Thursday, January 24, 2013

အေတြးတိမ္တိုက္မ်ား၊ လူနာအား ခ်ီမျခင္း။

အေတြးတိမ္တိုက္မ်ား၊ လူနာအား ခ်ီမျခင္း။

မေန႕ည ဆရာအို၏ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္သင္တန္း ျပန္ဖတ္ရင္း မစ္ခ်္က ေမာ္ရီကို ခ်ီတဲ႔အခန္း ေရာက္ေတာ႔ နည္းနည္းေတြးမိသြားတယ္။ မႏွစ္က မဂၤလာေဆာင္ဖုိ႕ ျပန္သြားေတာ႔ အဘြားက လွဲပဲလွဲေနႏိုင္ေတာ႔တယ္။ ေလျဖတ္ထားေတာ႔ အေလးၾကီးျဖစ္ေနတယ္။ သူ႕ကို ကုတင္ေပၚကေန ခ်ီျပီး  ကုလားထုိင္ေပၚကို တင္ေပးရတယ္။ ေပါင္ ၁၀၀ ေက်ာ္၊ ၁၅၀ ေလာက္နီးပါး အေလးကို မ,ႏုိင္ေပမယ္႔ အဘြားကိုေတာ႔ မနည္း ခ်ီရတယ္။

ငယ္ကတည္းက အဘြားနဲ႕ပဲ ေနလာတာဆိုေတာ႔၊ အဘြားကိုလည္း သိပ္ခ်စ္တယ္။ မိဘေတြကိုေတာင္ ဒီေလာက္ ခ်စ္တာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ႔ အဘြားကို ခ်ီသြားရင္း သူ႕ေက်းဇူးေတြလည္း ေတြးမိပါရဲ႕။ အဘြားကို ထမင္းခြံ႕ရင္း ငယ္တုန္းက အဘြားခြံ႕တာ စားခဲ႔ရတာကိုလည္း မွတ္မိတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္စလံုးက အိမ္မွာ ထမင္းေကြ်းရင္ မစားခ်င္ဘူး။ လမ္းမွာ ေဆာ႔ေနရင္း တစ္လုတ္တစ္လုတ္ခြံ႕မွ စားတယ္။ အဘြားကေတာ႔ အလိုလိုက္ရွာတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ထမင္းခြံ႕တယ္။ အေဖ၊ အေမေတြခ်စ္တာကို အဘြားက သနားတာေပါ႔။ ဘြဲ႕ရတဲ႔အထိ မုန္႕ဖိုးေပးတုန္းပဲ ရိွေသးတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာ သူ႕ေျမးေတြက သူ႕ကို ထမင္းျပန္ခြံ႕မယ္ဆုိတာေတာ႔ သူ မသိခဲ႔ရွာဘူး။

ေလျဖတ္ထားျပီး သိပ္ေကာင္းေကာင္း မသိေတာ႔တဲ႔အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ သား ဘယ္သူလဲသိလားဆိုေတာ႔ အငယ္လုိ႕ေျပာတယ္။ သူ႕ေျမးကိုေတာ႔ သူမွတ္မိရွာတယ္။ ျမန္မာလုိ သိပ္မေျပာေတာ႔ဘူး။ ကခ်င္လိုေတြေျပာတယ္။ နားမလည္ဘူး။ ဗိုက္ဆာလား ေမးရင္ ဆာရင္ ဆာတယ္ေျဖတယ္။ စားျပီးရင္ ေရတုိက္လုိ႕ေျပာရင္ေျပာတယ္။ ေဆးတုိက္လုိ႕ ေျပာရင္ေျပာတယ္။ သူ႕အသိတရားက ေပ်ာက္မသြားဘူး။ ဆံုးခါနီးအထိ သန္သန္မာမာ ရိွတယ္။ ေလျဖတ္လို႕ မထႏုိင္တာကလြဲရင္ အစားအေသာက္လည္း မပ်က္ဘူး။

ျပီးခဲ႔တဲ႔လ အနည္းငယ္တုန္းကပဲ အဘြားဆံုးသြားတယ္။ အေမဆံုးသြားကတည္းက ေသျခင္းတရားကို ပိုခံႏုိင္ရည္ရိွသြားတယ္ထင္တယ္။ စိတ္ေတာ႔ အမ်ားၾကီးမထိခိုက္ဘူး။ အဘြားလည္း ေနာင္ထပ္ ေကာင္းရာမြန္ရာ ဘံုဘဝကို ဆက္ျပီးထြက္သြားတယ္ လုိ႕ပဲ ေတြးမိတယ္။

ဆရာအိုရဲ႕ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္သင္တန္းကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျပန္ဖတ္တယ္။ ကိုယ္႔ဘဝမွာ ၾကံဳတာေတြကိုလည္း စဥ္းစားတယ္။ ေသျခင္းတရားက ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ ရွင္ေနတုန္း ဘာလုပ္မလဲဆိုတာကမွ ပိုျပီး ျပႆနာျဖစ္ေသးတယ္လုိ႕ ထင္တယ္။

မေသေသးခင္မွာ ခ်စ္ၾကခင္ၾကဖုိ႕ကလည္း အေရးမ်ားၾကီးေနမလား မသိဘူး။
ေမာ္ရီဆီကနည္းနည္း ေလာကၾကီးဆီက နည္းနည္း သင္ယူရလိမ္႔ဦးမယ္။        ။

Regards,
Z

Notes:

ဆရာအို၏ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္ သင္တန္း စာအုပ္အဖံုးကို ကိုေနမ်ိဳးဆြဲတာ သိပ္အသက္ဝင္တယ္။ tuesdays with morrie ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ထက္ေတာင္မွ အဖံုးက ပိုဆြဲေဆာင္မႈရိွတယ္။



Peace B with U.

Wednesday, January 23, 2013

ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာ။

ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာ။

ျမန္မာျပည္မွာေတာ႔ ကားပတ္စီးတယ္ဆိုတာရိွပါတယ္။ ဆင္းရဲတဲ႔သူေတြနဲ႕ လူလတ္တန္းစားလို႕ ထင္ရတဲ႔ ဆင္းရဲတဲ႔သူေတြထက္ အနည္းငယ္ပိုက္ဆံပိုရိွတဲ႔ တစ္ဆင္႔ျမင္႔ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ ဘဝမွာေတာ႔ လိုင္းကားတိုးစီးရတာ မဆန္းပါဘူး။ ဘတ္စ္ကားဂိတ္နဲ႕နီးတဲ႔သူေတြကေတာ႔ ဂိတ္စကေန သြားစီးရင္ ထုိင္ခံုေနရာေလး ဘာေလး ရတာေပါ႔။ ကားဂိတ္နဲ႕မလွမ္းမကမ္း လူေတြၾကေတာ႔ ကားကို ဂိတ္အထိ ျပန္စီးသြားရတယ္။ ျပီးမွ ဂိတ္ကေန ျပန္ထြက္တာကို ဆက္စီးသြားရတာေပါ႔။

ကားခကိုလည္း ပတ္စီးရင္ နည္းနည္းပါးပါး ေလွ်ာ႔ေပးတယ္။ အဲဒီလို ပတ္စီးျခင္းအားျဖင္႔ ထုိင္ခံုေနရာ ရလာတယ္။ တကယ္သြားခ်င္တာရဲ႕ဆန္႕က်င္ဘက္ကို ခဏေလာက္ သြားလုိက္တာဟာ ပတ္စီးျခင္းအႏုပညာရဲ႕ အႏွစ္သာရပဲ။ ဒါကို ဘယ္သူ စတီထြင္ခဲ႔တယ္ မသိႏုိင္ေပမယ္႔ ေတာ္ေတာ္ ဉာဏ္ေကာင္းတဲ႔သူ စခဲ႔တာျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သိပ္ထံုတဲ႔သူ ကားမွားစီးမိရာကေန ဓေလ႔ ျဖစ္သြားတာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္ထင္တယ္။

ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာကို ေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႕ဆိုရာမွာ ပန္းတုိင္အတု (ကားဂိတ္)က သိပ္မေဝးျခင္း ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပတ္စီးခ အပိုရိွျခင္း၊ အခ်ိန္ပိုရိွျခင္းဆိုတဲ႔ အပိုရိွျခင္း ႏွစ္သြယ္ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကားအေရအတြက္နဲ႕ အလားအလာကို သိျခင္းပါ။ ကိုယ္ပတ္စီးတဲ႔ကားက ခ်က္ျခင္း ျပန္မထြက္ရင္ ပတ္စီးခဆံုးတာပဲ အဖတ္တင္မယ္။ ကားဂိတ္မွာ စီးမယ္႔သူ ျပည္႕ေနရင္ ပိုဆိုးတာေပါ႔။ ျမန္မာျပည္မွာက တန္းစီတာမဟုတ္ဘူး။ တိုးတက္တာ။ ေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မွာ တိုးတက္တာတစ္ခုပဲေအာင္ျမင္ခဲ႔တယ္။

ပတ္စီးျခင္းအားျဖင္႔ ေနရာေကာင္းရလာႏုိင္တယ္။ ကားပတ္စီးျခင္းလို႕ပဲ တရားေသ မယူဆပဲ ႏုိင္ငံေရး ပတ္စီးျခင္း၊ ဒီမိုကေရစီ ပတ္စီးျခင္းေတြကိုလည္း အလားတူ ယွဥ္ထိုးဆင္ျခင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနရာယူတတ္ဖုိ႕လည္း ပတ္စီးတတ္ရတယ္။ ေရွ႕နားမွာ ထုိင္ေနရင္ ရဟန္းသံဃာ၊သီလရွင္၊မဗုိက္၊သက္ၾကီးရြယ္အို၊ ေျခေထာက္နာတဲ႔သူေတြ ရိွလာရင္ ေနရာျပန္ဖယ္ေပးရမယ္ဆိုေတာ႔ ျပန္မထေပးရတဲ႔ ေနရာမ်ိဳး ယူထားရတယ္။ အေျမာ္အျမင္ လိုအပ္တယ္လုိ႕ပဲ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္တယ္။

အခုဆို စင္ကာပူမွာ မနက္မနက္ ရထားၾကပ္ေတာ႔ ေနာက္တစ္ဘူတာကို သြားျပီး စီးရတယ္။ လူအုပ္ၾကီးတစ္ခုရဲ႕ ေရွ႕ကိုေရာက္ဖုိ႕ ေနာက္ကို တစ္လွမ္းဆုတ္ေပးလုိက္ရသလုိေပါ႔။ သြားခ်င္တာက အေနာက္ဘက္ကို ဆိုလို႕ရိွရင္ အေရွ႕ဘက္ကို တစ္ဘူတာ ပိုသြားျပီး အဲဒီဘူတာက စီးတာေပါ႔။ ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာကို လက္ေတြ႕ ေဖာ္ေဆာင္ေနတယ္လို႕ ဆိုႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ အဆိုးအေကာင္းေတြကိုေတာ႔ ခ်င္႔ခ်ိန္ရတာပဲ။ ပတ္စီးျပီဆိုတာနဲ႕ ေနရာရဖုိ႕ ေသခ်ာတာကို ဦးစားေပး ပထမေနရာမွာ ထားရမွာပဲ။ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္ခံျပီး ဘာမွမထူးရင္(ေနရာမရရင္) ပတ္စီးရတာ မတန္ဘူး။

ကားပတ္စီး၊ ရထားပတ္စီးတဲ႔လူေတြ ပတ္စီးျခင္းမွာ မေအာင္ျမင္ရင္ေတာ႔ အလုပ္ေနာက္က် သဗ်။ သို႕ေပမယ္႔ လူေတာ႔ျဖစ္ေသးတယ္။ အလုပ္ေနာက္က်တဲ႔သူပဲျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးပတ္စီးသူေတြ မေအာင္ျမင္ရင္ေတာ႔ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကမလဲ မသိေပါင္။

ဒါကေတာ႔ ပတ္စီးျခင္းကို ဆင္ျခင္မိသမွ်ေလးေပါ႔။

Regards,
Z



Peace B with U.

Sunday, January 20, 2013

ရန္ကုန္သြား ေတာလား အပိုင္း(၃)။

ရန္ကုန္သြား ေတာလား အပိုင္း(၃)။

ဒီတစ္ေခါက္ေတာ႔ပံုေလးဘာေလးတင္မွလုိ႕စိတ္ကူးတယ္။

တုိ႕ႏွစ္ေယာက္ဟာ ကမ္ဘာဂ်ီးျဖစ္တယ္လုိ႕ ေအာ္စကာဝိုင္းလ္ဒ္ကေျပာခဲ႔တယ္ထင္တယ္။ ကမ္ဘာဂ်ီးမျဖစ္ရင္ေတာင္ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းေတာ႔ျဖစ္တယ္။ ကင္မြန္းစခန္းက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႕ထုိင္ၾကတယ္။ ၾကည္ႏူးစရာ။

ေစ်းကေတာ႔မွန္တယ္။ ေကာ္ဖီမခ္စ္ ၃၀၀။ နက္စ္ကေဖး ၄၀၀၊ အဲဒီေလာက္ပဲ။ မ်န္မာေျပဂ်ီးေရာက္တုန္း ေတြ႕သမွ် မုန္႕ဟင္းခါးစားတယ္။ ခ်ိဳေနတာေတြ႕တယ္။ အခ်ိဳကိုမၾကိဳက္ေတာ႔ဘူး။ က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ေျခမွာ တစ္ညတာအတြက္ အခန္းေတြေစ်းေမးတယ္။ ဟိုးနားက ကြပ္ပ်စ္ကေတာ႔ အလကားတည္းလုိ႕ရတယ္ဦးေလး။ ေစာင္ေတြ၊ ေခါင္းအံုးေတြလည္းငွားတယ္။ (အခန္းခေတြကေတာ႔ ခပ္ဝါးဝါးပဲ။) ၆၀၀၀၊ ၈၀၀၀၊ ၁၅၀၀၀ ထင္တယ္။ ဇကြဲနီးသည္က တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ဘေလာ႔ခ္လာဖတ္ျပီး ေရးထားတာမွားရင္ ဆူပူခ်င္တယ္။ ေစ်းေတြ၊ ကိန္းဂဏန္းေတြ ဘာမွ အလြတ္မမွတ္ထားဘူး။ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုးကုန္တာကို အၾကမ္းမွတ္ထားရာကေန၊ ျပန္ခါနီး ပိုတဲ႔ပိုက္ဆံနဲ႕ ပို႕လုိက္တဲ႔ပိုက္ဆံ ျပန္ႏႈတ္လုိက္တာကမွ ပိုတိက်ေသးလုိ႕ေတြးမိတယ္။ ေရွ႕က အပိုင္းႏွစ္မွာေရးထားတဲ႔ထဲက သံုးေလးခုမွားတယ္ဆိုျပီး မေန႕ကေျပာတယ္။ အဲဒါနဲ႕ျပင္လုိက္တယ္။ D form လုပ္တာ ၁၀ မိနစ္ၾကာတာမဟုတ္ဘူး။ မိနစ္ ၂၀ ၾကာတာလုိ႕ေျပာတယ္။ ကားက မနက္ ၂ နာရီေရာက္တာမဟုတ္ဘူး။ ည ၁၀ နာရီေရာက္တာလုိ႕ေျပာတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ေရာက္တာလဲဆိုတာက ေရာကုန္တာျဖစ္မယ္။ ပုဂံေရာက္တာကမွ ၂ နာရီထင္တယ္။

အခန္းေတြက ေစ်းေပါတာကုန္ျပီ၊ တစ္ေသာင္းခြဲတန္ပဲက်န္ေတာ႔တယ္လို႕ေျပာတယ္။ ေရခ်ိဳးခန္း၊အိမ္သာပါတယ္။ ေမြ႕ရာလည္းပါတယ္။ အခန္းလည္းသန္႕တယ္ဆုိတာနဲ အရင္သြားၾကည္႕တယ္။ တစ္ညတည္းတည္းတာကို ေစ်းၾကီးတာမတည္းဘူးစိတ္ကူးတယ္။ ည ၁၀ နာရီမွာ ကြပ္ပ်စ္မွာအိပ္ရင္ မနက္မွာ ေရခ်ိဳးဖုိ႕က အလုပ္ရွဳပ္ဦးမယ္။ စင္ကာပူေငြနဲ႕ျပန္တြက္ျပီး ၂၂ ေလာက္ပဲက်တာဆိုျပီး တည္းလုိက္တယ္။ မတည္းခ်င္ရင္ေတာ႔ တစ္ေသာင္းခြဲေတာင္ဆိုျပီ ျမန္မာေငြနဲ႕စဥ္းစားမိမလားမသိဘူး။

ေအာ္စကာဝိုင္းလ္ဒ္က ထပ္ေျပာတယ္။ အသက္ရွင္ေနထုိင္ဖုိ႕ဟာ ကမာၻေပၚမွာ အေကာင္းဆံုးအရာပဲ။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အသက္ရွင္ျဖစ္တည္ရံုေလးေနေနၾကတာ။ (To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.) သူေျပာတာလည္းဟုတ္မယ္ထင္တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ရွင္သန္ေနထိုင္ျခင္းမရိွဘူးလုိ႕ ခံစားရတယ္။ ဘဝမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနရတဲ႔သူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရိွမလဲမသိဘူး။ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းဆိုတာထက္ စိတ္ေအးလက္ေအးလုိ႕ဆုိမွ ပိုမွန္မယ္ထင္တယ္။ အဲဒီလိုေနခြင္႔ရတာကို တန္ဖိုးထားရမယ္။ မိဘေတြကိုလည္း အသက္ ၂၅ ႏွစ္အထိ ထုိင္စားခိုင္းထားတဲ႔အတြက္ တစ္ခါတစ္ခါ နည္းနည္းေတာ႔ ေက်းဇူးတင္မိတယ္။

အိပ္ရာေျပာင္းလုိ႕ထင္တယ္။ အိပ္လုိက္တာ တစ္ေရးပဲ။
မနက္ ၄ နာရီခြဲ ၅ နာရီထမယ္ဆိုျပီး Zနီးက alarm ေပးထားတယ္။ မနက္ႏိုးေတာ႔ ေရခ်ိဳးရတယ္။ ေလးနာရီခြဲ ငါးနာရီမွာ ေရခဲေရနဲ႕ခ်ိဳးသလိုျဖစ္ေနတယ္။ မခ်မ္းေအာင္ ၾကိဳးခုန္သလို ေျခေထာက္ကို စံုခုန္ရင္းေရခ်ိဳးရတယ္။ ေရခ်ိဳးအဝတ္လဲျပီးေတာ႔မွ Zနီးသည္ရဲ႕alarmက စင္ကာပူစံေတာ္ခ်ိန္နဲ႕  ၅ နာရီ alarm ျဖစ္ေနတာေတြ႕တယ္။ ေစာေစာႏိုးေတာ႔ ေစာေစာ breakfast စားရတာေပါ႔လုိ႕ေတြးပါတယ္။ မေျပာင္းမလဲပဲ မုန္႕ဟင္းခါးစားတယ္။

ေတာင္ေပၚတက္တဲ႔ကားက ေခါင္းခန္း ၃၀၀၀၊ ေနာက္ခန္း ၂၅၀၀။ ေစ်းကေတာ႔မကြာဘူး။ ခဏေလးေစာင္႔ရတယ္။ မိသားစုသံုးေယာက္နဲ႕အတူေပါင္းလုိက္ျပီး ငါးေယာက္ျဖစ္ရင္ တစ္စီးမွာတင္ေပးတယ္။ ေနာက္မွာထိုင္တဲ႔ သံုးေယာက္ကေတာ႔ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ရတယ္။ သိပ္ဝရင္အဆင္မေျပဘူး။  ေရွ႕ထုိင္ခံုႏွစ္ခံုၾကားမွာ ခံုေသးေလးတစ္ခံုထိုးတယ္။ ထိုင္ခံုေတြရဲ႕ေနာက္ေက်ာမွာ သစ္သားျပားတစ္ျပားခင္းျပီး သံုးေယာက္ထုိင္ရတယ္။ စုစုေပါင္း ခရီးသည္ငါးေယာက္၊ ဒရိုက္ဗ္ဗာတစ္ေယာက္ဆန္႕သြားေလသတည္း။ ခဏေလာက္ပဲဆိုျပီး အထဲဝင္ထုိင္ေပးလုိက္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ နည္းနည္းၾကာတယ္။ အဆင္းကားဆယ္စီးေလာက္ကို ၂၅ မိနစ္ေလာက္ ေတာင္တက္လမ္း ေရွ႕နားမွာ ေစာင္႔ရတယ္။

ကားခဏရပ္တုန္း အလွဴခံလာတယ္။ လမ္းအတြက္ အလွဴခံတယ္။ လွဴလုိက္တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ ဘိုးဘိုးၾကီးနတ္ကြန္းအတြက္ အလွဴခံတယ္။ နတ္ကိုေတာ႔ မလွဴခ်င္ဘူး။ အဲဒါနဲ႕မလွဴဘူး။ အလွဴခံက ၅၀၊ ၁၀၀ ေလာက္လွဴပါလားဆိုေပမယ္႔ မလွဴဘူး။ သူလည္း ပြစိပြစိေျပာျပီးဆင္းသြားတယ္။ အလွဴကို မလွဴမျဖစ္ေျပာရင္ တစ္ျပားမွမလွဴဘူး။ ေတာင္ေပၚတက္ရင္း ကားေမွာက္ေသမယ္ဆိုရင္ေတာင္မလွဴႏုိင္ဘူး။ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အစစ္မွာ ဒီလို ဘုရားကန္ထရိုက္၊နတ္ကန္ထရိုက္မရိွဘူး။ ဒါက ေစ်းကြက္စီးပြားေရးရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးျဖစ္မယ္။

စုစုေပါင္း မိနစ္ ၅၀ ေလာက္ၾကာသြားတယ္ထင္တယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္နားအထိ ကားနဲ႕ပဲ တက္သြားလိုက္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြပါရင္ေတာ႔ ရေသ႔ေတာင္ကျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာင္ေျခကျဖစ္ျဖစ္ ေျခလ်င္ တက္တာ ပိုေကာင္းမယ္။

ရင္ျပင္ေတာ္ဆီအထိေရာက္တယ္ဆိုေပမယ္႔ လမ္းနည္းနည္းေလးေတာ႔ေလွ်ာက္ရပါတယ္။ ေလးဖာလံုဝန္းက်င္ေလာက္။ ဆယ္မိနစ္ေလာက္ေပါ႔။ ရာသီဥတုက ေနသာရံုပဲ အရမ္းမေအးဘူး။ 20 to 23 degress celcius ေလာက္ပဲထင္တယ္။ ဇန္နဝါရီ သံုးရက္ေန႕ ... ေအးခ်မ္းတဲ႔ နံနက္ခင္း။ အထမ္းသမားေတြက ေဘးနားကေန လိုက္ျပီး သယ္ေပးမယ္ေျပာတယ္။ ပါလာတာကမွ ဂ်ီေယာ္ဒါႏို ခရီးေဆာင္အိတ္ေသးေလးတစ္လံုးနဲ႕ေက်ာပိုးအိတ္တစ္လံုးပဲဆိုေတာ႔ ဒီအတိုင္းသယ္သြားလို႕ရတယ္မသယ္ေတာ႔ဘူးေျပာရတယ္။ ဒါေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလးၾကာတဲ႔အထိလုိက္လာတယ္။

က်ိဳက္ထိုေဟာ္တယ္မွာအခန္းေမးတယ္။ ၁သိန္းခြဲ၊၈ ေသာင္းခြဲတဲ႔ (ဘန္ဂလိုထင္တယ္။)။ တစ္ညတည္းကို ၈ေသာင္းခြဲကေတာ႔မ်ားတယ္။ ေစ်းေပါတာက ၆ ေသာင္းဆိုလား၊ ၆ ေသာင္းခြဲဆိုလားရိွတယ္တဲ႔။ သစ္သားေဆာင္လို႕ေျပာတယ္။ နည္းနည္းမ်ားေသးတယ္လုိ႕ထင္တာနဲ႕ ေရွ႕နားကိုဆက္ေလွ်ာက္ေတာ႔ ေရႊနန္းက်င္ရိုးရိုးေလးေရာက္တယ္။ ႏွစ္ေယာက္အိပ္ကုတင္တစ္လံုးစာအတိ အခန္းက ၂၀၀၀၀(ႏွစ္ေသာင္း)၂၅၀၀၀(ႏွစ္ေသာင္းခြဲ)၊ ေဘးနားမွာ ေနရာနည္းနည္းေလးပါတဲ႔အခန္းက ၂၅၀၀၀( ႏွစ္ေသာင္းခြဲ)၊ ၃၀၀၀၀ (သံုးေသာင္း)၊သံုးေသာင္း ေလးေသာင္းတန္အခန္းကေတာ႔ check-out လုပ္မွၾကည္႕လုိ႕ရမယ္လို႕ေျပာတယ္။ ၂ ေသာင္းခြဲ ၃ ေသာင္းတန္ကို အရင္ယူထားမယ္။ သံုးေသာင္း ေလးေသာင္းတန္က လူထြက္ရင္ ၾကည္႕ျပီး ၾကိဳက္ရင္ယူမယ္ဆိုျပီးေျပာေတာ႔ အုိေကတယ္။ တစ္ညပဲ အိပ္ရံုေလးအတြက္ ပိုက္ဆံသက္သာတာေရြးခ်င္တယ္။ အခန္းလည္း ပိုသန္႕တာဆိုရင္ေတာ႔တန္တာပါပဲ။

ခဏေလးၾကာေတာ႔ သံုးေသာင္း ေလးေသာင္းတန္အခန္းလူထြက္သြားလုိ႕သြားၾကည္႕တယ္။ ပိုက်ယ္ျပီး ပိုသန္႕တယ္။ အဲဒါနဲ႕ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ခဏေလးနားျပီးေတာ႔ က်ီးကန္းပါးစပ္ဘက္ကိုသြားတယ္။လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ဓာတ္ပံုေလးဘာေလးရိုက္သြားတယ္။ အရင္လိုပဲ စိတ္ခ်မ္းသာရတယ္။ ေအးခ်မ္းေနတဲ႔ မနက္ခင္းမွာ ေတာင္တန္းတစ္ခုေပၚေရာက္ေနတာကလည္းအရသာပဲ။

သိသိသာသာျဖစ္လာတာကေတာ႔ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ပဲေပါ႔။ အတက္အဆင္းေတြေႏွးတယ္။ ပိုေမာတယ္။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၈ ႏွစ္ကလုိ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ ဇရာကေရာပ်င္းရိျခင္းကပါ sign ေလးေတြ၊ signal ေလးေတြျပလာျပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သြားႏုိင္လာႏုိင္ေသးတာ ေတာ္ေသးတာေပါ႔။ က်ီးကန္းပါးစပ္ေတာ႔ ေရာက္သြားတယ္။ အေၾကြေစ႔လည္း အရင္လုိပဲ ပစ္ထည္႕လုိ႕ဝင္ေသးတယ္။ အားကေတာ႔ အရင္လိုရိွေသးတယ္။ သက္လံုကေတာ႔က်သြားျပီ။

က်ီးကန္းပါးစပ္မွာရိွတဲ႔ဆိုင္မွာ ထမင္းစားတယ္။ အရင္တုန္းက ပိုက္ဆံမရိွဘူး။ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး စုစားၾကတယ္။ သိပ္ေပ်ာ္တာပဲ။ အခုအခ်ိန္မွာ အရင္ကထက္ေတာ႔ နည္းနည္းပိုရိွလာတယ္။ အရင္ကလိုေတာ႔ စုစုေဝးေဝးေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္မဟုတ္ေတာ႔ဘူးေပါ႔။ အသက္ၾကီးလာရင္ သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ႔သူငယ္ခ်င္းေတြလည္းေဝးကုန္တယ္။ ညမအိပ္ဘဲ တက္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ရန္ကုန္ကသူငယ္ခ်င္းေတြလည္းလိုက္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ တစ္ႏွစ္တစ္ခါေလာက္ျပန္တာကို ေလာ၄ခါ (ေလာေလာေလာေလာ)နဲ႕မသြားခ်င္ဘူး။ အဲဒါနဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုထားခဲ႔ျပီး ႏွစ္ေယာက္တည္းထြက္လာတယ္။ အစားအေသာက္ေတြကေတာ႔ အရင္တုန္းကလိုလည္း စားမေကာင္းေတာ႔ဘူးထင္လာတယ္။ ေအာ္စကာဝိုင္းလ္ဒ္ကေျပာဖူးတယ္။ လူ႕ေလာကမွာ ဒုကၡႏွစ္မ်ိဳးပဲရိွတယ္။ လိုခ်င္တာကို မရတဲ႔ဒုကၡနဲ႕ လိုခ်င္တာကို ရတဲ႔ ဒုကၡတဲ႔။ သူေျပာတာကို နည္းနည္းနားလည္သလုိျဖစ္လာတယ္။ ထမင္းဆိုင္ကေန ေရတံခြန္ကိုလွမ္းၾကည္႕လို႕ရတယ္။ ေတာင္ေအာက္ကိုငံု႕ၾကည္႕လုိ႕ရတယ္။ တိမ္ေတြက သိပ္လွတာပဲ။

ျပန္တက္လာတဲ႔လမ္းက အဆင္းထက္ နည္းနည္းေလးပိုေမာတယ္။ လူ႕ဘဝမွာ သဘာဝက်တာေတြက ပင္ပန္းေတာ႔ သဘာဝမက်တဲ႔၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲယူထားတာေတြနဲ႕ေနရင္း ဒုတိယသဘာဝကို ခံုမင္သြား၊ေပ်ာ္ဝင္သြားၾကတာပဲ။ အခက္အခဲကိုေၾကာက္တဲ႔စိတ္ဟာလည္း သက္သာကိုၾကိဳက္သြားရာကေန ဆင္းသက္လာတာျဖစ္မယ္။ ရိုးရွင္းတဲ႔ဘဝတစ္ခုတည္ေဆာက္ဖုိ႕၊ အပိုေတြမပါဘဲ ေနတတ္ဖုိ႕ဟာ ဒီေလာက္ေတာင္ခက္မယ္လုိ႕ မထင္မိဘူး။ ဒါေပမယ္႔ တျဖည္းျဖည္း ၾကိဳးစားၾကည္႕တဲ႔အခါမွာ ထင္သေလာက္မလြယ္ဘူးဆိုတာကိုေတြ႕ရတယ္။

တည္းခိုခန္းမွာ ဝိုင္ဖုိ္င္ အလကားရတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မသံုးခဲ႔ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာတာ အင္တာနက္သံုးဖို႕မဟုတ္ဘူးလုိ႕ က်ေနာ္ခံယူတယ္။ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္ကို ဒီအက္တီဗိတ္လုပ္လိုက္ျပီးကတည္းက ကိစၥေတာ္ေတာ္နည္းသြားတာပဲ။ မဟုတ္ရင္ စေတးတပ္စ္ အပ္ဒိတ္ကိစၥကို မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရရာရေၾကာင္းလို ၾကိဳးစားရြက္ေဆာင္ေနမိဦးမယ္ထင္တယ္။ ေတာင္ေပၚေရာက္ျပီ ဟီဟိ။
ကားကရပ္ေနတယ္။ အေၾကာ္တဲနားမွာ ေဟာသလိုေလးဆိုျပီး အေၾကာ္တဲပံုေလးတင္ရင္း ကိုယ္႔လိုပဲ အစားပုတ္တဲ႔သူေတြကို Tag မိေကာင္း Tag မိေနႏိုင္တယ္။
အခုေတာ႔ ဘာမွေထြေထြထူးထူးလုပ္စရာမလိုဘူး။ ေကာင္းကင္ကတိမ္ေတြကို အၾကာၾကီးေမာ႔ၾကည္႕ေနႏိုင္တယ္။ သဘာဝတရားကို ခံစားေနႏိုင္တယ္။

ညေနဆည္းဆာခ်ိန္မွာ ဝင္လုဆဲေနကိုၾကည္႕ရင္း ကိုယ္႔ဘဝမွာ ေပ်ာက္သြားတဲ႔အရာေတြကို ျပန္ရွာၾကည္႕ေနႏိုင္ေသးတယ္။ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ႔ရွင္သန္မႈေတြနဲ႕ေဝးတဲ႔ေနရာမွာ က်ယ္ျပန္႕လြတ္ျငိမ္းေနတဲ႔စိတ္ရဲ႕ သက္သာရာရေနပံုကိုလည္း အကဲခတ္ေနႏိုင္တယ္။ ယံုၾကည္မႈနဲ႕တည္ေဆာက္ထားတဲ႔ ကိုးကြယ္မႈရဲ႕ ဆန္းျပားျခင္းေတြကိုလည္း ခံစားနားလည္ႏုိင္တယ္။ ဒါဟာ ဘာသာတရားရဲ႕ အေငြ႕အသက္ကင္းေနတဲ႔ တိမ္ေတြကို ခံစားေနျခင္းလား၊ ပ်ံလႊားေတြပ်ံေနတာကို ၾကည္႕ရင္း ေကာင္းကင္ရဲ႕ေပ်ာက္ရွေနတဲ႔ဘာသာစကားကို ခံစားေနမိတယ္။ ကိုယ္တုိင္လည္း တစ္စစီျဖစ္ေနတဲ႔ စိတ္ရဲ႕ တစ္ခ်ိဳ႕အပိုင္းအစေတြကို ေတာင္တန္းေတြကေန ျပန္ေကာက္ယူလာႏုိင္ခဲ႔တယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ကိုယ္႔စိတ္ထဲကထုတ္လိုက္တုိင္း ကိုယ္႔ဘဝက က်ဥ္းေျမာင္းသြားတယ္ဆိုတာကိုလည္း ဆင္ျခင္ေနမိတယ္။ ဟုတ္လိမ္႔မယ္ထင္တယ္။

ညပိုင္းမွာ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္မွာထိုင္ရင္း ေစတီနဲ႕ေက်ာက္တံုးကို sketch ေလးဘာေလးေရးျခစ္တယ္။ တစ္ခ်ိန္က ေခါင္းေလာင္းေတြ အခုအခ်ိန္မွာ အသံဆြံ႕အေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္က ေလေအးဟာ ေကြ႕ျပန္လာေပမယ္႔ တစ္ခ်ိန္က လတ္ဆတ္မႈေတြက်န္ရစ္ခဲ႔ျပီ။

ေနာက္တစ္ေန႕မနက္ေစာေစာမွာ အရုဏ္ဆြမ္းကပ္၊ မနက္စာစားျပီး ေတာင္ေအာက္ကိုျပန္ဆင္းလာခဲ႔တယ္။ အပုိင္းအစျဖစ္ေနတဲ႔ စိတ္ေတြကိုု ျပန္ေကာက္သိမ္းျခင္းကို ရိတ္သိမ္းျခင္းလုိ႕ အဓိပၸာယ္ဖြင္႔မယ္ဆိုရင္ ဒီခရီးစဥ္ဟာ ရိတ္သိမ္းျခင္းေျခလွမ္းမ်ားထဲကတစ္လွမ္းပါပဲ။
Carpenters ရဲ႕ Yesterday Once More သီခ်င္းကို သတိရေနျပန္တယ္။

က်ိဳက္ထီးရိုး ခရီးစဥ္နိတိၳတံ။

(အပိုင္း ၄ မွာေတာ႔ ေမာ္လျမိဳင္ကိုပို႕ေပးပါဦးမယ္။)
(အပိုင္း ၅ ကေတာ႔ ပုဂံ၊ေညာင္ဦး၊ပုပၸားျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။)































Regards,
Z




Peace B with U.