ကြန္ျဖဴးရွပ္ႏွင္႔ေလာက္ဇူ
ကြန္ျဖဴးရွပ္နဲ႕ေလာက္ဇူေတြ႕တဲ႔အခန္း ေမာင္အိုုရိွဳေရးတဲ႔ လံုုးဝေတာက္(absolute tao) မွာပါတယ္။ ကိုုျဖဴးက လူဆိုုတာ ျပင္ရင္ေကာင္းတယ္။ ျပင္ရမယ္။ မေကာင္းရင္ျပင္ ေကာင္းလာမယ္။ ေကာင္းရင္ ထပ္ျပင္ ပိုုေကာင္းမယ္ဆိုုတဲ႔ အေတြးအေခၚရိွတယ္။
အဲဒီတုုန္းက တရုုတ္ျပည္မွာ ကိုုျဖဴး (က်ေနာ္တိုု႕က အဲဒီတုုန္းက အငယ္ေတြ။ အဲဒီေတာ႔ ကိုုျဖဴးလုုိ႕ပဲျမန္မာဆန္ဆန္ေခၚတယ္။) ကဉာဏ္ပညာအရာ ငါဆရာဆိုုတဲ႔အေနအထား။ ဒါေပမယ္႔ ပညာယိွပီပီ ငါ႔မွာလည္း ဆွာလုုိတယ္ဆိုုျပီး လုုိက္ရွာတယ္။ ဗုုဒ္ဓဆိုုတဲ႔လူၾကီးလည္း ဘုုရားျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း အလုုပ္လက္မဲ႔လိုုျဖစ္သြားတယ္။ ကိုုးကြယ္ရာေပ်ာက္သြားလုုိ႕၊ လုုိက္ရွာရင္းေနာက္ဆံုုး ဓမ္မေတြ႕မွ သက္ျပင္းခ်ႏုုိင္တယ္။ လူဟာ အင္မတန္ကိုုးကြယ္ခ်င္တဲ႔သတၱဝါ။ ဘုုရားျဖစ္တာေတာင္ ေလေလးခြ်န္ျပီး ဇိမ္နဲ႕အိပ္မေနဘူး။ ကိုုးကြယ္ဖုုိ႕ တစ္ခုုခုုလုုိေသးတယ္ထင္တာ။ ကိုုျဖဴးကလည္း ဒီအေၾကာင္းေတြဖတ္ဖူးေတာ႔ ပညာယိွေပမယ္႔ နည္းနာဆည္းပူးဖုုိ႕လုုိေသးတယ္လိုု႕ ေရျပည္႕အိုုးၾကီးပီပီေဘာင္ဘင္မခတ္ဘဲေတြးတယ္။ တပည္႕ေတြကိုုပါ ဆွာလိုုက္ရွာခိုုင္းတယ္။
အဲဒီမွာ အဖိုုးၾကီး ေလာက္ဇူနဲ႕ေတြ႕တယ္။ သူကိုုယ္တုုိင္ေတြ႕တာေတာ႔မဟုုတ္ဘူး။ တပည္႕ေတြေတြ႕လာတာ။ ေလာက္ဇူဆိုုတာလည္း အသံထြက္မမွန္ဘူး။ တရုုတ္လုုိမတတ္ေတာ႔ ရမ္းကစ္လုုိက္တာပဲ။ အဲဒီလိုုရမ္းကစ္လုုိက္ေပမယ္႔ အဲဒီေခတ္က အသံထြက္နဲ႕ နီးစပ္သြားႏုုိင္တာပဲမဟုုတ္လား။ ေလာက္ဇီလုုိ႕လည္းအသံထြက္တယ္။ အသံထြက္က ကိစၥမရိွဘူး ဘာသာျပန္လုုိက္ရင္ အဖိုုးၾကီးဆိုုတဲ႔ အနက္ထြက္တယ္ဆိုုေတာ႔ အဘိုုးၾကီးပဲထားလုုိက္။
အဖိုုးၾကီးကလည္း အသက္ၾကီးခ်က္က ၉ ေက်ာ္တယ္။ ဘာလုုိ႕ ၉ ေက်ာ္တာလဲဆိုုေတာ႔သူ႕ မ်ိဳးႏြယ္ကိုု ဘယ္သူမွမသိေတာ႔ဘူး။ အဲဒါနဲ႕ ကိုုျဖဴးက ဒီေလာက္အသက္ၾကီးတာ ငါပညာယူစရာတစ္ခုုခုုရိွမယ္ဆိုုျပီးသြားေတြ႕တာ။
လူဆိုုတာ ကိုုယ္သိတာကိုုပဲအေကာင္းထင္တဲ႔သဘာဝရိွတယ္။ ဘာသာေရးျပႆနာဆိုုတာ ကိုုယ္႔ဘာသာကိုုယ္ေကာင္းတယ္ အလြန္အမင္းထင္ကုုန္တာေၾကာင္႔ပဲ။ လူေတြသိပ္မေကာင္းရင္ ဘာသာေကာင္းေကာင္းအရိပ္ထဲမွာ ပုုန္းေနလုုိက္တာပဲ။ ဘာသာတရားစည္းကမ္းနဲ႕ေနလုုိက္ရင္ ကိုုယ္မေကာင္းတာေမ႔ထားလုုိ႕ရသြားတာကိုုး။ အဲဒီလိုုပဲ ကိုုျဖဴးကလည္း သူသိတာေလးသြားပြားတယ္။
လူ႕က်င္႔ဝတ္ေတြကဘာလဲ၊ စာရိတၱေကာင္းကဘာလဲစတာေတြ အာဖ်ံကြီးတာေပါ႔။ အဖိုုးၾကီးက ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္တာေပါ႔။ သူ႕ဒႆနအရက မေကာင္းတဲ႔သူေတြဟာ ေကာင္းဖုုိ႕ၾကိဳးစားတာ။ တကယ္ေကာင္းတဲ႔သူက ေကာင္းဖုုိ႕ၾကိဳးစားမေနဘူး။ သဘာဝက်က်ေနလုုိက္တာပဲ။ က်င္႔ဝတ္သိကၡာတမင္ေစာင္႔ထိန္းေနရေသးရင္ကိုု မေကာင္းေတာ႔ဘူး။ တကယ္ေကာင္းတဲ႔သူဟာ သူ႕အထံုုဗီဇအတုုိင္းေကာင္းေနတာပဲ။ မရိွတာၾကီးကိုု ရိွေအာင္ၾကိဳးစားလုုပ္ယူေနရတာ မစြံဘူးလုုိ႕ အဖိုုးၾကီးကယူဆတယ္။
အဲဒါမွန္တယ္လိုု႕ထင္တယ္။ ပိုုက္ဆံအေၾကာင္းေတြးေနေသးတဲ႔သူဟာ မခ်မ္းသာေသးဘူးလုုိ႕ အဆိုုရိွတယ္။ စိတ္ထဲမွာသဘာဝကေပးထားတဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းမႈရိွျပီးသား။ တရားထုုိင္၊ တရားမွတ္ၾကတယ္ဆိုုတာလည္း အတြင္းကျငိမ္းခ်မ္းမႈကိုု ပိတ္ဆိုု႕ထားတဲ႔ အကာအရံေတြကိုုဖယ္တာပဲ။ သဘာဝတရားကိုုနားလည္ဖုုိ႕ရိုုးရွင္းတဲ႔စိတ္ျဖစ္ေအာင္ျပင္ယူၾကတာပဲ။ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္ဆိုုတာလည္း စိတ္က သူ႕အလုုပ္သူလုုပ္သြားတာပဲ၊ ကိုုယ္႔ဟာကိုုယ္ လွမ္းခုုန္လုုိက္လုုိ႕ေရာက္တာမွမဟုုတ္တာ။ အဘိုုးၾကီးက ယင္နဲ႕ယန္ကိုု နားလည္တယ္။ ဆန္႕က်င္ဘက္တရားေတြဟာ ဒြန္တြဲေနတယ္ဆုုိတာကိုု သေဘာေပါက္ျပီးသား။
ကုုိျဖဴးကေတာ႔ အေကာင္းဘက္အျခမ္းကိုုပဲအသားေပးခ်င္တယ္။ အဆိုုးဘက္ကိုု အတင္းဆန္႕က်င္တယ္။ အတင္းဆန္႕က်င္တာမွာ မေကာင္းတာႏွစ္ခုုေလာက္ျဖစ္တယ္။ ပထမတစ္ခ်က္က ပင္ပန္းတယ္။ ဒုုတိယတစ္ခ်က္က ကိုုယ္က ေကာင္းတာလုုပ္ေနတာလုုိ႕ေတြးရင္ မေကာင္းတာလုုပ္ေနတာလုုိ႕ယူဆတဲ႔သူကိုု အထင္ေသးေတာ႔တာပဲ။ မေကာင္းတာလုုိ႕ကိုုယ္ယူဆျပီး ကိုုယ္႔ဟာကိုုယ္ မလုုပ္ခ်င္လုုိ႕မလုုပ္တာေကာင္းတယ္။ အတင္းျပင္ယူတာမဟုုတ္ဘူး စိတ္ရဲ႕မူလဘူတသဘာဝအတုုိင္း အလုုိက္သင္႔ေလးေနတာ။ မေကာင္းတာလုုပ္တဲ႔သူလည္း သူၾကိဳက္တာသူလုုပ္ပေစ။ အထင္မေသးဘူး။ ေကာင္းတယ္ဆုုိတာလည္း မေကာင္းတာလုုပ္တဲ႔သူရိွလိုု႕သာေကာင္းတယ္ျဖစ္တာ။ သာမန္အားျဖင္႔ ဘာမွမဟုုတ္ဘူး။
သံသရာလည္တယ္လုုိ႕ယူဆရင္ အေကာင္းနဲ႕အဆိုုးဟာ ဆတူေလာက္လုုပ္ျပီးသားေတြခ်ည္းပဲ။ ဘဝေတြသိပ္မ်ားလာရင္ေတာ္ေတာ္ေလးထံုုေနျပီ။ အကုုသိုုလ္လည္းစံုုျပီ။ ကုုသိုုလ္ကေတာ႔ နိဗၺာန္ရရာရေၾကာင္းကလြဲရင္ က်န္တာေတြစံုုေလာက္ျပီ။ ဘယ္သူမွမသာဘူး။ နိဗၺာန္ကလည္း ငရဲရိွလိုု႕သာျပည္႕စံုုတဲ႔ေနရာျဖစ္တာ။ လူ႕ဘဝရဲ႕ အနိစၥ၊ဒုုကၡ၊အနတၱေတြရိွေနလုုိ႕သာ အဲဒါေတြကင္းတာ ေကာင္းတယ္ျဖစ္ကုုန္တာ။ ဆန္႕က်င္ဘက္ေတြနဲ႕ ဒြန္တြဲေနလုုိ႕သာ အရာရာ အခ်ိဳးညီေနတာ။
ဟုုိတေလာကပဲ ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိကေဟာတာတစ္ခုုဖတ္လုုိက္ေသးတယ္။ မာရ္နတ္ၾကီးကိုုေတာင္ေက်းဇူးတင္တယ္တဲ႔။ မာရ္နတ္ၾကီးမရိွရင္ ဘုုရားရဲ႕ တန္ခိုုးေတြ ေပၚလြင္မွာမဟုုတ္ဘူး။ အရွင္ေဒဝဒတၱလည္းဒီလိုုပဲ။ သူတုုိ႕ေတြ လုုပ္ၾကံေနလိုု႕သာ ဘုုရားရဲ႕ေမတၱာပိုုေပၚလြင္တာ။ မဟုုတ္ရင္ ဆြမ္းလွဴေနတဲ႔သူေတြေပၚေလာက္ပဲ ေမတၱာထားႏုုိင္တယ္ ထင္ရင္ထင္ၾကမွာ။ ကိုုယ္႔ကိုု လုုပ္ၾကံတဲ႔သူအေပၚမွာလည္း တူညီေသာေမတၱာထားႏုုိင္တဲ႔စိတ္ထားေပၚလြင္ဖုုိ႕ဆိုုတာ ဗီလိန္ေကာင္းေကာင္းလုုိတယ္။ ဒါမ်ိဳးက အေလးအနက္ေတြမွာမွမဟုုတ္ဘူး။ Megamind နဲ႕ Metro Man ၾကည္႕ရင္လည္းသိႏုုိင္တယ္။
ခရစ္ယာန္ဝါဒမွာလည္း ဘုုရားသခင္နဲ႕လူစီဖာနဲ႕ရိွတာပဲ။ သူ႕ဟာနဲ႕သူေပါ႔။ မင္းသားနဲ႕ဗီလိန္အတြဲညီညီရိွမွျဖစ္တာ။ ေကာင္းကင္ဘံုုရိွရင္ ငရဲလည္းရိွတာပဲ။ အညမည ေက်းဇူးျပဳတာပဲ။ ေလာကၾကီးက ညီညြတ္ေနဖုုိ႕ဆန္႕က်င္ဘက္တရားႏွစ္ပါးက ျဖည္႕ဆည္းေပးတာပဲ။ တစ္ခုုတည္းက ေရြးလိုုက္ရင္ ေနာက္တစ္ခုုကိုု ဆန္႕က်င္ရေတာ႔တာပဲ။ ကုုသိုုလ္ကိုု ကုုသိုုလ္ျပဳခ်င္လုုိ႕ျပဳတာ အင္မတန္လွတယ္။ အင္မတန္ျဖဴစင္တယ္။ အကုုသိုုလ္ေၾကာက္လုုိ႕ ကုုသိုုလ္ျပဳတာကေတာ႔ အင္မတန္ ကေလးဆန္တယ္။ ရယ္စရာေတာင္ေကာင္းတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ ဘာသာေရးမ်ိဳးျဖစ္သြားတတ္တယ္။
အဘုုိးၾကီးက ဒါေတြကိုု နားလည္တယ္။ သူက ေတာ္ကီသမားမဟုုတ္ဘူး။ ခံစားသိနဲ႕ပဲသိေစခ်င္တာ။ ေလာကၾကီးမွာ လူလိုုေနရင္ လူပီပီသသေလး ေနသြားေစခ်င္တာ။ လူေကာင္းဆုုိတဲ႔ ဂုုဏ္သိကၡာရဖုုိ႕ အတင္းဖ်စ္ညွစ္ၾကိဳးစားျပီး လူမဆန္တာမ်ိဳးကိုု အားေပးပံုုမေပၚဘူး။ အဘိုုးၾကီးက အင္မတန္ရုုိးသားတဲ႔အျမင္ရိွတယ္။ အင္မတန္ေလးနက္တဲ႔ရိုုးရွင္းမႈမွာ သူ႕အေတြးက အေျခခ်တယ္။ ကိုုျဖဴးေတာ္ေတာ္ေလးတုုန္လႈပ္သြားတယ္။ ဒီအဘိုုးၾကီးက အန္တရာယ္အလြန္မ်ားတယ္ဆုုိျပီးေၾကာက္လာတယ္။ သူ႕အေတြးအေခၚမ်ိဳး ကိုုျဖဴးမၾကားဖူးဘူး။ အဲဒီအေတြးအေခၚမ်ိဳးကိုုေၾကာက္လုုိ႕ ေခြ်းေတာင္ပ်ံတယ္လုုိ႕ဆိုုတယ္။ တပည္႕ေတြကိုုလည္းေျပာတယ္။ ဒီဘီးက်ဲဆီမသြားနဲ႕။ အင္မတန္ dane dane dane danger ၾကီး။ ငါတုုိ႕လစ္မယ္။ အဲဒီလိုုေျပာျပီးလစ္တာ။ ေနာက္တစ္သက္လံုုးအဘိုုးၾကီးဆီျပန္မသြားေတာ႔ဘူးလုုိ႕ပါတယ္။
တခ်ိဳ႕သူေတြက အင္မတန္ေတြးတာ။ အသက္ၾကီးလာေလေတြးေလပဲ။ အရွင္အႏုုရုုဒၶါဆိုုရင္ အသက္တစ္ရာ႕ငါးဆယ္အသက္ရွည္တယ္။ ဒုုတိယသံဃာယနာတင္ဖုုိ႕ ႏွစ္သံုုးဆယ္မွ သူစံလြန္တယ္။ နိဗၺာန္စံျပီး သက္တမ္းကုုန္လြန္တယ္။ မဟာပုုရိသဝိတက္ဆိုုတာ သူ႕ျပႆနာပဲ။ အင္မတန္ေတြးတဲ႔သူ။ ေကာင္းတာေတြေတြးျပီး ဝိတက္ေတြမ်ားတာ။ ဝိတက္ကေတာ႔ ေကာင္းတာေတြးေတြး၊မေကာင္းတာေတြးေတြး သမာဓိမရဘူး။ သမာဓိမရရင္ပညာမျဖစ္ဘူး။ အဲဒီလိုု ဝိတက္ေတြနဲ႕နပမ္းလံုုးေနတုုန္း ဗုုဒၶေရာက္လာျပီး ေနာက္ထပ္ ဝိတက္ႏွစ္ခုု ထပ္ေပးလုုိက္မွ တရားရသြားတယ္။
ကိုုျဖဴးနဲ႕အဘိုုးၾကီးေတြ႕တာဟာ ဆင္ျခင္စရာေကာင္းတဲ႔ ဝိတက္တစ္ခုုပဲ။ အားေနရင္ အားေနသလုုိေနၾကပါ။ မအားသလုုိၾကီးဟန္မေဆာင္ၾကပါနဲ႕။ ဘဝတုုိတုုိေလးမွာ ခင္ဗ်ားတုုိ႕ကိုု ဘယ္သူအထင္ၾကီးၾကီး၊ အထင္ေသးေသး သိပ္ကိစၥမရိွၾကပါနဲ႕။ ကိုုယ္႔ဘဝကိုု ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနၾကစမ္းပါ။ အဘိုုးၾကီးလိုု ရယ္ရယ္ေမာေမာေနၾကပါ။ ကိုုျဖဴးလုုိ လူတကာထက္ ေခါင္းတစ္လံုုးသာဖုုိ႕ ၊ ျဖဴစင္လြန္းသူၾကီးေတြျဖစ္ဖုုိ႕ မၾကိဳးစားၾကပါနဲ႕။ ကိုုယ္႔သဘာဝနဲ႕အညီကိုုယ္ေနျပီး ကိုုယ္႔စိတ္ကုုိကိုုယ္သတိထားေနရင္ စိတ္ဟာ သူ႕အလုုိလုုိျပဳျပင္ျပီး သဘာဝတရားအသစ္တစ္ခုုကိုုေမြးဖြားေပးလုုိက္မွာပဲ။
အဘိုုးၾကီးကေျပာတယ္။ ေတာ္ကီထဲမွာ တရားမရိွဘူး။ တရားထဲမွာလည္း ေတာ္ကီမရိွဘူး။ ခံစားနားလည္လာတဲ႔တစ္ေန႕ သေဘာေပါက္တာပဲ။ အဲဒီလိုုစိတ္ရဲ႕သဘာဝကိုု စိတ္က သိျမင္တာ တရားပဲေပါ႔။ တစ္ေယာက္ေယာက္လာေပးတာလည္းမဟုုတ္ဘူး။ နဂိုုရိွျပီးသားကိုု သတိထားမိလာတာ။ ေပ်ာက္ေနတဲ႔ ေရႊလက္စြပ္ကိုု ျပန္ရွာေတြ႕တာမ်ိဳး။ ေယာနိေသာမနသီကာရျဖစ္ေနတဲ႔စိတ္နဲ႕လက္ရိွ အခိုုက္အတန္႕ေလးကိုု မဆံုုးျဖတ္ဘဲ၊ မခံစားဘဲ တည္႕တည္႕ေလးၾကည္႕ေနတဲ႔အရသာဟာ သူ႕သဘာဝေပါ႔။
ျငိမ္းခ်မ္းတဲ႔စိတ္ကိုု နားလည္ႏုုိင္တာ ေနာက္ထပ္ျငိမ္းခ်မ္းတဲ႔စိတ္ပဲ။
Regards,
Z
Peace B with U.