Saturday, September 13, 2014

ဘၾကီးသိုု႕။

ဘၾကီးသိုု႕။



ဘၾကီးဟာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ သူေရးတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝယ္ထားတယ္။ အားလံုုးနီးပါးဝယ္ထားတယ္။ လူ႕ဘဝရဲ႕အတက္အက်ေတြအတိုုင္း သူ႕ဘဝမွာလည္း အတက္အက်ေတြရိွတယ္။ 

အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႔ က်န္ေနတဲ႔ စာအုုပ္တစ္ခ်ိဳ႕ျပန္ဖတ္ၾကည္႕တယ္။ သိုုးေဆာင္းဂစ္တာတစ္လက္ရဲ႕ မွတ္တမ္း။ သိုုးေဆာင္းဆိုုတာ ဦးထုုပ္ေဆာင္းတဲ႔သူေတြကိုုေျပာတာ။ အေနာက္တုုိင္းသားေတြေပါ႔။ အေနာက္တုုိင္းက ဂစ္တာဆုုိေတာ႔ စပိန္ဂစ္တာျဖစ္မလား၊အေမရိကန္ ဂစ္တာျဖစ္မလားေတာ႔ မသိဘူး။ အဲဒီဂစ္တာတစ္လက္ရဲ႕မွတ္တမ္းဆုုိေတာ႔ သံစဥ္ေလးေတြဘာေတြပါမယ္ထင္တယ္။ အဲဒီစာအုုပ္မွာ ဘၾကီးက သူ႕အစ္ကိုုရဲ႕ ကဗ်ာအပိုုင္းအစတစ္ခုုကိုု မ်က္ႏွာဖံုုးမွာေရးထားတယ္။ အားလံုုးကိုု စြန္႕လႊတ္ရရင္ေတာင္မွ 
သတိရျခင္းကိုု ငါပိုုင္တယ္ ...။

အဲဒါကိုု တခ်ိဳ႕ေတြေရာေထြးၾကတာေတြ႕တယ္။ ဒတၱရဲ႕ ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ေအာင္ဒင္ဆိုုျပီးလည္း ကဗ်ာစာအုုပ္ထုုတ္ပါတယ္။ စာေပစီစစ္ေရးက နာမည္နဲ႕ပိတ္လိုု႕ နာမည္ေျပာင္းျပီး စာအုုပ္ထုုတ္တယ္ထင္ပါတယ္။ ထားပါေတာ႔။ အားလံုုးကိုု စြန္႕လႊတ္ရရင္ေတာင္မွ သတိရျခင္းကိုု ငါပိုုင္တယ္ဆိုုတာ ေလးဟာ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ အယူအဆလဲ။ တကယ္ေတာ႔ ၾကံဖန္ေက်းဇူးတင္ခ်င္ရင္ အန္မတန္ယုုတ္တဲ႔ စစ္အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးစံနစ္ကိုုေတာင္ ေက်းဇူးတင္ရႏုုိင္တယ္။ အဲဒီစံနစ္ဆိုုးေၾကာင္႔ပဲ လူေတြဟာ ခံစားခ်က္ေတြ သိပ္သည္းလာတာ။

အားလံုုးကိုု စြန္႕လႊတ္ရရင္ေတာင္မွ သတိရျခင္းကိုု ငါပိုုင္တယ္ ဆိုုတာ ဓမၼအေငြ႕အသက္ပါတယ္။ ေမတၱာရဲ႕ ျမင္႔ျမတ္မႈအရ ကိုုယ္ခ်စ္တဲ႔သူက ကိုုယ္႔ကိုုျပန္မခ်စ္လည္း ခ်စ္ျမဲခ်စ္ေနတာ ေမတၱာပဲ။ အဲဒါေလးကိုု ဒီကဗ်ာပါဒေလးက ခံစားရတယ္။

ဒီစာအုုပ္မွာ နာမည္ၾကီး မီးေတာက္ရစ္သမ္ ကဗ်ာပါတယ္။ လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္ခုိက္ခဲ႔တဲ႔ကဗ်ာပဲ။ ဇာတ္လမ္းကေတာ႔ သိပ္မထူးဆန္းဘူး။ အဲဒီမွာပါတဲ႔ အာက်ယ္အာက်ယ္ၾကီးေတာ္ၾကီးကိုု ကြ်န္ေတာ္႔ၾကီးေတာ္ၾကီးတစ္ေယာက္နဲ႕တူလုုိ႕ ေတာ္ေတာ္သေဘာက်တယ္။ ရယ္လုုိက္တုုန္း သြားတုုၾကီးျပဳတ္က်သြားတဲ႔ အခန္းမ်ိဳးဆိုု အင္မတန္ဟာသေျမာက္တယ္။

လင္းေဝနဲ႕ ေဝလင္း ဆိုုတဲ႔ေကာင္ေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႕ထာဝရဆိုုတဲ႔ေကာင္မေလးရဲ႕ သံုုးပြင္႔ဆုုိင္ေပါ႔။ ထာဝရဆိုုတဲ႔ ေကာင္မေလးကေတာ႔ သိပ္မေပၚလြင္ဘူး။ အဓိကဇာတ္ေကာင္မျဖစ္ဘဲ အဓိက ဇာတ္ရံလုုိလိုုျဖစ္ေနတယ္။ ဘၾကီးကလည္း ငယ္ဘဝက မစြံခဲ႔တာေတြကိုု စာထဲမွာ အတင္းစြံတယ္ထင္တယ္။ ရည္းစားစကားေျပာခါနီးကြဲသြားျပီး ျပန္ေတြ႕ေတာ႔ ဆက္ေျပာတာတဲ႔။ နတ္ပ်ိဳမအတြက္ ပန္းမွာလည္း သူငယ္ခ်င္းက သူ႕ကိုု္ယ္စား တယ္လီဖုုန္းေလွ်ာက္သလိုု ရည္းစားစာေပးခဲ႔ေပးတာတဲ႔။ စာအုုပ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ဟာ စာေရးဆရာမဟုုတ္ဘူးလုုိ႕ပဲ ခံစားသတ္မွတ္ေပမယ္႔ သံသယ အင္မတန္ဝင္တယ္။

ကဗ်ာထဲကတစ္ေယာက္ကိုု တကယ္ခ်စ္ျပီး အျပင္မွာ တကယ္ရိွေနတဲ႔လူတစ္ေယာက္ကိုု စြန္႕လႊတ္ဖုုိ႕ဆိုုတာ အင္မတန္ခက္မယ္ထင္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ လင္းေဝကေတာ႔ စူပါဇာတ္ေကာင္ပီပီ၊ ရည္းစားစကားေျပာျပီးသားသူကိုု ကဗ်ာတစ္ပုုဒ္အတြက္ (ကဗ်ာထဲက ထိပ္ထားအတြက္) စြန္႕လႊတ္လုုိက္တယ္။ အမွန္ေတာ႔ စကတည္းက ဒီျပႆနာရိွႏုုိင္တယ္လိုု႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကေျပာတယ္။ လူဟာ ကိုုယ္မစြန္႕ႏုုိင္တဲ႔တစ္ခုုကိုု ေရြးခ်ယ္မွာပဲ။ ဒီျပႆနာဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ရဲ႕ျပႆနာပဲ။ အရိွတရားနဲ႕ လက္ဆုုပ္လက္ကုုိင္မျပႏုုိင္တဲ႔ ခံစားနားလည္မႈတစ္ခုုခုုနဲ႕ အျပိဳင္ျဖစ္လာတဲ႔အခါမွာ ေရြးခ်ယ္မႈ။ ဒီေရြးခ်ယ္မႈဟာ လူေတြေပၚမူတည္ျပီး ေျပာင္းလဲႏုုိင္တယ္။ လူတစ္ေယာက္စီဟာ တန္ဖိုုးထားတဲ႔မူဝါဒမတူဘူး။ အဓိက ခံစားရတာေတာ႔ အဲဒီအခ်က္ပဲ။ က်န္တာေတြေတာ႔ ဒီလိုုပဲဖတ္လိုုက္တယ္။  အျပင္မွာ ကုုိယ္႔ေခြးမွာ အမိႈက္ထုုတ္လာခ်ိတ္လုုိ႕ကေတာ႔ လင္းေဝလိုု ကဗ်ာဆရာ သံုုးေယာက္ေလာက္ ေခါင္းကြဲသြားဖုုိ႕ရိွတယ္။ ေခြးပိုုင္ရွင္ဟာ ကိုုယ္႔ကိုု ထိတာထက္ ကိုုယ္ေမြးထားတဲ႔ ေခြးကေလးကိုု ထိတာ ပိုုနာတာပဲ။

အရက္သမားက
သူတစ္ပါးကိုု လြမ္းဆြတ္တာ
ရယ္စရာမဟုုတ္ပါဘူး
တစ္ရံတစ္ခါရဲ႕
ျပန္မလာတဲ႔သူတုုိ႕
သိၾကဖုုိ႕ေကာင္းတယ္ ....။

အရက္သမားဆိုုတာေတာ႔ မေသာက္တစ္မ်ိဳး ေသာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားရင္ ခက္တယ္။ လြမ္းခ်င္လည္းလြမ္းေပါ႔။ ဆူပူတဲ႔အရက္သမားနားကိုုေတာ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနခ်င္တဲ႔ တစ္ရံတစ္ခါရဲ႕ ျပန္မလာသူေတြလည္း ရိွမွာေပါ႔လို႕ေတြးမိတယ္။ ဒီကဗ်ာဟာ အရက္သမားေတြရဲ႕ right ကုုိလည္းတင္ျပတယ္လုုိ႕ဆိုုရမယ္။

သက္ျပင္းေဝေဝ
ခေရတိုု႕ႏွင္းစက္ဖားလ်ား
မ်က္ရည္ကိုုစားတဲ႔
ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ စကားမဲ႔ည
ငါဟာ .. ထက္ပိုုင္းခ်ိဳးခံခဲ႔ရတဲ႔
တစ္ျခမ္းပဲ႔ 'လ'ပဲျဖစ္တယ္ ....။

အဲဒီလကိုု single quote မ quote ထားရင္ moon cake ထင္ျပီး ရသတဏွာဝင္ဝင္လာတယ္။ လနဲ႕ ပဲနဲ႕ပါတာ moon cake ပဲ။ သက္ျပင္းကိုု တေဝေဝခ်ႏုုိင္တဲ႔သူေတာ႔ အျပင္မွာ မရိွေလာက္ဘူးထင္တယ္။ ရိွရင္လည္း ဂင္းနစ္မွတ္တမ္းဝင္မွာပဲ။ သက္ျပင္းတစ္ခါတစ္ခါခ်ဖုုိ႕ေတာင္ အင္မတန္ေမာတာ။ သူကေတာ႔ သက္ျပင္းေဝေဝခ်တယ္။ ခေရပန္းေတြက ႏွင္းစက္ ဖားလ်ားတဲ႔။ ခေရပန္းဟာ ႏွင္းစက္ထိတာေတာ႔ထိတယ္။ ႏွင္းစက္ဖားလ်ားျဖစ္ဖုုိ႕ ေတာ္ေတာ္ခက္မယ္႔ခေရေတြ။ ျမန္မာျပည္မွာ ႏွင္းက်တာေတာ႔ သိပ္မရိွဘူး။ ကဗ်ာဆရာက လွေအာင္ လုုပ္ယူတာျဖစ္မယ္။ ေဆာင္းမနက္ခင္းမွာ ခေရေတြပြင္႔ေနမယ္။ အဲဒီခေရပြင္႔မွာလည္း ႏွင္းစက္က တြဲရရြဲ ခုုိေနမယ္ အဲဒီလုုိထင္ေနတုုန္း၊ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္စကားမဲ႔ညလိုု႕ေျပာေတာ႔၊ ညပိုုင္းပြင္႔တဲ႔ ခေရေတြအေၾကာင္းေျပာတာျဖစ္ေနတယ္။ ညပိုုင္းမွာ ခေရပြင္႔တာေတာ႔ရိွတယ္။ ဘုုရားေက်ာင္းမွာ သြားေနတုုန္းကေတာ႔ ညပိုုင္း ခေရေတြပြင္႔တာ ထုုိင္ၾကည္႕ဖူးတယ္။ ပြင္႔ေနတဲ႔ခေရေတြက သိပ္မေမႊးေသးဘူး။ ေၾကြက်လာတဲ႔ခေရကမွ ပိုုေမႊးတာပဲ။ စကားမဲ႔ညဆိုုေတာ႔ စကားမမဲ႔တဲ႔ ညလည္းရိွမယ္ထင္တယ္။ ညရဲ႕စကားဟာ ၾကယ္ေတြဆိုုရင္ ၾကယ္ေတြမရိွဘူး။ အထီးက်န္မယ္။ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္လုုိ႕ေျပာတဲ႔အတြက္လည္း ေကာင္းတဲ႔သဘာဝမဟုုတ္ဘူး။ အဆိုုးေတြျဖစ္လာေတာ႔မယ္႔သေဘာပဲ။ အထီးက်န္ျခင္းဟာမေကာင္းလွဘူး။ တရားက်င္႔မယ္႔သူေတြေလာက္ပဲဝိေဝကတရားကိုု ႏွစ္သက္တာ။ မျပည္႕စံုုျခင္း၊ ဆုုတ္ယုုတ္ျခင္း၊ မေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ဒဏ္ရာရျခင္းေတြကိုု ထက္ပိုုင္းခ်ိဳးခံခဲ႔ရတဲ႔ တစ္ျခမ္းပဲ႔လ ဆိုုတဲ႔အလကၤာနဲ႕သံုုးတယ္။ လဟာလည္း သူ႕ဟာသူေတာ႔ျဂိဳဟ္ရံ ခဲလံုုးၾကီးပဲ။ ကဗ်ာဆရာေတြ လက္ထဲမွာေတာ႔ အႏုုပညာ ပစၥည္းျဖစ္သြားတယ္။ ထက္ပိုုင္းခ်ိဳးခံရတယ္ဆိုုေတာ႔ အေတာ္ေလးနာမွာပဲ။ တစ္ျခမ္းကလည္းပဲ႕ေနေသးတယ္တဲ႔။ က်န္တဲ႔တစ္ျခမ္းက ထိပ္ထား(ေခၚ) အစိတ္သား ျဖစ္ရမယ္။ ထာဝရရိွေနတာကိုု ထိပ္ထားကိုုလြမ္းတယ္ဆုုိတာေတာ႔ နည္းနည္းလြန္သလိုုရိွတယ္။

ယေသာ္ဓရာဆိုုရင္ လူေတြက ခမ္းနားတယ္လိုု႕ထင္တယ္။ သူ႕ရဲ႕ ကုုလားနာမည္က ဂိုုပါးတဲ႔။ ထိပ္ထားမွာ နာမည္တစ္ခုုခုုရိွရင္ ဥပမာ မလွအုုန္းဆုုိပါေတာ႔။ 

ထိပ္ထားေရ
ထိပ္ထားေရ
ထိပ္ထားေရ ...
သစ္ခုုတ္သမားေတြမရိွတဲ႔ တုုိင္းျပည္မွာ
ငါ .. လယ္သမားျဖစ္ခ်င္တယ္
နင္ ဘုုရင္မ လာမလုုပ္ရဘူးေနာ္ ...

ဆိုုတဲ႔ အပိုုဒ္မွာ
မလွအုုန္းေရ
မလွအုုန္းေရ
မလွုအုုန္းေရ   ... ဆိုုျပီး အစားထိုုးရြတ္ၾကည္႕ရင္ ဘယ္ခံစားရေတာ႔မလဲ။ အဲဒါဟာ အႏုုပညာရဲ႕ မာယာျဖစ္တယ္။ သစ္ခုုတ္သမားေတြမရိွတဲ႔ တုုိင္းျပည္ဆိုုတာေတာ႔ ဦးေတဇကိုု ေျပာတာမ်ားလားမသိဘူး။ အသက္ၾကီးလာေတာ႔ အေတြးေတြ ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ျဖစ္ကုုန္တယ္။

မထိုုက္တန္သူဆိုုတာ
လြင္႔ေမ်ာရမွာပါပဲ ...
ခြဲခြာျခင္းဟာ
ခရမ္းျပာက်ည္ဖူးကိုု
အဆိပ္ခ်ိဳေတြလိမ္းသုုတ္
ႏွလံုးသားတည္႕တည္႕ဆီ 
ခ်ိန္ရြယ္ေမာင္းျဖဳတ္လုုိက္တယ္

ဒီတစ္ခုုကိုုေတာ႔ ႏွစ္မ်ိဳးခံစားရတယ္။ ပထမတစ္ခုုက ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ဟာ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ႔ညံ႕လုုိ႕မျဖစ္ဘူးဆိုုတာပဲ။ မထုုိက္တန္သူဆိုုတာ လြင္႔ေမ်ာရမွာပါပဲ ဆိုုတာ အင္မတန္ေပ်ာ႔ညံ႕တဲ႔အဖြဲ႔လိုု႕ထင္တယ္။ နႏၵမင္းသားဟာ နတ္သမီးလိုုခ်င္တုုန္းက တရားမဲရႈေနတာကမွ အင္အားပိုုပါေသးတယ္လိုု႕ထင္တယ္။ ခရမ္းျပာက်ည္ဖူးမွာ အဆိပ္ခ်ိဳေတြ လိမ္းသုုတ္တယ္ဆုုိတာေတာ႔ ခြဲျခားျခင္းရဲ႕ ေဝဒနာကိုုဖြဲ႕တာျဖစ္မယ္။ ႏွလံုုးသားတည္႕တည္႕ဆီလာတဲ႔ ခရမ္းျပာက်ည္ဖူးတဲ႔။ ေတာ္ေတာ္ေလးကိုု လွပတဲ႔အဖြဲ႕။ ကဗ်ာဆရာ ေဖာ္ေဝးလည္း အဲဒီလိုု က်ည္ဆံေလးကိုု ေစာင္႔တဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုုဒ္ေရးဖူးတယ္။ ကဗ်ာဆရာေတြ က်ည္ဆံၾကိဳက္ပံုုရတယ္။

Big Bag တိုု႕က နားလည္ပါ နားလည္ပါ .. ခ်စ္သူရာ ... ဘဝထဲမွာ ဆိုုလား သီခ်င္းတစ္ပုုဒ္ဆိုုတယ္။ သူတုုိ႕ထက္ ကိုု ဘၾကီး က နည္းနည္းေစာေသးတယ္။

ခ်ိဳ႕တဲ႔ေသာ ဘဝ
ဆႏၵရဲ႕ မေျပလည္မႈ
အနီေရာင္မွတ္တမ္းတစ္ခုုရဲ႕ ခ်စ္သူ႕အတြက္ ပန္သစၥာ
ေၾသာ္ .. ငါ႔ကိုုေလ
နားလည္ပါ .. နားလည္ပါ
နာလည္စမ္းပါ .....။


ေနာက္ဆံုုးအခြန္းကိုုၾကည္႕ နားလည္စမ္းပါတဲ႔။ အစကေတာ႔ေလခ်ိဳေလးနဲ႕ ခ်ိဳ႕တဲ႔တာေတြ၊ မေျပလည္တာေတြနဲ႕ ေၾသာ္ငါ႔ကိုုေလ .. သနားစရာေလး ငါ႔ကိုု ေလ နားလည္ပါ နားလည္ပါလုုိ႕ေျပာတယ္။ အဲဒီလိုု ေျပာမရေတာ႔ နားလည္စမ္းပါလိုု႕ ထေအာ္လုုိက္သလိုု ခံစားရတယ္။ ဘၾကီးဟာ ေက်ာင္းမွာ ခ်ိန္ပါျဖစ္ရမယ္။ ခ်ိန္လိုုက္တိုုင္း ေကာင္မေလးေတြပါပါသြားတာနဲ႕ တစ္ေယာက္ကိုု တစ္ပုုိဒ္ႏႈန္းဖြဲ႕ခဲ႔တာျဖစ္ရမယ္။

အဲဒါကိုုလည္း သူနည္းနည္းဝန္ခံထားတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ
ေရႊနဲ႕စက္ဝယ္လုုိ႕မရတဲ႔
ေနာက္ဆံုုးကလူရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳမွာ
သံမႈန္ေတြကပ္ပါေနရဲ႕
ငါ ... ဘာကိုုမွ မေၾကာက္ခဲ႔ဘူး။

ဒီလိုုပဲသူ႕ကိုုယ္သူ အားတင္းရင္း ရည္းစားစာ သက္ေစ႔ေရးမယ္ထင္တယ္။

အဲဒီကဗ်ာမွာ လက္စ္ဘီယန္ အေငြ႕အသက္ပါတာ မရိပ္မိတဲ႔သူေတြပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သူေသမွ ေျပာသလုုိျဖစ္ေနတယ္။ 

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္...
ေက်ာက္ေခတ္၊ ေၾကးေခတ္
ညဴကလီးယားကင္ဆာ၊ အနာဂတ္ေခတ္
အားလံုုးအတြက္
ေသခ်ာတဲ႔ငါ ... ေၾကညာခ်က္ကေတာ႔
နင္႔ကိုုထာဝရ ခ်စ္ေနမယ္ဆိုုတာပါပဲ ....။

ထာဝရဆုုိတဲ႔ ေကာင္မေလးက ဒီစာအုုပ္မွာ ဇာတ္ေကာင္ပဲ။ ထိပ္ထားကလည္းမိန္းကေလးပဲ။ ထိပ္ထားကိုု ထာဝရက ေက်ာက္ေခတ္၊ေၾကးေခတ္၊ ညဴကလီးယားေခတ္ေတြအထိ ခ်စ္ေနမယ္ဆိုုတာ ဒါ LGBT မဆန္ဘူးလား။ ထိပ္ထားနဲ႕ ထာဝရအေၾကာင္းကိုု ဘၾကီးက စာအုုပ္ေရးခဲ႔ရင္ အခုုေခတ္ ဟရုုကိ မူရာခမိတိုု႕ထက္ ေရွးက်ေအာင္ျမင္သြားႏုုိင္တာေပါ႔။

မလွအုုန္းဆိုုျပီး က်ေနာ္ အခုုနေျပာေတာ႔ ခင္ဗ်ားတုုိ႕မယံုုၾကဘူး။ ဒါေပမယ္႔ က်ေနာ္႔အထင္မွန္ေၾကာင္း သူ႕ကဗ်ာအရ က်ေနာ္သက္ေသျပႏုုိင္တယ္။

ထိပ္ထားရယ္
ျဖစ္ႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္
ဂႏၳဝင္ပန္းပုုရပုုိဒ္မွာ ..
နန္းသံုုးအကၡရာနဲ႕ ျခယ္မႈန္း
နင္႔နာမည္ေလး စာသံုုးလံုုး
စီရီသီကံုုး ေပးခ်င္တယ္ ....။

စာသံုုးလံုုး= မလွအုုန္းေပါ႔။
ျခယ္မႈန္း ဟာ အုုန္းကုုိ ကာရံလုုိက္ထားတာ။ သူ႕ မသိစိတ္ထဲမွာ မလွအုုန္းရိွေနတာေသခ်ာတာေပါ႔။ က်ေနာ္ထင္ရင္ လြဲခဲတယ္။

တိတ္ဆိတ္ ျပာလဲ႔ေနတဲ႔ညမွာ
ေရတြင္းထဲေခါင္းငံုု႕ျပီး
မလွအုုန္းကိုု ခ်စ္တယ္ လိုု႕
ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္ ... ဟစ္ေအာ္တမ္းတရတာ
ဘာေၾကာင္႔ပါလဲ ....။

မလွအုုန္းနာမည္ထည္႕ဖြဲ႕ရင္ ဇနီးသည္က နားရင္းအုုပ္မွာစိုုးလိုု႕သာ ..... လုုပ္ထားခဲ႔ရရွာတာ။ ဘၾကီးကိုု ေတာ္ေတာ္နားလည္ေနမိတယ္။

မလွအုုန္းဟာ ရပ္ကြက္ထဲမွာ အတင္းလွည္႕ေျပာတယ္။ ပန္းေရာင္းရတယ္။ ဒါကိုုမွ သြားၾကိဳက္မိတဲ႔ ကဗ်ာဆရာက အသည္းကြဲရတယ္။ သူ႕ကိုုလည္း မလွအုုန္းကေတာင္ ျပန္မၾကိဳက္ဘူး။ သူခံစားရျပီ။ ဒီလိုုေလးဖြဲ႕တယ္။

ပန္းခူးရင္း
သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ေနရင္း ...
စကားေျပာရင္း
သီခ်င္းကေလးေတြဆိုုရင္း
မင္း ..ငါ႔ကိုု ..ေမ႔သြားမွာပါ ....။

မလွအုုန္းသာဖတ္မိရင္ ငါဘယ္တုုန္းက သတိရပါလိမ္႔လိုု႕ သြားေလသူဘၾကီးကိုုေျပာမွာပဲ။ ဒါက သရုုပ္မွန္ေတြးနည္းပဲ။ ကိုုယ္ေတြးတဲ႔ ေတြးခြင္ထဲမွာ အားလံုုးကိုု ျဖည္႕စြက္ဖုုိ႕ၾကိဳးစားၾကည္႕ရတာပဲ။ အခုုေတြးလံုုးအရေတာ႔ ကဗ်ာဆရာက မလွအုုန္းကိုု ၾကိဳက္တယ္။ ထာဝရကလည္း မလွအုုန္းကိုု ခ်စ္တယ္။ မလွအုုန္းဟာ အိုုလည္းအိုုျပီ။ အဲဒါကိုု က်ေနာ္ အေတာ္ေလးသတိထားမွ ေတြ႕တယ္။


ကြ်န္ေတာ္တိုု႕ရဲ႕ လူငယ္ဘဝ .. လွပ .. လင္းခ်င္း ... ႏွင္းဆီဓားသြား .. စကားသံခ်ိဳ ... အလင္းပ်ိဳေတြ ....
အိုု ခ်စ္သူေရ ... ခ်စ္သူေရ ... ခ်စ္သူေရ ....။

 အိုုေနတဲ႔ ခ်စ္သူကိုု လြမ္းတဲ႔စကား။ အိုု ဆိုုတာ ေရရြတ္ဖုုိ႕က ကဗ်ာဆရာက မိန္းကေလးမဟုုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ႔ အုုိမင္းတာကိုုပဲယူရမယ္။ အိုုခ်စ္သူေရဟာ ခ်စ္သူအုုိေရပဲ။ ဒါကိုုသူထပ္ခါထပ္ခါေရးတယ္။ အိုုဘယ္႔ႏွင္းဆိုုတာလည္း အိုုတာပဲ။ (နတ္ပ်ိဳမအတြက္ပန္းရႈ)


ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘၾကီးဟာ သူ႕အႏုုပညာနဲ႕သူ ... လူငယ္ေပါင္းမ်ားစြာကိုု ေပ်ာ္ရႊင္ေစခဲ႔ပါတယ္။ က်ေနာ္တုုိ႕ေပၚမွာ သူ႕ေက်းဇူးေတြရိွပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ လူငယ္ဘဝအတြက္ ဘၾကီးကိုု ေက်းဇူးတင္ရပါမယ္။

Happy Birthday ပါဘၾကီး။
ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ေမြးေန႕ျဖစ္ပါေစ။             ။

with Respect,
Zephyr



Peace B with U.

Tuesday, September 9, 2014

ေဝးေဝးလံလံ

ေဝးေဝးလံလံ

သခင္ဆံုုးသြားတဲ႔ ေခြးတစ္ေကာင္လုုိ။
အဲဒီေနရာကပဲ စလုိက္ရေအာင္။ သခင္ဆံုးသြားတဲ႔ ေခြးတစ္ေကာင္လုိ။

ဆက္ေဟာင္ေနရမလား။ ေျမၾကီးကုိကုတ္ျခစ္ေနရမွာလား။ အူေနလုိက္ရံုနဲ႕ အူစုိသြားမွာလား။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႔ မႏွစ္က စုိက္ထားတဲ႔ သစ္ပင္က မႏွစ္ကေနရာမွာမရိွေတာ႔ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ ဆားဗီးယန္း ဟတ္စကီးက သံုးလသြားနဲ႕ လက္ကို အတင္းကိုက္ျပီးေဆာ႔တယ္။ အဆင္ေျပၾကတယ္။ အားလံုုး အျမန္ခ်မ္းသာၾကပါေစ။

အင္တာနက္ေကာင္းတယ္။ လိပ္ကန္ေတြ ေရမသန္႕ေတာ႔ဘူး။ ဗုိလ္တေထာင္ဘုုရားေရာက္တယ္။ နန္းဦး ေက်ာင္းထဲက မင္းတုုန္းမင္း သြန္းခဲ႔တဲ႔ ေၾကးသြန္းဘုရားၾကီးဟာ အင္မတန္ေျပျပစ္အခ်ိဳးက်တဲ႔ လက္ရာမြန္ပဲ။ စြယ္ေတာ္ေလးဆူရိွတယ္။ တရုုတ္ျပည္က စြယ္ေတာ္ကုိေတာ႔ မယံုုဘူး။ မိတ္အင္ခ်ိဳင္းနားျဖစ္မယ္။ ကိုယ္႔ႏုိင္ငံက စြယ္ေတာ္ကုိကုိယ္တန္ဖုိုုးထားၾကရင္ေကာင္းမယ္။ လိပ္ကန္ထဲမွာ လိပ္ေတြေတာ႔မသိဘူး။ ၾကည္႕ေနရတဲ႔သူေတာင္ အသက္ရွဴၾကပ္တယ္။ ငါးကန္၊ လိပ္ကန္ေတြကိုု ျပဳျပင္ၾကပါ။ အင္မတန္ကုသိုလ္ရပါတယ္။ အလွဴေတြကို လွဴျပီး ပစ္မထားၾကပါနဲ႕။ ကိုယ္လွဴတာေလးေတြကုိ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ျပန္မြမ္းမံၾကပါ။

ေကာင္းကင္ၾကီးက အသစ္အတုိင္းက်န္ေနေသးတယ္။ မုတ္သံုေလဟာ ျဖတ္သန္းျမဲ။ လွပျမဲ။ စိမ္းလန္းျခင္းေတြဟာ ေတာက္ပျမဲ။

လွပျခင္းေတြလည္းရိွတယ္။ အက်ည္းတန္ျခင္းေတြလည္းရိွတယ္။ ျမိဳ႕ပ်က္တစ္ခုေယာင္ေဆာင္ထားေပမယ္႔ အရင္ခမ္းနားမႈေတြဟာ အရင္အတုိုင္း။ ျမိဳ႕ၾကီးရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ျမိဳ႕သားေတြဖဲ႔သိမ္းထားတဲ႔ ျမိဳ႕ကေလး။ ေမဆင္အထိမ္းအမွတ္ေတြနဲ႕ ျမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ၾတိဂံေတြဟာ ေတာက္ပတုုန္းပဲ။

လမ္းတုိင္းဟာေရာမကုိေရာက္ခ်င္မွေရာက္မယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ ကားပိတ္ေနမွာပဲ။ အဲဒီျမိဳ႕ကေလးမွာ ဒီလိုပဲ။ ေနာက္က်ျခင္းအေလ႔အထေတြနဲ႕၊ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျခင္းနဲ႕ စာထုုိင္ဖတ္ျခင္းကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ကုုိင္တယ္။ အဆင္ေျပသလုိေနၾကပါ။ ကုိယ္႔ဟာကိုယ္အဆင္ေျပေနရင္ ဘယ္သူ႕မွ အဖက္မလုုပ္ၾကပါနဲ႕။ ေလာကၾကီးဟာ အပိုအလုပ္လုပ္စရာ အခ်ိန္မရိွဘူး။ အားရင္ အိပ္ေန။ ႏုိးလာရင္ တရားနာ။ လမ္းထိပ္မွာ မုန္႕ဟင္းခါးစား။ ျပန္အိပ္။ ႏုုိးလာရင္ စာဖတ္။ ျပီးရင္ ေငြစာရင္းလုပ္။ ဟိုုစာရင္းကို ဒီထဲေပါင္း။ ဒီစာရင္းကို ဟိုထဲေရႊ႕။ ဝယ္တာေတြအတြက္ အႏႈတ္ျပ။ ေရာင္းတာေတြအတြက္ အေပါင္းျပ။ အသံုုးစရိတ္ေလးေရးမွတ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကပဲ ျပန္ေပးမလုိလို။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုပဲ စာရင္းရွင္းရမလုိလို။ ေတာ္ေသးတယ္။ အဲဒီဘဝမ်ိဳးမက်ေရာက္လို႕။

ပိုက္ဆံမရိွဘူးဆုိတာကို ထုတ္မေျပာရင္ ပိုက္ဆံက ရိွေနသလုိပဲ။ ေလာကၾကီးဟာ ကုိယ္ရွာတာ ကုိယ္သံုးျပီး ကုန္သြားသင္႔တဲ႔ေနရာ။ တရားတစ္ပုုဒ္နာလုိက္ရေသးတယ္။ အပ်ိဳၾကီးေတြ ေသမတတ္ရွာထားတာ ေသေတာ႔ ျပိတၱာျဖစ္တယ္။ က်န္ခဲ႔တာေတြကုိ တစ္ျခားသူေတြက သံုးျဖဳန္းပစ္တာေပါ႔။ စိတ္နာစရာၾကီး။ အဲဒီလုိေတာ႔ အျဖစ္မခံၾကနဲ႕။ ေသခါနီးရင္ လက္ႏွီးစုတ္ကအစ အမ်ိဳးေတြကို မေပးခဲ႔ဖုိ႕ ေသတမ္းစာေရးထားရမယ္။ ပိုက္ဆံမရိွတာ ျပႆနာမဟုုတ္ေသးဘူး။ ဘယ္ေလာက္ရရ လုိေနေသးရင္ေတာ႔ ျပႆနာပဲ။ ျပႆနာျဖစ္လာရင္မေကာင္းဘူး။ ေငြနဲ႕ကင္းကင္းေနၾက။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ စိတ္ထဲ ထည္႕မထားနဲ႕။ ရွာထားတာလည္း ကုန္သြားမွာ။ ကုုန္မယ္႔ဟာေတြရွာေနတာ။

တရားနာရင္လည္း ကုိယ္ၾကိဳက္တဲ႔အပုိင္းပဲနာတယ္။ မၾကိဳက္တာဆို စိတ္ထဲကေန ေက်ာ္ပစ္လုိက္တယ္။ ၾကိဳက္တာတစ္ခုေတာ႔မွတ္လာတယ္။ ေဇာတိက သေထးဟာ ပေစၥကဗုုဒၶါနဲ႕ေတြ႕ေတာ႔ သူ႕အတြက္ရွာလာတဲ႔ စားစရာေတြလွဴတယ္။ အဲဒီလုိလွဴရင္း သူ႕အစ္ကုုိအတြက္ပါ ရွာလာတဲ႔အစားအစာေလးေတြပါ သဒၶါေပါက္ျပီး ထပ္လွဴလုိက္တယ္။ ျပီးေတာ႔ အျငိမ္မေနဘဲ ဆုေတာင္းတယ္။ နိဗၺာန္မေရာက္မီစပ္ၾကား လူခ်မ္းသာဆုုေတြလည္းပါတယ္။ တရားရဖုုိ႕လည္းပါတယ္။ ႏွစ္မ်ိဳးေတာင္းတယ္။ အဲဒီေတာ႔ ခ်မ္းသာတယ္။ သူ႕အစ္ကိုၾကီးကေတာ႔ သူ႕ညီလွဴခဲ႔တာျပန္အမွ်ေဝေတာ႔ ဘဝတုိတိုနဲ႕ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳရပါလုိ၏ တစ္မ်ိဳးတည္းေတာင္းတယ္။ အဲဒီေတာ႔ ကႆပဘုရားလက္ထက္မွာတင္ ရဟႏၱာျဖစ္တယ္။ ညီေလးကေတာ႔ သံသရာမွာေပ်ာ္လုိက္တာ လူခ်မ္းသာေတာ႔ျဖစ္ပါရဲ႕။ ေနာက္ထပ္ ဘုုရားတစ္ဆူစာၾကာသြားတယ္။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွ နိဗၺာန္ေရာက္ရွာတယ္။ ၾကာခ်င္တဲ႔သူဟာ ၾကာတဲ႔လမ္းကုိ တမင္ေရြးၾကတာလုိ႕ပဲ သေဘာေပါက္တယ္။ လူျဖစ္ေနရင္ တစ္လမ္းလမ္းေရြးၾကတာပဲ။ သံသရာမွာ အက်မနာမယ္႔လမ္းပဲေရြးၾကပါ။

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန ေသခဲဆုိတာ မွန္ေလာက္တယ္။
မေသခဲရင္ေတာင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနၾကပါ။

ေဝးေဝးလံလံသြားၾကပါ။ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးေနၾကပါ။
ေသျခင္းတရား အမွတ္အသားနဲ႕ မႈိပြင္႔ကေလး ေပါက္ဖြားလာသလုိ .. ေနသာသလုိ ေနၾကပါ။     ။

With Peace,
Z



Peace B with U.