ထံုေပေပပ်င္းတင္းတင္းေမ႔ေတ႔ေတ႔ေရာဂါ
အမွန္ေတာ႔ထပ္ထည္႕ရင္ရေသးတယ္။ ေငးေတးေတး၊ ေယာင္ေတာင္ေတာင္၊အူတူတူ စသျဖင္႔ေတြ။ အသက္ၾကီးလာရင္ ဒီလိုပဲျဖစ္လာတယ္ထင္တယ္။ လက္ရိွဘဝၾကီးက အသစ္တီထြင္စရာမလိုဘူး။ ေန႕တုိင္းတစ္ေန႕တစ္ေန႕ရိုးလာတယ္။ပ်င္းလာတယ္။ ျငီးေငြ႕လာတယ္။ ျငီးေငြ႕တာကလည္း ျဖစ္ပ်က္ေတြဆက္လာလုိ႕ ဘဂၤဥာဏ္နဲ႕ရင္႔က်က္လာတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ၾကီးပ်င္းရိုးေရာဂါသက္သက္ပဲ။ အဲဒါကို အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္ေတြမွာၾကံဳရတတ္တယ္။ ရြယ္တူေတြထဲမွာ အားလံုးလိုလုိ ေငြေရးေၾကးေရးအားျဖင္႔လည္း အတန္အသင္႔ အဆင္ေျပလာၾကတယ္။ ဘဝမွာ သက္သက္သာသာေနလာရတဲ႔အေျခအေနမ်ိဳးရတဲ႔သူရလာတယ္။ ဘဝရဲ႕အဆင္ေျပတဲ႔အပိုင္းထဲေရာက္လာၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက စိတ္ကူးၾကံစည္ထားတဲ႔ဘဝမ်ိဳးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ အဲဒါေပမယ္႔ အခုလက္ရိွမွာေတာ႔ အဲဒီဘဝၾကီးကို ထံုေပေပျဖစ္ေနတတ္တယ္။
လုပ္စရာကိုင္စရာနည္းလာတဲ႔သေဘာျဖစ္လာတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း အဲဒါကို midlife crisis ဆိုျပီး တစ္ေယာက္တည္းသမားက ဇနီး၊ခင္ပြန္းယူ၊ ယူျပီးသားလူေတြက ကေလးေမြး၊ ကေလးရိွျပီးသားဆုိရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္ထပ္ယူ၊ ႏွစ္ေယာက္ရိွျပီးသားဆို လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုးေတာထြက္။ စသျဖင္႔ေတြ အူတူတူကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ာလုပ္မိၾကတယ္။ အကုန္လံုးကုိေတာ႔မဆုိလိုဘူး။ အမ်ားအားျဖင္႔ အဲဒီအသက္အပိုင္းအျခားကေတာ္ေတာ္ခက္တယ္။ ေဂါတမဘုရားဟာ အသက္ ၂၉ ႏွစ္မွာေတာထြက္သြားတာဟာ ဒီ ၾကီးပ်င္းရိုးေရာဂါကို ထြက္ေပါက္ရွာခ်င္တာလည္း တစ္ခုျဖစ္မယ္လုိ႕ထင္တယ္။ ပါရမီျပည္႕သြားတယ္ဆုိတာဟုတ္ေကာင္းဟုတ္မယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ၾကီးပ်င္းရိုးေရာဂါေၾကာင္႔လည္း ရာခုိင္ႏႈန္းအနည္းငယ္ပါလိမ္႔မယ္။ ေမာင္းမမိႆံေတြကို ရြံတာလည္း နည္းနည္းပါလိမ္႔မယ္။
Jesus ဆိုတဲ႔လက္သမားေကာင္ေလးကိုၾကည္႕။ အသက္သံုးဆယ္အထိ လက္သမားလုပ္ေနတာ။ ၃၀ ျပည္႕မွ တရားထြက္ေဟာရင္ေကာင္းမယ္ေတြဘာေတြျဖစ္လာတာ ၾကီးပ်င္းရိုး ေရာဂါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသက္ကၾကီးလာျပီ။ လက္သမားလုပ္ေနရတာကို ပ်င္းလည္းပ်င္းလာျပီ။ ဘဝၾကီးကိုလည္းရိုးသြားျပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လုပ္မိလုပ္ရာလုပ္တယ္လုိ႕ထင္တယ္။ ကိုယ္ပိုင္ထင္ျမင္ခ်က္သက္သက္ပဲ။ မွားတယ္မွန္တယ္ ျငင္းစရာမရိွဘူး။
အသက္သံုးဆယ္ဟာ အင္မတန္သတိထားရတယ္။ သိပ္ပ်င္းလာတဲ႔လူေတြက လုပ္စရာမရိွရင္ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို သတ္ေသသြားၾကတယ္။ အဲဒါလည္း ၃၀ ဝန္းက်င္က ၾကီးပ်င္းရိုး ေရာဂါကို ေဆးျမီးတုိနဲ႕ ကုလိုက္ၾကတာပဲ။ ေကာင္းမယ္ထင္တာေတြ ဆက္တုိက္လုပ္လာလိုက္တာ နည္းနည္းအရိွန္ကုန္သြားတဲ႔သေဘာျဖစ္တယ္။ အင္နာရွားေခ်ာ္တတ္တဲ႔အရြယ္။ ငယ္တုန္းက ရိုးရိုးေအးေအးေတြေတာင္ အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္ေရာက္ရင္ ဂ်စ္ကန္ကန္ေတြျဖစ္လာတယ္။ နည္းနည္း ပလပ္(plug)ကြ်တ္တဲ႔အရြယ္ေရာက္လာတဲ႔သေဘာ။ အရင္စားတာေတြမစားေတာ႔ဘူး။ အေျပာင္းအလဲလုပ္လာတယ္။ အဲဒါေတြကို သတိထားမိဖုိ႕လုိတယ္။ မဟုတ္ရင္ ကိုယ္႔ကိုယ္႔ကို နားမလည္ႏုိင္ဘူး။ ငါဘာျဖစ္ေနတာလဲဆိုျပီး အံ႔ၾသေနလိမ္႔မယ္။
ေလာဘနဲ႕လုပ္ခဲ႔တာေတြလည္း သိပ္အဓိပၸာယ္မရိွသလိုလိုျဖစ္လာတယ္။ တစ္သက္လံုးတန္ဖိုးထားလာေတြကိုလည္း ဟုတ္ေရာဟုတ္ရဲ႕လားျဖစ္လာတယ္။ သက္တမ္းကလည္း တစ္ဝက္က်ိဳးျပီဆိုေတာ႔ ဂ်ပန္သြားေနရင္ေကာင္းမလားျဖစ္လာတယ္။ ဂ်ပန္မွာက ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းရွည္ေတာ႔ သြားေနရင္ ကိုယ္လည္း အသက္ရွည္လာႏုိင္တယ္ေတြဘာေတြေတြးမိလာတယ္။ ဘာဆက္လုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ၊ ဘာေတြကို ေလွ်ာ႔လုိက္ရမလဲ၊ ဘာအေျပာင္းအလဲလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ၊ အလုပ္ေျပာင္းလုိက္ရင္ေကာင္းမလား။ ျမန္မာျပည္ျပန္ျပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဖြင္႔ရင္ေကာင္းမလား။ ေက်ာင္းဆရာျပန္လုပ္ရင္ေကာင္းမလားျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီလိုအေတြးေတြ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ေပၚလာမယ္။ လႊမ္းမိုးမယ္။ ျပန္ေပ်ာက္သြားမယ္။ လူက အူတူတူ က်န္ခဲ႔မယ္။
ကမာၻၾကီးေပၚမွာေနတုန္း ငလ်င္လႈပ္တယ္ဆိုရင္ ကမာၻၾကီးရဲ႕ သဘာဝကို မီွျပီးတည္ေနတဲ႔သတၱဝါေတြမွာ ျငင္းပယ္လို႕မရဘူး။ ခႏၶာကမာၻၾကီးမွာ၊ စိတ္ကမာၻၾကီးမွာ မီတင္းေနထုိင္ေနတဲ႔ သတၱဝါေတြလည္း ကံေၾကာင္႔ျဖစ္တဲ႔ခႏၶာက ေဝဒနာေတြ၊ စိတ္ကျဖစ္တဲ႔ အေတြးအမွ်င္ေတြ ၾကံဳရတယ္။ ေရွာင္လုိ႕မရတဲ႔အခါ ၾကံဳရတယ္။ ငါ႔မွ ျဖစ္ရေလျခင္းလုိ႕လည္းမေတြးမိဘူး။ အားလံုးတစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးၾကံဳေနရတာပဲ။ မိဘမဆံုးေသးတဲ႔သူေတြက မိဘ ဆံုးရွံဳးတာၾကံဳရဦးမယ္။ ေရွာင္လုိ႕ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ေမ႔ထားရင္သက္သာမယ္ထင္ေပမယ္႔ တစ္ကယ္ၾကံဳရရင္ သာေတာင္နာေသးတာပါပဲ။ ဒါေတြက အရင္လည္း ဒီလိုရိွေနတဲ႔သဘာဝေတြ၊ သံုးဆယ္ေက်ာ္လာမွ အဲဒီ ကိစၥေတြက နည္းနည္း စဥ္းစားစရာျဖစ္လာတယ္။ ၾကီးပ်င္းရိုးေရာဂါက ဇရာကိုေရာ၊ ဗ်ာဓိကုိေရာ၊ မရဏကိုပါ မီးေမာင္းထုိးျပလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔လည္း အင္နားရွားေတြ နည္းနည္းပ်က္ကုန္တာ။
ကံေၾကာင္႔ျဖစ္တဲ႔ရုပ္၊ ကံေၾကာင္႔ျဖစ္တဲ႔စိတ္ဟာ ကံကုန္ရင္ပ်က္တာပဲ။ အဲဒါေတြက အရင္တုန္းက အေႏွာက္အယွက္သိပ္မေပးဘူး။ သံုးဆယ္ေက်ာ္လာေတာ႔ ဒါေတြက နည္းနည္း overwhelm ျဖစ္လာတယ္။ အရင္ကထက္ နည္းနည္းေလး အားနည္းသြားတယ္။ ၂၅ တုန္းက ေတာ္ရံုတန္ရံုနဲ႕ မပင္ပန္းတာမ်ိဳး၊ ၃၀-၃၁ မွာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ႔ဘူး။ ေသြးလွဴျပီးရင္ အရင္လုိ လတ္လ်ားလတ္လ်ားေလွ်ာက္သြားေနလို႕မရေတာ႔ဘူး။ ေရေသာက္ျပီးနားေနမွ။ ေနပူထဲမ်ားေလွ်ာက္သြားလုိက္လုိ႕ကေတာ႔မူးသလိုလိုေလးေတာင္မွျဖစ္ခ်င္သလိုလို။ လူက အက်ပိုင္းကို စေရာက္လာျပီဆိုတာကို လက္ခံလုိက္ရျပီ။ လူ႕သက္တမ္းဟာ ခဲလံုးတစ္လံုးကို ေျမွာက္တဲ႔ျဖစ္စဥ္နဲ႕တူရင္ ေလထဲကေန ျပန္က်ဖုိ႕ အသင္႔ျဖစ္ေနတဲ႔ခဲလံုးရဲ႕ အေနအထားနဲ႕တူလာျပီ။ ဆက္တက္ဖုိ႕ တစ္ခ်ိဳ႕လည္းရုန္းကန္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း အက်သက္သာဖုိ႕ ဘာဝနာနည္းနည္းဖက္လာတယ္။
ဆိုးတယ္ေကာင္းတယ္ဆိုတာဟာ ႏႈိင္းရတန္ဖုိးျဖစ္ေနတာမ်ားတယ္။ အသက္သံုးဆယ္ ဆိုးသလားဆိုရင္ မဆိုးဘူး။ ေကာင္းသလားဆိုရင္လည္းမေကာင္းဘူး။ ေကာင္းတဲ႔အပိုင္းေကာင္းတယ္။ ဆိုးတဲ႔အပိုင္းဆုိးတယ္။ အေကာင္းနဲ႕အဆိုးနဲ႕ျပန္ေပါင္းရင္ သုညပဲ။ ငယ္တုန္းကတည္းကလည္း သုညပဲ။ ေသခါနီးအခ်ိန္မွာလည္း သုညပဲ။ အသက္သံုးဆယ္မွာလည္းသုညပဲ။ ၃၀ ဝန္းက်င္မွာ မာစတာ၊ ပီအိတ္ခ်္ဒီဆက္မတက္ရင္ ေက်ာင္းသားဘဝကလုိ ေက်ာင္းစာလုပ္ရတာမ်ိဳးမရိွေတာ႔ဘူး။ ဒါဟာ ေကာင္းတာပဲ။ မိဘေတြရဲ႕အဆူခံဘဝကလည္းလြတ္ျပီ။ ေဆြမ်ိဳးဆိုတာေတြကိုလည္း ခပ္တည္တည္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ထားတတ္လာျပီ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးပဲဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္လာျပီ။ ကိုယ္ေနေကာင္းေအာင္၊ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ပိုထားတတ္လာျပီ။ လက္လြယ္တယ္လုိ႕ မၾကာမၾကာေျပာခံေနရတာက လက္ခက္တဲ႔သူျဖစ္လာျပီ။ ၃၀၀၊၄၀၀ ထက္ပိုေခ်းလုိ႕ကေတာ႔ ေခ်းဖုိ႕မရိွဘူးပဲေျပာလုိက္တယ္။ ေခ်းဖို႕မရိွဘူးလို႕ေျပာတာဟာ ေသခ်ာစဥ္းစားေရြးခ်ယ္ထားတဲ႔စကားလံုးပဲ။ ပိုက္ဆံမရိွဘူးဆိုရင္ မုသာဝါဒျဖစ္မယ္။ ေခ်းဖုိ႕မရိွဘူးဆိုတာကေတာ႔ ေခ်းဖုိ႕ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ပမာဏထက္မ်ားေနတယ္လို႕ဆိုလိုတယ္။ မုသာဝါဒလည္းမျဖစ္ဘူး။ စိတ္ေကာင္းလည္း နည္းသထက္နည္းလာတယ္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာတဲ႔ ၾကီးေလဆိုးေလ၊ စိတ္ပုတ္ေလဆိုတဲ႔ အမ်ိဳးအစားထဲပါလာတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း ခပ္ေအးေအးေနရတာကို ပိုၾကိဳက္လာတယ္။ စကားေတာင္ တစ္ခြန္းကေနွႏွစ္ခြန္းျဖစ္လာရင္ အေပါက္အလမ္းမတည္႕တဲ႔သူမ်ားလာတယ္။ ေျပာတာဆိုတာ နည္းလမ္းမက်တဲ႔သူေတြကို ပိုအျမင္ကတ္လာတဲ႔သေဘာရိွတယ္။
ကေလးေတြကိုလည္း ဆံုးမခ်င္စိတ္ သြန္သင္ခ်င္စိတ္နည္းလာတယ္။ အခုေခတ္ကေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ညံ႕တယ္ထင္မိတယ္။ ဥာဏ္ရည္အရာမွာေတာ႔ေတာ္တယ္။ လူ႕တန္ဖိုးေတြ၊ အေျခခံယဥ္ေက်းမႈေတြမွာ အင္မတန္ညံ႕တယ္ထင္ေနတတ္တယ္။ လူၾကီး လူၾကီးမွန္းမသိတာကို မိဘေတြကအစ နားမလည္ၾကေတာ႔ဘူး။ ဆိုးတာနဲ႕ရိုင္းတာနဲ႕ကိုေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမသိေတာ႔ဘူး။ အဲဒီလိုကေလးေမြးထားတဲ႔မိဘေတြကေတာ႔ အရွက္အခါခါကြဲေတာ႔တာပဲ။ ကို္ယ္႔အမ်ိဳးေတြထဲက ကေလးေတြကိုေတာ႔ ယဥ္ေက်းတဲ႔သူေတြျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ မိဘစကား နားမေထာင္တာ၊ နားေထာင္တာေတြထက္၊ စကားကိုေဒါသနဲ႕မေျပာတဲ႔သူေတြပဲျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ကုိယ္ထင္ေနတာ၊ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာကို အက်ိဳးသင္႔အေၾကာင္းသင္႔ေျပာတတ္တဲ႔ကေလးေတြျဖစ္ဖုိ႕လိုတယ္။ ေဒါသထြက္တဲ႔သူေတြဟာ တိရစာၦန္စိတ္မ်ားတဲ႔သေဘာရိွတယ္လုိ႕ထင္တယ္။ အရင္ဆို ဒါမ်ိဳး ကေလးေတြေတြ႕ရင္ သိပ္ျပင္ေပးခ်င္တယ္။ အခုေတာ႔ သူ႕ကံနဲ႕သူ သြားတာ ကိုယ္နဲ႕မဆိုင္ဘူးထင္လာျပီ။ ေနာက္ႏွစ္အနည္းငယ္မွာ လူရိုင္းေလးေတြရဲ႕ကမာၻမွာ လူအိုအျဖစ္နဲ႕ျဖတ္သန္းရမွာကိုပဲ ပိုျပင္ဆင္မိတယ္။ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ ေနတတ္ေအာင္ေလးေနမွ။
ေနာက္တစ္ခုက ဒီအရြယ္မွာ အလုပ္က နားရင္ ဘယ္နားမွာ ေနျပီး ဘာလုပ္စားရင္ေကာင္းမလဲစဥ္းစားလာျပီ။ သာသာယာယာဘဝကိုေရြးခ်ယ္ခ်င္တဲ႔သူေတြအမ်ားၾကီးေတြ႕တယ္။ ၄၅ ေလာက္မွာ အေျခမက်ရင္ေတာ႔ ၆၀ မွာလည္း ကြ်ဲလို၊ႏြားလို ရုန္းကန္ရဦးမယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးဟာ အနာဂတ္ကို ေတြးတဲ႔ေနရာမွာ အင္မတန္ ေလွ်ာ႔ေလွ်ာ႔ေပါ႔ေပါ႔ေတြးတယ္။ အေကာင္းေတြပဲျဖစ္လာမယ္ထင္တယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ အဆိုးတစ္ခုခုၾကံဳရင္ ေသမတတ္ခံစားရတာလို႕ထင္တယ္။ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ႔ဟာတစ္ခုျဖစ္လာတာနဲ႕ မျဖစ္ဘူးထင္တဲ႔ဟာတစ္ခုျဖစ္လာတာ အင္မတန္ကြာတယ္။ စားေနတဲ႔အစာေတြေပၚမူတည္ျပီး အသက္ၾကီးရင္ျဖစ္မယ္႔ေရာဂါကို ေရြးခ်ယ္ေနၾကတာပဲမဟုတ္လား။ ေနာက္ဆံုးျဖစ္လာတဲ႔ေရာဂါေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ္ေသခ်ာေရြးခ်ယ္လုိက္တာပဲ။ ေန႕စဥ္ဘဝထဲမွာ ကိုယ္ေရြးလုိက္တဲ႔အစားအေသာက္၊အေနအထုိင္ကပဲ ကိုယ္႔ကို ျပဌာန္းသြားတာ။ ဒါေတြကိုလည္း စေတြးလာျပီ။ မေကာင္းတဲ႔အက်င္႔၊ က်န္းမာေရးနဲ႕မညီညြတ္တာေတြကို နည္းနည္းခ်င္းစျပင္မိတယ္။ ကိုယ္႔ဘဝၾကီးသာယာဖုိ႕ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဂရုစိုက္ရင္စိုက္၊ မစိုက္ရင္ ဘယ္သူမွ လာမစိုက္ႏုိင္ဘူးလို႕ေတြးလာျပီ။
၃၀မျပည္႕ခင္ ၁ ရက္အလိုေလာက္အထိ ေငြေရးေၾကးေရးကို အေရးၾကီးတယ္သိပ္မထင္ဘူး။ ရိွတာေတြကုန္သြားမယ္။ ျပန္ရွာမယ္။ ျပန္ကုန္သြားမယ္။ ဒီလိုနဲ႕ပဲလည္ေနတာ။ ေငြဆိုတာ မ်ားမ်ားရိွရင္ပ်က္စီးတာပဲ၊ ျမန္ျမန္ျဖဳန္းပစ္မွလုိ႕ေတြးတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ အေတြးအေခၚေျပာင္းစျပဳလာတယ္။ အေမနဲ႕အဘြားနဲ႕ဆံုးေတာ႔ ေသျခင္းတရားမွာေတာင္ ပိုက္ဆံေလးရိွမွ အေသသက္သာတယ္ဆိုတာ ပိုသိလာတယ္။ လွဴဖို႕တန္းဖို႕လည္း ေငြလုိတယ္။ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈအစစ္မွာေတာ႔ ရိုးရိုးက်င္႔ ျမင္႔ျမင္႔ၾကံတာကို အားေပးတယ္ ေနာက္ပိုင္းယဥ္ေက်းမႈအတုေတြမ်ားလာျပီး၊ ပကာသနေတြလည္း မ်ားလာတာေတြ႕တယ္ (ပကာသနဆိုတာကို စင္ကာပူမွာၾကီးျပင္းလာတဲ႔ကေလးေတြသိခ်င္မွသိေတာ႔မယ္။ ပကာသနဆိုတာ အပိုအၾကြားအတြက္ပိုက္ဆံပိုျဖဳန္းတာမ်ိဳးလို႕ အၾကမ္းဖ်င္းဆိုႏိုင္တယ္။)။ အခုတေလာ အရွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႕ တရားေတြနာျပီး ဘုန္းၾကီးက ေတာ္ေတာ္ ေခြ်တာေစခ်င္တာေတြ႕ေတာ႔ သိပ္ဝမ္းသာတယ္။ (အဲဒီေတာ႔လည္း ဘုန္းၾကီးကိုေတာင္ ကြန္ျမဴနစ္ဘုန္းၾကီးလို႕ေျပာၾကတယ္တဲ႔။) လွဴတာေကာင္းတယ္ေလာက္ေဟာတာနဲ႕ အက်ိဳးရိွရိွလွဴတတ္ဖုိ႕၊ မကုန္သင္႔တာ ပိုမကုန္ဖုိ႕ေဟာတာမတူဘူး။ အလွဴေတာင္မွ အပိုေတြျဖဳတ္လုိက္ရင္ အက်ိဳးပိုရိွျပီး ပိုထိေရာက္တာပဲလုိ႕ ပိုနားလည္လာမိတယ္။ မေန႕ည ထမင္းစားေနတုန္း တရုတ္ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး လက္တုိ႕ျပီး လာအလွဴခံတယ္။ ဘုရားသာရိွေသးရင္ တစ္ခါတည္း လူထြက္ခိုင္းခံရမယ္႔ ဘုန္းၾကီးမ်ိဳးျဖစ္မယ္။ မလွဴလိုက္ဘူး။ ရဟန္းဟာ ေလာဘနည္းရမယ္။ မ်ားမ်ားလိုခ်င္ရင္ လူထြက္ျပီး စီးပြားရွာ။ မေရာင္႔ရဲတဲ႔ရဟန္းမ်ားလာရင္ သာသနာကို အၾကည္အညိဳပ်က္ေစတာပဲ။ အသက္ၾကီးလာလုိ႕ စိတ္ပုတ္လာရတဲ႔အထဲ ဝိနည္းနားမလည္တဲ႔ သကၤန္းဝတ္ေတြေၾကာင္႔ အကုသိုလ္ပြားမိမွာကို အင္မတန္သတိထားေနရတယ္။
စိတ္မ်ားဘယ္ေလာက္ဆိုးလာသလဲဆိုရင္ အရင္လွဴေနတဲ႔ ေဆးေက်ာင္းတက္ေနတဲ႔ကေလးမေလးေတြကို ဖုန္းဆက္ျပီး အင္တာဗ်ဴးခိုင္းဖုိ႕စဥ္းစားေနတယ္။ အလွဴရွင္ေတြက ေက်ာင္းတက္ဖုိ႕လွဴေနတုန္း သူတုိ႕ေတြ တကယ္ၾကိဳးစားရဲ႕လား။ လွဴလုိက္တဲ႔ပိုက္ဆံနဲ႕ ရည္းစားကုိ လက္ေဆာင္ဝယ္ေပးေနရင္ မခက္ဘူးလား။ စသျဖင္႔ေတြ ေတြးလာမိတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ခဏၾကာေတာ႔ ကိုယ္႔အေတြးကိုယ္ ရယ္မိတာပါပဲ။ လွဴတဲ႔အခ်ိန္ေရာ၊ မလွဴမီနဲ႕ လွဴျပီးပါ စိတ္ကို အေကာင္းအတုိင္းထားဖုိ႕ သတိထားေပမယ္႔ သံသယဆိုတာေတာ႔ရိွတယ္။ အသက္နဲ႕အတူ သံသယပိုၾကီးလာတယ္။ ကိုယ္႔စိတ္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲကို သတိထားၾကည္႕ျပီး ျပင္စရာလုိတာျပင္ရတယ္။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသတရားထဲမွာပါတဲ႔ ဘုရင္ၾကီးတစ္ပါးအေၾကာင္းေျပာရဦးမယ္။ ဘုရင္ၾကီးဟာ မိဖုရားၾကီးကို သိပ္ခ်စ္ေတာ႔ သူ႕မိဖုရားဆံုးတဲ႔အခါမွာ ေရႊေခါင္းတလားထဲထည္႕ျပီး၊ ေန႕တုိင္း တလ်လ်တေဆြးေဆြး၊ တငူငူတငိုင္ငိုင္၊ တငိုငို၊ တရယ္ရယ္ျဖစ္တယ္။ ေျမလည္းမခ်ရက္ဘူး။ ေနာက္ေတာ႔ ဘုရားေလာင္းရေသ႔ၾကီးခြ်တ္မွပဲကြ်တ္ေတာ႔တယ္။ သူ႕ဇနီးေဟာင္းက ေခ်းပိုးထိုးျဖစ္။ ေခ်းပိုးထိုးအထီးနဲ႕ အိမ္ေထာင္က်။ ေခ်းပိုးထိုးၾကီးကို ဘုရင္ၾကီးထက္ ပိုခ်စ္တယ္လုိ႕ေျပာ။ ေခ်းပိုးထိုးဘာသာစကားနားလည္တဲ႔ရေသ႔ၾကီးကိုေတာင္ အံ႔ၾသမိေသးတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ဒါကို အာရံုမက်ပါဘူး။ ဘုရင္ၾကီးက အေခါင္းကို တစ္ခါတည္းသြားျမဳပ္ခိုင္းလိုက္တယ္ဆိုတာကို စိတ္ထဲပိုဘဝင္က်မိတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေစ၊ အေတြးေဟာင္း၊ အာရံုေဟာင္းျဖစ္ေစ၊ ျဖစ္ျပီးရင္ ပ်က္သြားတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ကို မစြဲလန္းေစရသလိုပဲ၊ အေတြးေဟာင္း၊ အာရံုေဟာင္းေတြကိုလည္း မစြဲလန္းတာ ေနသာတယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ခ်စ္တဲ႔သူေတြဟာ ကိုယ္႔စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ အျမဲသတိထားၾကတယ္။ အေတြးဟာ စိတ္ကိုပင္ပန္းေစတယ္။ အေတြးနည္းေလ၊စိတ္ခ်မ္းသာလာေလပဲ။
ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္အေျပာင္းအလဲေတြ ၾကံဳလာေပမယ္႔၊ တာဝန္သိစိတ္ကိုေတာ႔ ပိုတန္ဖုိးထားလာတယ္။ လူဟာ လူ႕တာဝန္ရိွတယ္။ သားသမီးဟာ သားသမီးတာဝန္ရိွတယ္။ ဇနီး၊ခင္ပြန္းမွာလည္း ဇနီး၊ခင္ပြန္းတာဝန္ရိွတယ္။ တာဝန္ေက်တဲ႔သူဟာ ေနာင္တ တဖန္ပူပန္ျခင္းကင္းတယ္။ ကိုယ္မလုပ္ျဖစ္လုိက္လို႕၊ ကိုယ္တာဝန္မေက်လိုက္လို႕ဆိုတာမ်ိဳး ဘယ္ေတာ႔မွ မခံစားရဘူး။ မိဘေတြရိွတုန္း သားသမီးတာဝန္ေက်ေအာင္ေနၾကပါ။ မဟုတ္ရင္ မိဘဆံုးရင္ ၂ ဆ ခံစားရမယ္။ အဲဒါမေကာင္းဘူး။ ညီအကို ေမာင္ႏွမေတြလည္း အသက္ရွင္ေနတုန္းတည္႕ေအာင္ေန။ ခင္ခင္မင္မင္ေန၊ ေသရင္လည္း ငိုမေနနဲ႕။ သူ႕ကံနဲ႕သူေသမယ္။ သူ႕ကံနဲ႕သူဆက္သြားမယ္။ သူ႕ကံနဲ႕သူပဲ။ တစ္ျခားလူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝထဲ ဝင္ျပီး မခ်ယ္လွယ္ခ်င္နဲ႕။ ဇနီး၊ခင္ပြန္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သီးျခားလူႏွစ္ေယာက္။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဂရုစိုက္တာ၊ ကူညီတာ၊ နားလည္တာေကာင္းေပမယ္႔ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တာကို အတင္းအၾကပ္မလုပ္ေစခ်င္တာက ပုိျပီးေကာင္းတယ္ထင္မိတယ္။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ႔သူေတြကို အခ်ိန္မ်ားမ်ားေပး။ မဟုတ္ရင္ တစ္ခ်ိန္ၾကမွ ခံစားရလိမ္႔မယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လိုခ်င္လို႕ၾကိဳးစားျပီး ရလာရင္ တန္ဖိုးမထားေတာ႔ဘူး။ အဲဒီစိတ္ဟာ အင္မတန္ သိမ္ဖ်င္းတဲ႔စိတ္ဆိုတာကို သတိထားရမယ္။ ကိုယ္ခ်စ္တဲ႔ခင္တဲ႔သူ၊ တန္ဖိုးထားတဲ႔သူကို ေလးစားပါ။ ဂရုစိုက္ပါ။ မေျပာဘဲနဲ႕ သိေနတဲ႔သူျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားပါ။ စာတုိေလးတစ္ေၾကာင္း၊ sms ေလးတစ္ခု၊ phone စကၠန္႕အနည္းငယ္ေျပာဖုိ႕ အခ်ိန္ရိွၾကပါ။ ကိုယ္႔စိတ္မွာရိွတဲ႔ အထီးက်န္မႈကို နားလည္လာရင္ တစ္ျခားသူေတြရဲ႕စိတ္ကိုလည္း နားလည္လာတာပါပဲ။ ကိုယ္႔စိတ္ကေနပဲစပါ။ ကိုယ္႔စိတ္မွာ သိလာမွ ကိုယ္ခ်င္းစာႏိုင္လာမယ္။ ကိုယ္႔စိတ္ကိုနားလည္မႈ တျခားသူကိုလည္း တကယ္နားလည္လာႏုိင္မယ္လုိ႕ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။
ျငိမ္းခ်မ္းတဲ႔သူျဖစ္ဖုိ႕မၾကိဳးစားပါနဲ႕။
စိတ္ရဲ႕ပင္ကိုယ္သေဘာက ျငိမ္းခ်မ္းျပီးသားပါ။ အဲဒီ ပင္ကိုယ္သေဘာကို ျပန္ေရာက္ဖုိ႕ သတိထားျပီး ျပဳျပင္သြားပါ။ တစ္ခ်ိန္မွာ စိတ္ရဲ႕ပင္ကိုယ္သဘာဝအတုိင္း ၾကည္လင္ ျငိမ္းခ်မ္းေနတဲ႔ သဘာဝကို ျပန္ေရာက္သြားမွ ဒီ ထံုေပေပ၊ ပ်င္းတင္းတင္း၊ ေမ႔ေတ႔ေတ႔ေရာဂါလည္း ေပ်ာက္မယ္ထင္ပါရဲ႕။
Regards,
Z
Peace B with U.