ာ္ေဒြးသည္ ထုိဝုိင္းတြင္ မ႑ိဳင္ျဖစ္သည္။ ေျပာႏုိင္သည္။ ေဟာႏုိင္သည္။ ေငါက္စရာရိွလွ်င္ ေငါက္ပစ္လုိက္သည္။ ေမာင္ဖုန္းျမင္႔သည္ ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးတတ္သည္။ စကားေရလာေျမာင္းေပးလုပ္တတ္သည္။ ဆရာေအး၊ ေမာင္ေမာင္ရြတုိ႕သည္ တစ္ခါတစ္ရံ အက်ပ္ကုိင္တတ္ၾကသည္။  တစ္ခါတစ္ရံ ဦးေက်ာ္ေဒြး၏ အႏွိမ္ကို ခံၾကရတတ္သည္။ သို႕ရာတြင္ ထိုလက္ဖက္ရည္ဝိုင္းသည္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။ အျငီးေျပသည္။ ဉာဏ္ပြားသည္။ စိတ္ေက်နပ္မႈရသည္။

တစ္ေန႕က လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းတစ္ဝုိင္းတြင္ ကြ်န္ေတာ္ဝင္ထုိင္သည္။ ထိုဝိုင္းတြင္ လက္ဖက္ရည္အိုးမရိွ။ ပန္းကန္မရိွ။ အျမည္းမရိွ။ သုိ႕ရာတြင္ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းသေဘာပင္ျဖစ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ပါလွ်င္ကား သာ၍ေကာင္းမည္ဟု ထင္မိသည္။ ထုိဝုိင္းတြင္ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္လည္းပါသည္။ သံုးဆယ္ေက်ာ္လည္းပါသည္။ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္လည္းပါသည္။ ပင္စင္စားလည္းပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာလည္းပါသည္။ စာေရးဆရာလည္းပါသည္။ ေက်ာင္းသားလည္းပါသည္။ ထိုဝိုင္းတြင္ေျပာၾကဆုိၾကေသာ အေၾကာင္း၌ အစီအစဥ္ဟူ၍ မရိွ။ ေတာေရာက္ေတာင္ေရာက္ႏုိင္လွသည္။ ေျပာၾကဆိုၾကသူမ်ားသည္ ခ်ိန္းခ်က္ထား၍ေရာက္လာၾကသူမ်ားမဟုတ္။ ေျပာမည္ဆိုမည္ ၾကံစည္၍ လာၾကသူမ်ားလည္းမဟုတ္။ ကိုယ္႔ကိစၥႏွင္႔ကိုယ္ သြားရင္းလာရင္း ဝုိင္းလာၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။

ထိုဝိုင္းတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ ရာဇဝင္စိမ္႔ျမိဳင္ၾကီး၌ ခရီးသြားၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မ်က္ေမွာက္ေခတ္စာေပ၏မ်က္ႏွာတြင္ နံ႔သာပန္းမန္ျခယ္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေရွးေဟာင္းစာေပ၏ အရိပ္၌ ေနနားဝင္ခိုၾကသည္။ ထုိဝိုင္းတြင္ ေျမွာက္ေျပာသူလည္းပါသည္။ စပ္ျဖၿဖဲေျပာသူလည္းပါသည္။ ရယ္ေမာေခ်ပလိုက္သူလည္းပါသည္။ ထုိဝိုင္းတြင္ တစ္ဦးကအစမွစ၍ေတြးသည္။ တစ္ဦးကအလယ္မွေဖာက္၍ေတြးသည္။ တစ္ဦးက သူတတ္ေၾကာင္းျပခ်င္သျဖင္႔ သူတတ္သမွ်အန္ထုတ္သည္။ တစ္ဦးက ျပံဳးျပံဳးျပံဳးျပံဳးႏွင္႔ နားေထာင္ရင္း ခ်က္ေကာင္းကိုိင္၍တြယ္လုိက္သည္။ ဤသို႕ျဖင္႔ စာေပ၏အႏွစ္သာရသည္ ျမဳပ္ရာမွေပၚလာသည္။ ေပၚရာမွပ်ံတက္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင္႔ လက္ဖက္ရည္ဝုိင္းသည္ ဘဝပီတိရွာနည္းတစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေလသေလာဟု ကြ်န္ေတာ္ေတြးေတာလာမိသည္။

ၾကက္ဝိုင္းသည္ ျမန္မာ႔အေလ႔တစ္ခုျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕အျပား ၾကက္ဝိုင္းေထာင္သူ အလြန္မ်ားသည္ဟုေျပာၾကသည္။ ၾကက္ဝိုင္းေထာင္သကဲ႔သုိ႕ လက္ဖက္ရည္းဝုိင္းေထာင္လွ်င္ေကာင္းမည္ထင္သည္။ ၾကက္ဝိုင္းေထာင္လွ်င္ ရဲသားကေစာင္႔ဖမ္းတတ္သည္။ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းေထာင္လွ်င္ကား ဘယ္ရဲသားကမွ် ေစာင္႔ဖမ္းမည္မဟုတ္ေခ်။ သို႕ရာတြင္ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းေထာင္သူမ်ားသည္ စာေပနတ္၏ ဖမ္းစားျခင္းကိုကား မုခ်ခံၾကရေတာ႔မည္။ စာေပနတ္၏ ဖမ္းစားျခင္းကို တကယ္ခံရသူသည္ စာရူးျဖစ္တတ္သည္။

ထုိ႕ေၾကာင္႔ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းေထာင္ခ်င္ၾကလွ်င္ အစကနဦးက ၾကိဳတင္၍ ျမဲျမဲစြဲမွတ္ပိုက္လက္ခံထားရမည္႕ အခ်က္တစ္ခုရိွသည္။ ထုိအခ်က္ကားတျခားမဟုတ္။ ဤေခတ္ထဲတြင္ တကယ္႔စာရူးျဖစ္သည္႕ေန႕မွစ၍ အသင္သည္ က်ပ္၊မတ္၊မူး၊ျပား၊ေပါင္၊သွ်ီလင္၊ပဲနိ၊ေဒၚလာမ်ားကို ေငြစာရင္းအင္းေဇာက္ခ်၍ က်ားခုတ္က်ားယက္ မတြက္တတ္ေတာ႔ျပီ၊(ဝါ) ေလာဘဗရပြႏွင္႔ လူသားအခ်င္းခ်င္း လည္ပင္းနင္း၍ ေငြေနာက္သို႕သာ တေကာက္ေကာက္လိုက္ေနေသာ ေငြရူးမလုပ္တတ္ေတာ႔ျပီ(ဝါ)ေဒါသၾကီး မာနၾကီးႏွင္႔ လူသားအခ်င္းခ်င္း ျခိမ္းေျခာက္ေမာင္းမဲ၍ အာဏာေနာက္သို႕သာ တေကာက္ေကာက္လုိက္ေနေသာ အာဏာရူးမလုပ္တတ္ေတာ႔ျပီ။             ။

==================================
ဒီအက္ေဆးကေတာ႔ အမွတ္တရပါပဲ။  ေႏြဦးက်က္သေရႏွင္႔ ကြ်န္ေတာ္ စာအုပ္ကို ၃၀၀ က်ပ္နဲ႕ ၂၀၀၁ ေလာက္ကဝယ္ခဲ႔ပါတယ္။ အခုျပန္ဖတ္ၾကည္႕ျပီးအဆင္ေျပတာနဲ႕တင္ေပးလိုက္တာပါ။

ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔ေန႕ေလးတစ္ေန႕ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ အာဏာရူးမျဖစ္ဖုိ႕စာရူးျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ... ျငိမ္းခ်မ္းေသာ ေန႕ေလးတစ္ေန႕ျပီးတစ္ေန႕ ရရိွပိုင္ဆုိင္ႏုိင္ပါေစလို႕ ဆႏၵျပဳရင္း ...


Regards,
Z



Peace B with U.