Saturday, September 29, 2012

လူေျခတိတ္ခ်ိန္

လူေျခတိတ္ခ်ိန္။

သၾကၤန္သီခ်င္းသစ္အျဖစ္ ဂမ္နမ္စတိုင္ က သၾကၤန္မိုးကိုေက်ာ္ျဖတ္ဖို႕အသင္႔ျဖစ္ေနသည္။ တုိင္ဖက္ကခဲ႔သူမ်ား ျမင္းကကဖုိ႕ျပင္ဆင္ေနျပီ။ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ Do ေနရာေတာ္မိျခင္းျဖစ္မည္ဟုထင္သည္။

ႏိုင္ငံေရးအတုိက္အခံမ်ားသည္ႏိုင္ငံေရးအလိုက္အထိုက္မ်ားအျဖစ္ မၾကာေသးမီက ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ရက္ကြန္စီလေရးရွင္း(reconciliation)ကိုပင္ လက္ရိွအင္အားမ်ားအုပ္စုႏွင္႔ေလသံတူျပဳမူျခင္းဟူ၍ ဘာသာျပန္သင္႔သည္ဟု က်ေနာ္ထင္ေနမိသည္။ အတုိက္အခံဆိုသည္မွာ တုိက္ခိုက္ခုခံေနျခင္းမဟုတ္။ ျပည္သူမ်ား၏ရင္တြင္းအသံမ်ားကို မၾကားရသူမ်ားအတြက္ အသံခ်ဲ႕ျပီး ျပန္ေျပာေပးသူမ်ားဟုထင္သည္။ ျပည္သူမ်ားသည္ အသံတုိးသည္။ ျပည္သူမ်ားသည္ မ်က္ရည္မ်ားသေလာက္ ဆန္အိုးတိုးခဲ႔ဖူးျခင္းမရိွ၊ ျပည္သူမ်ားသည္ အစုိးရအဆက္ဆက္ကို အလုပ္အေကြ်းျပဳရန္ ဘဝအဆက္ဆက္ ပါရမီျဖည္႕ခဲ႔ျခင္းျဖင္႔ဆုေတာင္းေကာင္းေနသူမ်ားျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္သည္ ပြင္႔လင္းျမင္သာမႈရိွေသာ ပိတ္ပါးအက်ၤ ီေလးျဖစ္သင္႔သည္။ လူမ်ားစု၏ ေနာက္ထပ္ သံုးႏွစ္တိတိ အသာရေနေသာထုိင္ခံုမ်ားျဖန္႔ခင္းျပသရာေနရာမွ်သာမျဖစ္သင္႔။ false hope မေပးခ်င္သည္မွာေကာင္းေသာ္လည္း hopeless ျဖစ္ေစျခင္းကေတာ႔ မေကာင္းပါ။

စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ခြင္႔ရသည္မွာ အင္မတန္ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္စရာမလိုေလာက္ေအာင္ ေကာင္းေသာ စနစ္ဆီသို႕ ဆက္ေလွ်ာက္သြားႏိုင္ေစခ်င္သည္။ ကမာၻ႕ကုန္က်စရိတ္အမ်ားဆံုးျမိဳ႕ေတာ္စာရင္းတြင္ ပါဝင္လာျခင္းသည္ ဂုဏ္ယူစရာမေကာင္းပါ။ ကမာၻ႕တစ္ဦးခ်င္းဝင္ေငြအျမင္႔ဆံုး ျမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္လာျခင္းႏွင္႔ လားလားမွ်မဆိုင္ပါ။ လပိုင္းအတြင္း ကားအေဟာင္းဝယ္ရန္ ဘီလ်ံေဒၚလာမ်ားစြာ သံုးႏိုင္ေသာလူမြဲမ်ားကို အံ႔ၾသမဆံုး။၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္ထားေသာအခြန္မ်ားသည္ မုိးပ်ံလမ္းမမ်ားအျဖစ္ မိုးေပၚပ်ံတက္သြားခဲ႔သည္ဟုထင္သည္။

ပညာေရးအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားလုပ္မည္ဟုေမ််ာ္လင္႔ထားမိေသာ္လည္း ဒံုရင္းထက္ဆိုးေသာ GTU flow chart ထြက္လာသည္။ ဆြဲထားသည္ကပင္ မမွန္။ အင္မတန္ဖ်င္းသည္။ လူဖ်င္းမ်ားသည္အင္မတန္ေပါသည္။ လူေပါမ်ားသည္လည္း အင္မတန္ဖ်င္းသည္။ သဟဇာတမွ်တသည္ဟု ဆိုခ်င္လွ်င္ဆိုႏိုင္သည္။ ရွဥ္႔လဲမေလွ်ာက္၊ ပ်ားလည္းမစြဲေသာ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္းသည္ က်ေနာ္တုိ႕ႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္မ်ားကို အတက္အက်ျဖစ္ေစတတ္ေသာ လွတပတ ႏိုင္ငံငယ္ေလးတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ အလားအလာေကာင္းမ်ားျဖင္႔ ပိေနေသာ ထီထိုးလွ်င္ ေပါက္ကံရိွေသာ္ လည္းထီလက္မွတ္မဝယ္ႏုိင္ေသာ သူဆင္းရဲမေလးႏွင္႔တူသည္႕ ႏိုင္ငံလည္းျဖစ္သည္။ ကုေဋ၁၆၀ ခ်မ္းသာခဲ႔ေသာ ခြက္လက္စြဲ couple ကိုသာ သတိရသည္။ မ်ိဳးရိုးကအထက္တန္းစားေတြဟူေသာ သီခ်င္းသံကပင္ေၾကာင္စီစီျဖစ္ေနသည္။

အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ဆိုသည္မွာ လူတစ္ဦးလွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ေလးသိန္း retirement plan အတြက္ စုေဆာင္းႏိုင္ရန္ျဖစ္သည္ဟုဆိုလွ်င္ သင္ဘယ္လို သေဘာရပါသနည္း။ ေရအိုင္ေသးေသးေလးထဲတြင္ ငါးၾကီးၾကီးလုပ္ခ်င္၍မရပါ။ မွန္ပံုး၏အက်ယ္အဝန္းသည္ သင္႔ၾကီးထြားမႈကို ကန္႕သတ္ထားျပီးသားျဖစ္ပါသည္။

က်န္းမာေရးေစာင္႔ေရွာက္မႈႏွင္႔ က်န္းမာေရးေျခာက္လွန္႕မႈတို႕သည္ ႏိုင္ငံတစ္ခု၏ ဆင္းရဲမႈ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကို စိတ္တြင္းေဆးမင္ထိုးထားသည္႕ အေရာင္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ သင္သည္ ေဆးရံုတက္ရမည္ကို ေသျခင္းတရားႏွင္႔ ခ်ိန္ဆေနရလွ်င္၊ သင္သည္ လံုေလာက္ေသာ ေလ်ာင္းစာမဖူလံုလွ်င္၊ သင္သည္ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ေပ်ာက္ဆံုးေနလွ်င္၊ အသက္ရွစ္ဆယ္အထိ တစ္ေန႕စာတစ္ေန႕ရွာေဖြစားေသာက္ေနရလွ်င္၊ သင္သည္ သင္႔မိသားစုအတြက္ လံုေလာက္ေသာ ဝင္ေငြကို သမာအာဇီဝနည္းလမ္းျဖင္႔ ျပည္႕စံုေအာင္မရွာေဖြေပးႏိုင္လွ်င္၊ သင္သည္ သင္၏ မိဘမ်ားကို မေထာက္ပံ႔ႏိုင္လွ်င္၊ သင္သည္ သင္႔စိတ္ေစတနာအရလွဴရန္တန္းရန္ပင္ အပိုေငြမရိွလွ်င္၊ သင္သည္ ပညာမဲ႔တုိ႕၏ ခိုင္းေစျခင္းကို ေခါင္းျငိမ္႔ လိုက္နာေနရလွ်င္ ထိုေဝဒနာမ်ားကို ေအာင္ျမင္မႈမ်ား၊ ေအာင္ျမင္မႈ၏ အသီးအပြင္႔မ်ားဟု ဆက္လက္လက္ခံႏိုင္ရန္ခက္ပါလိမ္႔မည္။ ကေလးငယ္မ်ား၊ အနာဂတ္၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အင္တာနက္ရွင္နယ္ ေက်ာင္းမ်ားမွေပၚထြက္လာမည္ဟူေသာ အျမင္ကို က်ေနာ္တို႕ ဆက္လက္ယံုၾကည္ေနဦးမည္လား။ ျမန္မာလိုပင္ေကာင္းစြာမတတ္ေသာ ကေလးမ်ားတြင္ က်ေနာ္တုိ႕၏ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ကို ျမဳပ္ႏွံရန္မွာ မည္သို႕မွ်မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သင္လည္းေကာင္းစြာသိခဲ႔ျပီးျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ အဆင္းမ်ားသည္ ဘီးတပ္ဖုိ႕မလိုပါ။ အတက္လမ္းမ်ားသည္ဆြဲခ်သူမ်ားပါလိမ္႔မည္။

ႏိုင္ငံေရးျပက္လံုးမ်ားသာျပက္တတ္ေသာ လူရႊင္ေတာ္ၾကီးအတြက္ ဟာသလုပ္စရာမရိွေတာ႔ပါ။ သူကိုယ္တုိင္ပင္ ဟာသတစ္ဝက္ျဖစ္ေနခဲ႔ျပီထင္ပါသည္။ တက္ေရာလက္ေရာညီေသာ္လည္း ေလွာ္ခတ္မႈမရိွေသာ ေလွၾကီးသည္ စုပ္ဝဲအနီးတြင္ သာယာေနပါေသးသည္။

ေမွ်ာ္တတ္ေသာ သေဘာရိွေသာႏိုင္ငံတြင္ အဂၤလိပ္ေခတ္တြင္ ဘုရင္႔သားၾကီးျပန္လာကယ္ေတာ႔မေယာင္ေမွ်ာ္ခဲ႔သလို၊ သည္ထက္ေဝးတဲ႔ေခတ္မ်ားတြင္ ဘုရားေလာင္းဘုရင္ေမွ်ာ္ခဲ႔သလို ဆက္လက္ေမွ်ာ္ေနဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကယ္တင္ရွင္ မက္ဆီးယား ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားၾကြခ်ီစံျမန္းေတာ္မူရန္ ေမွ်ာ္ေနတုန္းျဖစ္ပါသည္။ ကိုေအာင္ေဝးကဗ်ာထဲက ရီးညီေလး ျပန္လာေသာအခါ ျမန္မာဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ဟူေသာ အင္မတန္ခမ္းနားေသာ ပိတ္သားကိုကိုင္ေဆာင္ၾကိဳဆိုၾကသည္မွာလည္း အံ႔ဘနန္းျဖစ္ရသည္။ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ဆုိသည္မွာ အေတာ္ခ်ာတူးလန္ေသာ အသံုးအႏႈန္းျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီတြင္ေခါင္းေဆာင္မရိွပါ။ ရွိလွ်င္လည္း ျပည္သူလူထုသည္သာေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါသည္။

ဒီမိုကေရစီပတ္လည္ရက္ရွစ္ဆယ္ဆိုေသာစာအုပ္ကို Jules Verne အစားဆက္လက္ေရးေနသူမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ေကာ႔မႈးအမတ္ျဖစ္ပါသည္။ မေဗဒါသည္တစ္ပင္တည္းျဖစ္ပါသည္။ အသက္လည္းၾကီးပါျပီ။ ပါတီဝင္ေတြကိုေတာ႔မသိပါ။ ရက္ပါတစ္ေယာက္ပါသည္ဟုသာသိပါသည္။ သူလည္း ဘာေတြလုပ္ေနသလဲမသိပါ။ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတုိ႕မည္သည္မွာ ကိုယ္႔အလုပ္ကို လူသိေအာင္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႕လိုမည္ဟုထင္ပါသည္။ ျပည္ပေရာက္ေနသူမ်ားမွာလည္း လမ္းညႊန္ခ်င္သူမ်ားပါသည္။ ဆရာလုပ္ခ်င္သူမ်ားမွာ ဒုနဲ႕ေဒးျဖစ္ပါသည္။ ဒုနဲ႕ေဒး ဆိုသည္မွာ ၂ ႏွင္႔ ၂ ဟု အဓိပၸာယ္ထြက္မည္လားမသိပါ။ ေထာင္မက်မွန္းေသခ်ာမွ အေဝးေရာက္ ကန္ခ်က္မ်ားျဖင္႔ ကြင္းလယ္မွ ဂိုးသြင္းရန္ၾကိဳးစားေနသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ပညာတတ္တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင္႔ ပညာေကာင္းစြာမတတ္ေသာ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္မွ ရွဲၾကီးမ်ားမွာ ေသမတတ္ဇာတိစိတ္ဇာတိမာန္ျပင္းထန္သူမ်ားျဖစ္မည္ဟုထင္ပါသည္။

ေအဘီFဒီF ABFDF ဆိုေသာ ၂ခါ Fရေသာ အဖြဲ႕အစည္းမွ ကိစၥမ်ားသည္ ခါေတာ္မီဇာတ္ကားေကာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ပန္းခ်ီကိုထိန္၏ အရည္ျပားေပၚမွ ဒဏ္ရာမ်ား၊ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္၏ သေဘာထားၾကီးမႈ၊ ၾသဇီေရာက္ ရဲေမ၏ တံု႕ျပန္ခ်က္၊ စသျဖင္႔ စီးရီးလိုက္ၾကည္႕မဝသည္႕ ဇာတ္ကားၾကီးျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္သည္ စိတ္ဝင္စားစရာ တကယ္႔ကို ေကာင္းသည္႕ဂန္ထဝင္သ ဇာတ္ျမဴးၾကီးျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္၏ အိမ္ျပန္ခ်ိန္မ်ားသည္ နီးလာလုိက္ေဝးသြားလုိက္ျဖစ္ေနပါသည္။ တရုတ္ေဒါက္တာဘြဲ႕ရ သမ္မတၾကီးက ထပ္ေခၚလွ်င္ ျပန္မည္စိတ္ကူးပါသည္။ သမ္မတၾကီးသည္ ေလသံေအးေအးႏွင္႔ စကားေျပာတတ္သူျဖစ္ပါသည္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင္႔ သမ္မတၾကီး၏ အသံသည္ လူရိုး၊လူေကာင္းမ်ား၏ အသံျဖစ္သည္ဟုထင္ပါသည္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ပီယာႏိုတီး၊ သမ္မတၾကီးက သီခ်င္းဆိုလွ်င္ သင္႔မည္ဟုထင္ပါသည္။ မတရားသည္႕ ဥပေဒမ်ားကို လြန္ခဲ႔ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က ဖီဆန္ခဲ႔ၾကျပီးျဖစ္ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ မည္သည္႕ေခတ္အခါႏွင္႔မွ်မတူေအာင္ျဖစ္ေနျပီျဖစ္ပါသည္။ (မြင္းခါးတစ္ပြဲ၊အေၾကာ္စံုနဲ႕ ၁၂၀၀၊ သံျပာရည္က ၃၀၀၀၊ မႏွစ္ကျပန္တုန္းကေစ်း)။

၈၈တြင္ေသသြားေသာသူမ်ားမွာ သူရဲေကာင္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ေလသံဟဟ မေျပာေတာ႔သလိုျဖစ္ေနပါသည္။  ရက္ကြန္စီလေရးရွင္း ေလျဖတ္သြားေသာေၾကာင္႔ လွ်ာေလးသြားတာျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု က်ေနာ္ထင္မိပါသည္။

ျပည္တြင္းစစ္ပြဲမ်ားကို က်ေနာ္ၾကိဳက္ပါသည္။ ထုိဇာတ္ကားမ်ားတြင္ ရမ္ဘိုလည္းပါ၊ အာႏုိးလည္းပါ၊ ယန္းကလု ဗန္ဒိမ္းလည္းပါပါသည္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ နစ္ကီတာလာျပီး ဗံုးခြဲပါလိမ္႔မည္။ ကခ်င္မ်ားသည္ ဗမာမုန္းသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္တြင္ အားအားယားယား လက္မွတ္ထိုးခဲ႔ေသာ ကခ်င္ကိုယ္စားလွယ္မွာ ကခ်င္မ်ား၏ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ တစ္သက္တာ ဗီလိန္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ဖံုကန္ဒူဝါ ဆိုသူမွာ ဒူဝါဒီဒီဒူ ဒမ္းဒီဒီဒူဆိုေသာ သီခ်င္းကိုေရးစပ္သူမဟုတ္ပါ။ သူတုိ႕လည္း အဂၤလိပ္ကိုတုိက္ထုတ္ခဲ႔ၾကပါေသးသည္ဟု သမုိင္းစာအုပ္မ်ားကဆိုသည္။ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင္႔ရွမ္းသည္ ယခင္ထဲက လြပ္လပ္ေသာေဒသထူေထာင္ခ်င္သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္သည္ သာတူညီမွ်မႈေပၚတြင္သာအေျခခံသင္႔သည္။ ကိုယ္႔နယ္ေျမမွ သယံဇာတ၏ အက်ိဳးအျမတ္ကိုပင္ ခံစားခြင္႔မရိွလွ်င္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္သည္ အင္မတန္ညံ႕ဖ်င္းႏံုခ်ာသည္ဟုပင္ဆိုႏုိင္သည္။ ထားဝယ္တြင္ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ားမွအက်ိဳးအျမတ္ျဖင္႔ လမ္းျပင္သည္ဟု သင္ၾကားမိပါသလား။ ကခ်င္ျပည္နယ္မွ ေက်ာက္စိမ္းမ်ားကို တရုတ္ျပည္နယ္တြင္ သင္ေလ႔လာႏုိင္ပါလိမ္႔မည္။ ကိုယ္႔နယ္ေျမတြင္ကုိယ္႔လက္နက္ကိုယ္ကိုင္သည္မွာ သင္႔သည္ဟုထင္ပါသည္။ မေက်နပ္လွ်င္ ကခ်င္ျပည္ဘက္ မသြားပါႏွင္႔။ ေက်ာက္တြင္းမ်ားအတြက္ အခြန္မေကာက္ပါႏွင္႔။ လူမ်ိဳးၾကီးဝါဒမ်ားျဖင္႔ ကိုယ္႔ျပည္နယ္ကိုယ္ကယ္တင္ၾကလွ်င္ပင္ ဒီထက္ တိုးတက္လာစရာအေၾကာင္းရိွမည္ဟုထင္သည္။ တရားေသာစစ္ဆုိသည္မွာ ေတာ္ေတာ္လွပေသာ မုိက္မဲအေရးအသားတစ္ရပ္ထက္မပိုပါ။

အေျခခံပညာ အားနည္းေသာသူမ်ားအဖို႕ မတူညီေသာအျမင္ကို နားလည္ရန္မွာ ႏြားမမ်ား step dance ကတတ္ဖုိ႕ထက္ပင္ပိုမိုခက္ခဲေနမည္မွာေသခ်ာပါသည္။ သို႕ေသာ္ဖံုထေအာင္ခုန္ႏိုင္ေသာေခြးကေလးမ်ားသည္ ထေနာင္းပင္ရိပ္ရိွ ကြပ္ပ်စ္တြင္ ေရေႏြးၾကမ္းတစ္အိုးႏွင္႔စာထုိင္ဖတ္ေနေသာ လူၾကီးသူမမ်ားအတြက္ေတာ႔ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္စရာမဟုတ္ပါ။

ေကာက္ရိုးမီးစိတ္ဓာတ္ျဖင္႔ တိုင္းျပည္ကို ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္အေျခစိုက္ ကယ္ဆယ္ေနသူမ်ားကိုလည္း သာဓု ႏွစ္ၾကိမ္ေခၚမိပါသည္။ လူလံုးမျပရဲဘဲ ဆဲတတ္သူမ်ားမွာ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈဟု တဖြဖြရြတ္ဆိုေနတတ္သူမ်ားသာျဖစ္ေနတတ္သည္။ အလုပ္ျဖင္႔သက္ေသမျပႏိုင္သူမ်ားသည္ ေလလံုးျဖင္႔သာထြားၾကိဳင္းသန္မာလာေလ႔ရိွသည္ဟုထင္ပါသည္။ ျမန္မာျပည္ၾကီးကို ကယ္တင္ရန္ သင္႔ကို တိုင္းျပည္မွအလိုရိွပါသည္ဟုဆိုလွ်င္ သင္ ရယ္သြမ္းေသြးမည္လား။

ဘာမွမဟုတ္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေျပာျခင္းေရးျခင္းသည္ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအရာကို အလႅာပ သလႅာပဟုေခၚပါသည္။ ဘာသာေရးသမားမ်ားအတြက္မူ အလႅာပ သလႅာပသည္ သမာဓိယုတ္ေလ်ာ႔ေၾကာင္း မိစာၦ အက်င္႔ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ သာမန္လူမ်ားအဖို႕မူ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ၊ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာမပါလွေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင္႔ေဆာ႔ကစားျခင္းသည္ အပ်င္းေျပစရာ ေမြ႕ေလ်ာ္စရာျဖစ္သည္။

သင္၊က်ေနာ္ႏွင္႔ခင္ဗ်ားတုိ႕ သာယာေနခ်ိန္တြင္ စစ္ပြဲတြင္ကေလးငယ္မ်ား ဆာေလာင္ေနသည္။ လူတစ္ခ်ိဳ႕ေသေနသည္။ ဆင္းရဲသားမ်ား လယ္သိမ္းခံေနရသည္။ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံုမွကေလးမ်ား အလုပ္ျပဳတ္ေနသည္။ သာယာေနပါသည္ဟု သင္ထင္ႏုိင္ခြင္႔ရိွေသးလွ်င္ အင္မတန္ကံေကာင္းပါသည္။ ေဆးဖိုးဝါးခမတတ္ႏိုင္ေသာသူမ်ား၊ ဆြမ္းတစ္နပ္အတြက္ အေျခခံဆြမ္းဟင္းမျပည္႕စံုေသာ သီလရွင္မ်ား၊ ေက်ာင္းျပီး၍ အလုပ္မရႏိုင္ေသာ လူငယ္မ်ား၊ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္မိွန္ေဖ်ာ႔ေသာမ်က္လံုးမ်ား၊ အေဝးဆံုးပ်ံေသာငွက္မ်ား၊ စကားလံုးလွလွျဖင္႔ ေပ်ာ္က်စီးဆင္းသြားေသာ ဦးေႏွာက္ဆိုသည္မ်ား၊ သူ႕အရပ္ႏွင္႔သူ႕ဇာတ္အတြင္း အသားမက်ႏိုင္သူမ်ား။ မ်က္ေတာင္မွေက်ာ္မၾကည္႕သေရြ႕ ေနသာေသာေလာက၊ က်ေနာ္တို႕တုိင္းျပည္၊ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ၾကီးတခြဲသားနဲ႕ အသည္းအၾကီးၾကီးကြဲေနတဲ႔ ဇာမဏီငွက္၊ အိုဘယ္႔ ျမန္မာျပည္ ......................။               ။

Regards,
ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္။




Peace B with U.

Wednesday, September 26, 2012

ဗုဒ္ဓဟူးေန႕သည္သင္႔ထံသို႕ဆိုက္၂ျမိဳက္၂က်ေရာက္လာခဲ႔သည္ရိွေသာ္

ဗုဒ္ဓဟူးေန႕သည္သင္႔ထံသို႕ဆိုက္၂ျမိဳက္၂က်ေရာက္လာခဲ႔သည္ရိွေသာ္

အသက္ၾကီးေလ လက္လြတ္စပယ္ေျပာရခက္ေလျဖစ္လာတယ္။
အရင္ႏွစ္ေတြကေတာ႔ ျပကၡဒိန္တစ္ႏွစ္ကို အသက္တစ္ႏွစ္ၾကီးတယ္။ အသက္သံုးဆယ္ေနာက္ပိုင္းေတာ႔ ျပကၡဒိန္တစ္ႏွစ္ကို အသက္ႏွစ္ႏွစ္ၾကီးလာတယ္။

အသက္ၾကီးလာေလ လူေတြက စိတ္ေတြႏုလာၾကတယ္ထင္တယ္။ ႏုလာတယ္ဆိုတာထက္ အထိအခိုက္မခံႏိုင္တဲ႔ ထိကရုဏ္းပင္ေလးေတြျဖစ္လာၾကတယ္ထင္တယ္။  အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္အဖြားၾကီးေတြက ၂၀ ေက်ာ္ေလးေတြထက္ အခ်စ္အေၾကာင္းပိုေျပာသလိုျဖစ္ေနတာေတြ႕ရင္ သိပ္ရယ္ခ်င္တယ္။ ကေလးေတြခ်စ္ပါေစလား။ ရြယ္တူေတြထဲမွာ ေတြ႕ေတြ႕ေနရတာကိုေျပာပါတယ္။

စကတည္းက အိမ္ေထာင္မျပဳဘူးဆိုျပီး ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ေအးေအးေနတဲ႔သူေတြကိုေတာ႔ ေလးစားတယ္။ အပူမရွာခ်င္လို႕ ေအးေအးေနတာ အင္မတန္ေကာင္းတယ္ထင္တယ္။ ယူမယ္လုိ႕စဥ္းစားထားျပီးအခ်ိန္ေစာင္႔ေနတဲ႔သူေတြကိုေတာ႔ ဘာမွစဥ္းစားမေနနဲ႕အရင္ယူထားလုိက္၊ျပီးမွဆက္စဥ္းစားပါလုိ႕အၾကံေပးခ်င္တယ္။(ရြဲ႕ေျပာတာပါ။)

ယူရင္ေတာ႔ သဒၶါတူတာကိုယူ၊ သီလတူတာကိုယူ၊ ဒါနတူတာကိုယူ၊ ပညာတူတာကိုယူလုိ႕အၾကံျပဳတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကအၾကံျပဳတာမဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္႔ကိုအၾကံျပဳတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶက နကုလမာတာ+ပီတာ ကိုေဟာတာ။ ဘဝတုိင္းေပါင္းႏုိင္ဖုိ႕ဆိုလားပဲ။ ဘဝတုိင္းေပါင္းတာမေပါင္းတာေနာက္ ေလာေလာဆယ္ ဒီဘဝေပါင္းရင္ကို အက်င္႔မတူတဲ႔သူယူမိရင္စိတ္ညစ္ရမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ဘာသာမတူလည္းျဖစ္တယ္။ အဆင္ေျပေအာင္ ေလွ်ာ႔ေစ်းနဲ႕ေရာင္းမယ္ဆိုတဲ႔အထာေတြရိွတယ္။ ယူျပီးေတာ႔မွ မင္းဘာသာက ဘာျဖစ္တယ္၊ညာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ႔ ခပ္ေပါေပါ စကားေတြထြက္လာရင္ စိတ္ညစ္ရမယ္။ လူေတြဟာ ရည္းစားဘဝကို အဟုတ္ထင္တာမ်ားတယ္။ တကယ္ယူျပီးရင္ ဒီေလာက္သည္းမခံႏိုင္ေတာ႔ဘူး။ စကတည္းက ဟန္မေဆာင္တာေကာင္းတယ္။ ယူျပီးေတာ႔မွ ျပန္အမ္းလို႕ရတာမဟုတ္ဘူး။ ဘာသာမတူတဲ႔သူေတြလက္ထပ္ရင္ေတာ႔ တစ္ေယာက္ ဘာသာကို တစ္ေယာက္က ေလးစားႏုိင္မွျဖစ္မယ္လုိ႕ထင္တယ္။ အယူဝါဒမတူေပမယ္႔တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဘာသာေရးနဲ႕ပတ္သက္ျပီး မခ်ဳပ္ခ်ယ္တာ အင္မတန္သေဘာထားၾကီးတဲ႔ စရုိက္လကၡဏာျဖစ္တယ္။

သဒၶါကို ဘာသာလုိ႕စြဲယူလိုက္ရင္ေတာ႔ မဟုတ္ေသးဘူးလို႕ထင္တယ္။ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ကိုေတာင္ တစ္ဘာသာနဲ႕တစ္ဘာသာမတူဘူးထင္တယ္။ ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးဆိုတာနဲ႕ ငါးပါးသီလနဲ႕လည္းတူတာမဟုတ္ဘူး။ ခရစ္ယာန္မွာေတာ႔ ပညတ္တစ္ပါးပဲရိွတယ္။ အခ်င္းခ်င္းတစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ခ်စ္ပါ ဆိုတဲ႔တစ္ခုပဲ။ က်န္တာေတြက မုိးဇက္ဆိုတဲ႔သူ စတန္႕ထြင္ျပီး ေက်ာက္ျပားမွာေလွ်ာက္ေရးတာေတြပဲ။ေနာက္ေတာ႔ ေရာင္းေကာင္းေအာင္ မုတ္ဆိတ္ျဖဴၾကီး God ေပးလိုက္တာလို႕ေျပာတဲ႔ဟာေတြ။ Jesus ကေတာ႔ရွင္းရွင္းပဲ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ေမတၱာအစစ္နဲ႕မွမခ်စ္ရင္ က်န္တာေတြက ဟန္ေဆာင္တာေတြပဲျဖစ္မယ္ဆိုတဲ႔ အယူဝါဒကေနလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ပဲ ဂ်ဴးေတြက သတ္လိုက္တာပဲ။ ဂ်ဴးေတြရဲ႕ ေရွးရိုးဝါဒအရ ဟန္ေဆာင္တာသိပ္မ်ားတယ္။ သီလယူထားရင္ လမ္းေပၚမွာပဲ တလႊားလႊားနဲ႕။ အဲဒီ ဖာရိရွဲ ဆိုတဲ႔ စာတတ္ေပတတ္ လူကတ္ေတြကို ဟစ္ပိုခရစ္လို႕ ေျပာလုိ႕ အသတ္ခံရတာျဖစ္ဖုိ႕မ်ားတယ္။ သူ႕အေဖရဲ႕ road map အရ ေဂါလေဂါသဆိုတဲ႔ ဦးေခါင္းခြံအရပ္မွာ သံုးနာရီလက္ဝါးကပ္တုိင္မွာေနျပီး ဧလိဧလိ လာမာစာဘတ္သနီ (Eloi, Eloi, lama sabachthani)ဆိုတာေလး ရြတ္ျပီး ေသသြားတာပဲ။ သူကေတာ႔သံုးဂဏန္းသိပ္ၾကိဳက္တယ္။ တရားစေဟာေတာ႔ အသက္သံုးဆယ္။ ေဟာေတာ႔ သံုးႏွစ္။ သံုးရက္ေျမာက္ေသာေန႕မွာ အိပ္ရာကျပန္ႏိုးတယ္လုိ႕အဆုိရိွတယ္။

ဗုဒၶဘာသာမွာဆုိရင္ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ေကာင္းမႈေဆာင္၊ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထားဆိုတာဟာ အရိုးဆံုးနဲ႕အရွင္းဆံုးပဲ။ အဲဒါဟာ အေျခခံပဲ။ က်န္တာေတြကေတာ႔ ဒီအေျခခံရရင္လြယ္သြားမယ္႔အရာေတြ။  
ဗုဒၶေခတ္တုန္းကေတာ႔ ဟိႏၵဴေတြမ်ားေသးေတာ႔ အေျခခံသေဘာတရားေတြမွာ  သတိထားျပီးပညတ္တာကိုေတြ႕ႏိုင္တယ္။ ဗုဒၶမေပၚခင္ကတည္းက ငါးပါးသီလဆိုတာရိွတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြလည္း အမ်ားၾကီးရိွတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တစ္ခ်ိဳ႕ထင္တာက ဒီလူေတြကို တိတၳိ=အယူမွားေသာသူလုိ႕ထင္တယ္။ တိတိၳလို႕ ဗုဒၶေျပာတဲ႔သေဘာက မဂ္တရား၊ဖုိလ္တရားနဲ႕ေဝးေနေသးလုိ႕ ကရုဏာနဲ႕သံုးတဲ႔စကားျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ႔ အယူဝါဒမတူတာနဲ႕တင္ အပါယ္လားမယ္ဆုိတဲ႔သေဘာမ်ိဳးနဲ႕ တိတိၳလုိ႕ ႏွိမ္သလိုေခၚတာေတြျဖစ္လာတာကေတာ႔ နည္းနည္းေလး သံုးသပ္ဖုိ႕ေကာင္းတယ္။ ဗုဒၶပြင္႔ေတာ႔ ဗုဒၶကလြဲရင္က်န္တဲ႔သူေတြအားလံုးက တိတၳိေတြပဲ။ သူ႕ဆရာတိတၳိၾကီးကိုပဲ တရားေဟာဖုိ႕ၾကည္႕ေတာ႔ ျဗဟၼာျပည္ရပ္ျပစ္ထဲေရာက္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ တကယ္ဥာဏ္ေကာင္းတဲ႔ တိတၳိၾကီးဆိုလို႕ အဲဒီဆရာၾကီးပဲရိွပံုရတယ္။ ေနာက္မွ ေရွးဘုရားေတြဘာလုပ္သလဲဆင္ျခင္ျပီး ေဝေနယ်ေတြကို ေဟာတာပဲ။ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ႔ ကုသိုလ္ဆိုတာ စိတ္ၾကည္လင္ သန္႕ရွင္းမႈကို မပ်က္ျပားေစဘဲ ေတြးမိတုိင္း ပီတိျဖစ္ရတဲ႔ မြန္ျမတ္တဲ႔လုပ္ရပ္။ အကုသိုလ္ဆိုတာ စိတ္ၾကည္လင္မႈ၊ျဖဴစင္ရွင္းသန္႕မႈကို ေနာက္က်ိ ပ်က္ျပားေစတဲ႔ အေတြး၊အၾကံ၊အလုပ္၊အျပဳအမူ၊အေျပာအဆိုေတြပဲ။

ဘာသာတရားေတြမတူညီေသာ္လည္း ျမင္႔ျမတ္တဲ႔တန္ဖုိးေတြဟာ တစ္ခုကိုတစ္ခု ျပႆနာမတက္ၾကဘူးလုိ႕ထင္တယ္။ ဘာသာမတူညီေသာ္လည္း ဓမၼအႏွစ္သာရအရတစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ နားလည္မႈရိွႏိုင္တယ္။ ဟုိတစ္ေခါက္လည္း ဘာသာနဲ႕တရားခြဲျပီးတစ္ခါေျပာဖူးပါတယ္။  ဘာသာဆိုတာ နာမည္ခံပဲ။ အဲဒီဘာသာရဲ႕ တရားကို တကယ္သိရင္ ျငိမ္းခ်မ္းတာပဲ။ ေပ်ာ္ရႊင္ရတာပါပဲ။ အဲဒီ အႏွစ္သာရကို ရထားရင္ တျခားဘာသာကို မေကာင္းဘူးလုိ႕ ဘယ္လိုမွမေျပာႏိုင္ဘူး။ သူ႕အယူ၊သူ႕ဝါဒ သူ႕အတုိင္းအတာနဲ႕သူမွန္မွာပဲ။ ေတာထဲမွာေနတဲ႔ ျခေသၤ႔ဟာ သမင္ကို အစာအျဖစ္ဖမ္းဆီးျပီးစားမွာပဲ။ သူရွင္သန္ဖုိ႕လိုတာကို သူစားတာ သူ႕အျပစ္မဟုတ္ဘူး။ သူ႕အတြက္သဘာဝတရားထဲမွာ ရွင္သန္ေနထုိင္ႏုိင္ဖုိ႕ သူၾကိဳးစားရတဲ႔သေဘာပဲ။ သူ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ကို မသိႏုိင္ဘူး။ ဗုိက္ဆာရင္ဖမ္းစားလုိက္မယ္။ မဆာရင္မစားဘူး။ ၾကိဳျပီးဖမ္းထားမယ္လို႕စိတ္မကူးဘူး။ သူနားလည္တဲ႔ အတုိင္းအတာ ဒုိင္မင္းရွင္းတစ္ခုမွာ သူေနထုိင္တယ္။ သူ႕မွာ သူ႕ရဲ႕ဓမၼရိွမယ္။ သူ႕ရဲ႕အေတြးအေခၚရိွမယ္။ ျခေသၤ႔အတြက္ေတာ႔ ဒါဟာ သဘာဝပဲ။

ဘာသာတရားေတြမွာလည္း သူ႕သဘာဝနဲ႕သူ၊ သူ႕အလွနဲ႕သူပဲ။ စကၠဴပန္းဟာ အနံ႕မရိွေပမယ္႔ လွသလို၊  ႏွင္းဆီပန္းဟာဆူးေတြနဲ႕လွတာပါပဲ။ ရြက္လွပန္းဟာလည္း စိမ္းစိမ္းစိုစိုလွေနတာပဲ။ နာမည္ဖ်က္ေနတာက ဘာသာေရးအေရျခံဳ တရားမဲ႔တဲ႔သူေတြပဲ။ အဲဒီလုိ အေရျခံဳေတြယူမိရင္ေတာ႔ စိတ္ညစ္ရမယ္။ သူပိုေကာင္းတယ္လုိ႕ထင္တဲ႔သူ႕ဘာသာကို ပရိုမုိးရွင္းဆင္းတာေတြကိုလည္း နားကေလာရမယ္။ ကိုယ္႔ဘာသာကို ေစာ္ကားသလိုေျပာတာကိုလည္း ေအာင္႔သက္သက္နဲ႕သည္းခံရမယ္။ ဒါေတြမျဖစ္ခ်င္ရင္ မယူခင္ေသခ်ာစဥ္းစားဖုိ႕လိုတယ္။ဒါကို အေလးအနက္ေျပာခ်င္တယ္။

လူတုိင္းမွာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အေကာင္းဆံုးတည္ေဆာက္ခြင္႔ရိွပါတယ္။ ဒီအခြင္႔အေရးဟာ ေမြးရာပါအခြင္႔အေရးပါပဲ။ ဒီအခြင္႔အေရးကို တန္ဖိုးထားရမယ္။ ကိုယ္႔ရဲ႕ ပိုေကာင္းတစ္ျခမ္း(better half) မွာရိွတဲ႔ ေမြးရာပါ အခြင္႔အေရးကိုလည္းေလးစားရမယ္လို႕အေလးအနက္ယံုၾကည္ပါတယ္။ ယူကတည္းက သိပ္ျပီး အသိဥာဏ္အဆင္႔အတန္းကြာတဲ႔သူကိုယူထားရင္ေတာ႔ အခက္အခဲရိွမယ္ထင္ပါတယ္။

တခါက ဆရာေအာင္သင္းေျပာသလို မိန္းမေတြဟာ ေယာက်ာ္းယူတာကို ထမီေလာက္ေတာင္မေရြးဘူးဆိုတာကို သတိရပါတယ္။ ထမီဝယ္ရင္ ရိွျပီးသား အဝတ္အစားေတြနဲ႕လုိက္ရဲ႕လား၊ကိုယ္႔အသားအေရာင္နဲ႕လုိက္ရဲ႕လား၊ပြဲေန႕ပြဲထုိင္နဲ႕သင္႔ေတာ္လား ေသခ်ာအထပ္ထပ္ေရြးေပမယ္႔ ကိုယ္ယူမယ္႔ ေယာက်ာ္းကိုေတာ႔ မိဘအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႕အဆင္ေျပမလား၊ ကိုယ္႔ဘာသာအယူဝါဒနဲ႕ အဆင္သင္႔ပါ႔မလား မေတြးဘူးလုိ႕ ဆရာသင္းကေျပာဖူးပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ ဆရာေအာင္သင္းေျပာတာတစ္ခုက ရည္းစားေတြျပတ္ၾကတာဟာ အိမ္ေထာင္ကြဲတာထက္ပိုေကာင္းပါေသးတယ္ဆုိတာကိုလည္းမွတ္မိတယ္။ မၾကိဳက္ရင္ ေစာေစာစီးစီးျဖတ္ထားဖုိ႕အၾကံေပးလုိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ စိတ္ဆင္းရဲရတဲ႔သူကို ယူကို မယူပါနဲ႕လို႕ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘဝက သူ႕အလိုလို ဒုကၡမ်ားျပီးသား၊ တစ္ေယာက္တည္းေနရင္ေတာင္ ဒီေလာက္ဒုကၡမ်ားမွာမဟုတ္ဘူး၊ စိတ္ညစ္စရာလူကို ယူမိတာဟာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ေနတုန္း အမုိက္ကားေနာက္မွာ ကပ္လ်က္ရပ္မိတဲ႔ အမုိးပြင္႔ကားထဲကလူလုိပါပဲ။ အသက္ရွဴမဝဘူး။ လမ္းကလည္းပိတ္ေနတယ္။ ေနာက္လည္းျပန္လွည္႕လို႕မရဘူး။

ဖတ္ဖူးတဲ႔စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ကိုယ္တကယ္လိုမလိုမေသခ်ာရင္ အဲဒီပစၥည္းကို မဝယ္နဲ႕လို႕ဆိုတယ္။ အဆင္ေျပမယ္လုိ႕မထင္ရင္မယူတာေကာင္းတယ္။ ကိုယ္႔ဘဝကို ျပည္႕ျပည္႕ဝဝေနလုိ႕ရတယ္။ ဘာမွညိွႏႈိင္းေနစရာမလိုဘူး။ သူေစာေသသြားလုိ႕ ေတာမလိုက္ဘဲ မုဆိုးျဖစ္စရာလည္းမလိုဘူး။ ေကာင္းခ်က္။

ကိုယ္ယူဖုိ႕ရည္စူးထားတဲ႔သူမွာ ကိုယ္လံုးဝလက္မခံႏိုင္တဲ႔အခ်က္ေတြရိွရင္ ေစာေစာစီးစီး ဆံုးျဖတ္ပါ။ ယူျပီးမွျပင္မယ္လုိ႕စိတ္မကူးပါနဲ႕။ ေသာက္ေနၾကလူက ေသာက္မွာပါပဲ။ ကိုယ္ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာအထိ လိုက္ေလ်ာညိွႏႈိင္းႏိုင္မယ္ဆုိတာကို ခ်င္႔ခ်ိန္ပါ။

မယူေတာ႔ဘူးလုိ႕စဥ္းစားရင္လည္း ျပတ္ျပတ္သားသားလုပ္ပါ။ ကားၾကပ္တဲ႔ကားပါ႔ခ္လုိ၊ ကိုယ္ဖယ္ေပးမွ တျခားကားလာရပ္လုိ႕ရမယ္။ ကိုယ္ခ်င္းစာပါ။

အားမနာပါနဲ႕။ ကိုယ္႔ဘဝမွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနဖုိ႕ဆံုးျဖတ္ရမွာ ကိုယ္႔တာဝန္ပဲ။

ယူမယ္႔သူေတြျဖစ္ျဖစ္၊မယူမယ္႔သူေတြျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ ခ်င္႔ခ်ိန္ျပီး အသင္႔ေတာ္ဆံုးနဲ႕နားလည္မႈအရိွဆံုးသူကို ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ၾကပါေစၾကာင္း ဆႏၵမြန္ပို႕သပါတယ္။

Regards,
The Gardener



Peace B with U.