Monday, July 28, 2014

လမ္းေတြေလွ်ာက္ေနတယ္။

လမ္းေတြေလွ်ာက္ေနတယ္။

လမ္းေတြေလွ်ာက္ရင္း လမ္းေတြလည္းေပ်ာက္တယ္။ ေပ်ာက္တဲ႔လမ္းေတြထဲဆက္ေလွ်ာက္ရင္း ဆူးနင္းမိတာေတြလည္းရိွတာေပါ႔။ သရက္ျခံ က်ယ္က်ယ္ျပဳျပဳဝယ္ျပီး ေရာ႔ထ္ဝိုုင္လာ သံုုးေလးေကာင္းနဲ႕သြားေနဖုုိ႕ စဥ္းစားေနျပီ။ လမ္းေဝးေဝးလံလံေလွ်ာက္ဖုုိ႕လုုိလာျပီ။ ၁၂ ေပပတ္လည္္ အခန္းထဲကေန အျပင္မွာပူလိုု႕ ထြက္ဖုုိ႕ ပ်င္းလာတာ လူသားမဆန္ေတာ႔ဘူး။ ထိုုင္ခံုုမွာ ၾကမ္းပိုုးတစ္ေကာင္လိုုထိုုင္ေနတာဟာ လူ႕ဘဝအႏွစ္သာရေပ်ာက္ဆံုုးျခင္းရဲ႕ အစပဲ။

မေန႕က ၂၁ ၾကိမ္ေျမာက္ေသြးလွဴရင္း ရွင္သန္ခြင္႔ရသြားမယ္႔ လူ ၆၃ ေယာက္အေၾကာင္း ေတြးတယ္။ plasma လွဴရင္ေကာင္းမလားေတြးတယ္။ ပထမဆံုုး လွဴခဲ႔တဲ႔ ေက်ာင္းသားဘဝက ေသြးလွဴပြဲေလးအေၾကာင္းေတြးတယ္။ ဘာလုုိလုုိနဲ႕  ၁၂ ႏွစ္ရိွသြားျပီ။ မေန႕တစ္ေန႕ကလုုိပဲ။ MRTV 4 ကေန ေသြးလွဴပြဲအေၾကာင္းေမးေတာ႔ ငျဖိဳးရဲ႕လက္ရွည္အက်ၤီငွားဝတ္ျပီး ေျပာခဲ႔တာ မေန႕တစ္ေန႕ကလိုုပဲ။ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ႔ေက်ာင္းကားဟာ ၂၀၀၅ မွာရပ္သြားခဲ႔တာ မေန႕တစ္ေန႕ကလိုုပဲ။

ေလထဲေျမွာက္တင္လုုိက္ျပီး ရိုုက္ဖုုိ႕ပ်က္ကြက္ခဲ႔တဲ႔ ၾကက္ေတာင္တစ္ခုုလိုုပါပဲ၊ အခြင္႔အေရး၊ တာဝန္နဲ႕သိတတ္မႈေတြ ေလထဲကေန ေအာက္ကိုု ျပဳတ္ျပဳတ္က်တယ္။ သိပ္ကိုု ျငီးေငြ႕ပ်င္းရိသြားတဲ႔ ေအာင္ျမင္ခ်င္စိတ္ ႏွစ္ဆယ္႔ငါးက်ပ္သားကိုု ေနာက္ဆံုုးအၾကိမ္ေတြ႕ခဲ႔တာေတာင္ ႏွစ္ေပါင္းမနည္းေတာ႔ဘူး။

တိတ္ဆိတ္ျခင္းဟာ အဆူညံဆံုုးေသာ အသံ။

ဆရာေတာ္ကေတာ႔ အႏုုေလာမဉာဏ္က တံတားထုုိးျပီးရင္ ျငီးေငြ႕တဲ႔ ကိစၥေတြ လစ္သြားလိမ္႔မယ္ေျပာတယ္။ ဒီဘက္ကမ္းၾကီး သိပ္ပ်င္းစရာေကာင္းလာျပီ။ ဒီဘက္ကမ္းၾကီး သိပ္ပ်က္စီးေနျပီ။ ဒီဘက္ကမ္းၾကီး သိပ္ရြံစရာေကာင္းသြားျပီ။ တံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း ၾကာလြန္းေနျပီ။ ၾကာလြန္းေနျပီ။ ၾကာလြန္းေနျပီ။ ၾကာလြန္းေနျပီ။ ၾကာလြန္းေနျပီ။

လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ပြင္႔ေနတဲ႔ပန္းပြင္႔ေတြအားလံုုး အဝါေရာင္။ တိမ္ေတြေမာ႔ၾကည္႕လည္း အဝါ။ အဝါေရာင္ေတြ သိပ္ေစးပ်စ္လာရင္ ေခ်ာ္ရည္ေတြလိုုလိုုျဖစ္သြားတယ္။ bipolar အစြန္းႏွစ္ဖက္ဆီ ဟုုိေျပးတက္ ဒီေျပးဆင္း၊ sisyphus စိတ္ရဲ႕ျဖစ္စဥ္။ မႏုုိင္မနင္းတြန္းတင္မိတဲ႔ လြမ္းဆြတ္ျခင္းေက်ာက္တံုုး။ ဒါေတြကိုု လႊင္႔ပစ္ျပီး လြတ္လပ္မႈဆီ ရဲရဲ ေလွ်ာက္သြားႏုုိင္ေသးတယ္။

Aunty Acid ကေတာ႔ အတိတ္ကုုိ ခ်ိတ္ပိတ္ျပီးရင္ တူနဲ႕သံေတြရွာျပီး အင္မတန္ေသခ်ာေအာင္ ရိုုက္ပိတ္ပစ္ဖုုိ႕ေျပာတယ္။ မွန္တာေပါ႔။


ျမင္႔မိုုရ္ဖုုန္းဆက္ေတာ႔ ျမရြက္ညိဳကဖုုန္းမကိုုင္ဘူးဆိုုတဲ႔ေရွ႕ပိုုင္းစာရြက္ေလးမွာတင္ ကံၾကမၼာကိုု မယံုုၾကည္ၾကသူမ်ားစာအုုပ္ကိုု ေနာက္တစ္ေခါက္လႊင္႔ပစ္မိေသးတယ္။ အင္မတန္ ရူးတဲ႔လူေတြ။

အေဝးမႈန္ရာကေန အနီးမႈန္လာတယ္။ စာေတြေပေတြအရေတာ႔ (၁၀ ႏွစ္စီပုုိင္းျခားတဲ႔နည္းအရ) အင္အားျပည္႕ျဖိဳးတဲ႔ စတုုတၳဆယ္ႏွစ္ပိုုင္းေရာက္ျပီ။ ေရွ႕ဆယ္ႏွစ္မွာ ဉာဏ္ပညာအားေကာင္းတဲ႔အရြယ္ေရာက္မယ္။ ျပီးရင္ေတာ႔ အိုုေသပဲ။ အခ်ိန္ ၁၈ ႏွစ္က်န္တာ ဘာလုုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ။ အေဝးမႈန္ရင္းအနီးမႈန္လာတယ္။ ျမင္ခ်င္ရာျမင္ျပီး၊ ကန္းခ်င္ရာကန္းတယ္။ ကိုုယ္မွန္တယ္ထင္တာနဲ႕ လံုုျခံဳတဲ႔ အဝန္းအဝုုိင္းကိုုကန္႕သတ္တယ္။ ကိုုယ္ထင္တယ္ဆိုုတဲ႔အမွန္တရားနဲ႕ ကုုိယ္႔ကမာၻကိုုတည္ေဆာက္တယ္။

ၾကိဳးတန္းေပၚလမ္းေလွ်ာက္တယ္။ ဝါးလံုုးေလးတစ္လံုုးကိုုင္ထားရင္ ၾကိဳးတန္းဟာ တစ္ခ်ိဳ႕သူေတြအတြက္ေတာ႔ က်ယ္က်ယ္ျပဳျပဳ လမ္းမၾကီး။ ေၾကာက္စိတ္ကိုုဖယ္ထုုတ္လုုိက္ရင္ ရင္ခုုန္စရာရွင္သန္ျခင္းေတြ ကုုန္သြားလိမ္႔မယ္။ Dwayne သရုုပ္ေဆာင္တဲ႔ ဟာက်ဴလီကားသြားၾကည္႕ျပီး အရာရာကိုု ရယ္ပစ္လုုိက္တယ္။ ၾကိဳတင္သတ္မွတ္ျပီးသား ကံၾကမၼာေတြနဲ႕ f**** centaur ၊ မီးေလာင္ေနတဲ႔လွံတံနဲ႕ ၾကီးျမတ္ေသာ အတုုအေယာင္မ်ား အားလံုုး။

လမ္းေတြေလွ်ာက္ေနတယ္။ လမ္းေတြေလွ်ာက္ရင္း မိုုးေတြရြာလာရံုုနဲ႕ ေျခလွမ္းေတြ ရပ္လိုုက္လုုိ႕မျဖစ္ေသးဘူး။ မိုုးေရေတြပိုုေအးလာရင္ လူဟာ စိတ္လံုုျခံဳလာတာပါပဲ။ မိုုးထဲေရထဲ ရွင္သန္ရဲခဲ႔တဲ႔ ပရိုုင္းမိတ္ဘဝကိုု ျပန္လြမ္းသြားတာပဲ။ ဆူးေတြေပၚ နင္းေလွ်ာက္လိုု႕ရခဲ႔တဲ႔မာေက်ာတဲ႔ ေျခေထာက္က အသားမာေတြကိုု ျပန္သတိရသြားတာပါပဲ။ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာက အေတြ႕အၾကံဳဟာ မွတ္သိစိတ္ထဲ တစ္ဖ်တ္ဖ်တ္ ဆက္တုုိက္ေပၚေနရင္ လူဟာ ျငီးေငြ႕သြားတာပဲ။ လမ္းေတြေလွ်ာက္ရင္း လူဟာ ျငီးေငြ႕သြားတာပဲ။ ေနဟမိမွတ္စာလိုု ျငီးေငြ႕သြားတာပဲ။ ထံတ်ာေတရွင္လိုု ျငီးေငြ႕သြားတာပဲ။

လမ္းေတြေလွ်ာက္ရင္း သိပ္ျငီးေငြ႕လာတဲ႔အခါ လမ္းေလွ်ာက္တာကိုုနားမလား၊ တံတားရဲ႕တစ္ဖက္ကိုုကူးမလား၊ တုုိက္ခန္းရဲ႕ ဝရံတာေပၚတက္ရပ္ရမလား။ ဒီဘဝကိုု ဒီလိုုဆံုုးလိုုက္ရင္ ဟုုိဘက္မွာ ျပန္ေနရဦးမယ္ဆိုုရင္ ဒီလိုုပဲထပ္ျဖစ္ေနရင္ခက္မယ္။

ေသခ်ာျခင္းေတြဘက္က အေလးသာတာလည္းရိွမယ္။ ကံၾကမၼာဘက္ကအေလးသာတာလည္းရိွမယ္။ ပ်င္းရိျငီးေငြ႕လြန္းလာတဲ႔အခါ လူဟာ အပ်င္းေျပကစားနည္းတစ္ခုုအျဖစ္ ကိုုယ္႔ေသြးကိုုယ္ေဖာက္ထုုတ္မိတာလည္းရိွမယ္။ ခရမ္းေရာင္ပုုရပိုုဒ္ေလးတစ္ခုုနဲ႕ အမွတ္တရျဖစ္ျခင္းေတြသိမ္းဆည္းျပီး ဒီဘက္ကမ္းတစ္ခုုလံုုးကိုု ျပာက်ေအာင္မီးရိွဳ႕ရင္လည္းရိွဳ႕မိလိမ္႔မယ္။ ခယံပတၱာ၊ ဝယံပတၱာ .......။ ေလာင္ကြ်မ္းကုုန္ျပီ။ မရိွေတာ႔ဘူး။ ..... လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ျပာေတြလြင္႔ေနတယ္။ တံတားေဆာက္ျခင္း ျပီးေျမာက္တဲ႔ စကၠန္႕မွာ ဟိုုဘက္ကမ္းကိုု ေျပးထြက္ဖုုိ႕ ... အရာရာဟာ အဆင္သင္႔ျဖစ္ေနျပီ .......။                            ။

Regards,
Z



Peace B with U.

Sunday, July 27, 2014

ေလာကၾကီးသိုု႕။

ေလာကၾကီးသိုု႕။


ေနသာေသာ တစ္ေန႕ ကြ်ႏုု္ပ္သည္ မျပီးျပတ္ေသးေသာ စာအုုပ္စာရင္းမ်ား လုုပ္ရာမွ  ဒိဗၺစကၠဳျဖင္႔ မီးဖုုိေခ်ာင္သိုု႕ရႈရာ မည္သည္႕အရာကိုုမွမေတြ႕ရေပ။ ထုုိ႕ေၾကာင္႔ ဘုုရားေလာင္းထံုုးႏွလံုုးမူကာ ထုုိင္ေနရာမွ ထ၍ မီးဖုုိေခ်ာင္သိုု႕သြားၾကည္႕ရာ ေၾကးအုုိးခ်က္ျပဳတ္ေနေသာ ဇနီးသည္ကိုုျမင္ရေလသည္။ ေၾကးအိုုးဆိုုသည္မွာ ေၾကးအိုုးျဖင္႔သာ တည္ရသည္ဟုု အထင္ရိွေသာ ကြ်ႏုု္ပ္ကဲ႔သုုိ႕မ်န္မာပညာယိွအဖုုိ႕ စတီးအိုုးသာရိွေသာ ကြ်ႏုု္ပ္တုုိ႕၏ မီးဖုုိေခ်ာင္တြင္ ေၾကးအုုိးခ်က္ေနသည္ဆိုုသည္႕ သတင္းမွာ လူထြက္သြားေသာ ဆရာေတာ္သတင္းပမာ အဆန္းတၾကယ္ရိွလွသည္။

ဘာကူရမလဲဟုု ယဥ္ေက်းမႈအရေမးျမန္းသည္ကိုု လူကဲခတ္ညံ႕ပံုုရေသာ ဇနီးသည္က ငံုုးဥမ်ားကိုု လက္ညိွဳးညႊန္ျပေလသည္။ လက္ညိွဳးညႊန္ရာ ငံုုးဥျဖစ္ေသာသူပါေပ။

ငံုုးမ်ားသည္ ဘာေၾကာင္႔ အခြံပါ ထည္႕ဥပါလိမ္႔ဟုု စဥ္းစားေနရင္း အခြံခြာေနေသာ အႏွီလုုလင္သည္ ခြာျပီးေသာ ငံုုးဥမ်ား၏ အရသာကိုု ျမည္းစမ္းေနေလရာ၊ သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္း ဥပမာကိုု performance လုုပ္ေနသည္႕ပမာျဖစ္ေလသည္။

ေရဆယ္လီတာႏွင္႔ျပဳတ္စရာအိုုးမရိွသည္႕အခါ ငါးလီတာဆန္႕အိုုးႏွစ္လံုုးျဖင္႔ျပဳတ္ေလသည္။ ငယ္စဥ္က သခ်ၤာသင္ဖူးေသာ္လည္း ကြ်ႏုု္ပ္အဖုုိ႕ ထုုိသိုု႕ တခၤႏုုပၺတိၱဉာဏ္သည္ မသံုုးသည္မွာ ၾကာေခ်ျပီ။ ေနာက္ဆံုုးတစ္ေခါက္သံုုးခဲ႔သည္မွာ မွတ္မွတ္ရရ လြန္ခဲ႔သည္႕ ေလးႏွစ္ႏွင္႔ သံုုးရက္ကျဖစ္သည္။ ထုုိစဥ္က ရည္းစားကိုု လက္ေဆာင္ဝယ္ေပးစရာ ပိုုက္ဆံမရိွ၍ ရည္းစားဆီမွ ပိုုက္ဆံေခ်းကာ နာရီတစ္လံုုးဝယ္ေပးခဲ႔သည္။ iwatch နာရီ အေသးေလးျဖစ္သည္။ ထိုုအၾကိမ္သည္ ေနာက္ဆံုုးအၾကိမ္ ဦးေႏွာက္ကိုု အသံုုးျပဳခဲ႔ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ထိုုအေၾကြးလည္း ယခုုအထိ ဆပ္ျခင္း ျပဳျခင္းမျပဳလုုပ္ေပ။

ဝက္မ်ားသည္ သနားစရာအလြန္ေကာင္းေသာ သတၱဝါမ်ားျဖစ္ပါသည္။ အႏီွဝက္၏ ဒူးဆစ္ရိုုးသည္ ခ်ိဳသည္ဟုုအဆိုုရိွရာ ေၾကးအိုုးခ်က္လွ်င္ ေလးရိုုးလိုုသည္ဟုု မ်က္ႏွာဘုုတ္အုုတ္မွာ ရွဲထားေသာ ခ်က္ညႊန္းအရသိရေလသည္။ YKKO တြင္ အၾကိမ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ စားခဲ႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳမႈန္႕ထည္႕ထားေသာ ၾကာဆံျပဳတ္၏ အရသာဟုုသာ ကြ်ႏုု္ပ္ကထင္သည္။ မဂၤလာေဆာင္တုုန္းကလည္း Sedona တြင္ စားရမဲ႔မဲ႔ေသာက္ရမဲ႔မဲ႔ျဖစ္ေနစဥ္ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္းၾကီးက ကားနဲ႕ျပန္လာေခၚျပီး ညစာအတူသြားစားေတာ႔လည္း YKKO တြင္ပင္ျဖစ္သည္။ ထံုုးစံအတုုိင္း ဝက္ဦးေႏွာက္မ်ားကိုု ကြ်ႏုု္ပ္စားေလသည္။ အင္မတန္ဉာဏ္နည္းသြားျခင္းမွာ ဝက္ဦးေႏွာက္အစားလြန္သြားေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္ဟုု အခုုမွ တေရးေရးေပၚလာသည္။

ငံုုးဥႏႊာျခင္းသည္ ကြ်ႏု္ပ္၏ comtemplation ျဖစ္စဥ္ကိုု အားေပးေလသည္။ အႏီွေဝါဟာရကိုုပင္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာက အႏုုပႆနာဟုု ဖြင္႔သည္။ ခႏၶာ၏ ျဖစ္ပ်က္အစဥ္ကိုု ဆင္ျခင္ထုုိးထြင္းမႈ အႏုုပႆနာႏွင္႔ေပါင္းမွ အားေကာင္းေသာ ဝိပႆနာျဖစ္သည္ဟုုဆိုုသည္။ ငံုုးဥႏႊာျခင္းႏွင္႔ ဆက္စပ္မႈမရိွေသာ္လည္း ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေတြးေတာဆင္ျခင္ေလသည္။ လူသည္ ဗိုုက္ျပည္႕ေနလွ်င္ အလြန္ေတြးပါသည္။


ဝက္အသည္းကိုု ေလးမိနစ္ခန္႕ျပဳတ္ပါဟူေသာ အညႊန္းကိုု ကြ်ႏုု္ပ္နားမလည္ႏိုုင္ပါ။ မီးဖုုိမ်ား၏ မီးအားႏွင္႔ ထည္႕ထားေသာ ေရ၏ ပမာဏကိုု မေျပာျပလွ်င္ ကြ်ႏုု္ပ္မည္သိုု႕မွ ခန္႕မွန္းႏုုိင္မည္မဟုုတ္ပါ။ အင္ဂ်င္နီယာ ပထမႏွစ္ေက်ာင္းသားဘဝက အေျခခံဓာတုုေဗဒကိုု က်င္လည္သည္႕တိုုင္ ဝက္အသည္းျပဳတ္ျခင္းကိုု မည္သိုု႕မွ် နားမလည္ႏုုိင္ပါ။ ဝက္အသည္းျပဳတ္ရန္ ေရေႏြးထဲ ဆားထည္႕ပါက အယ္ကာလီျဖစ္သြားသလား။ ေသြးဟာ ေရေႏြးပူနဲ႕ထိရင္ ဘာျဖစ္သြားသလဲ၊ အသည္းကေနထြက္လာတဲ႔ အမွ်င္ေတြကိုုေရာ ဘာလုုပ္ပစ္ရမလဲ၊ လတ္ဆတ္တဲ႔ အသည္းက ေသြးက ေလးမိနစ္နဲ႕ တိတ္ပါ႔မလား။ အသည္းကြဲတဲ႔သူေတြေတာင္ ေလးငါးႏွစ္ ျပဳတ္မႏူးတာ၊ ဝက္အသည္းက မကြဲလိုု႕ ေလးမိနစ္နဲ႕က်က္တာလား။ ကြ်ႏုု္ပ္ေတြးသည္။ ကြ်ႏုု္ပ္ထက္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ဇနီးသည္ကမူ ဝက္ႏွလံုုးလည္း ႏွစ္က်ပ္၊ ဝက္အသည္းလည္းႏွစ္က်ပ္၊ ႏွစ္ႏွစ္လီ ေလး။ ေလးမိနစ္သည္သင္႔သည္ဟုုဆိုုသည္။ လိုုအပ္လွ်င္ ျပီးမွထပ္ျပဳတ္မည္ဟုုဆိုုသည္။ ဘုုရားေလာင္းမ်ားထံုုး ႏွလံုုးမူထားေသာ အကြ်ႏုု္ပ္သည္ မည္သည္႕အခါမွ ဇနီးသည္ႏွင္႔ ဖက္ျပိဳင္ျငင္းေလ႔မရိွပါ။

ပံုုမွန္အားျဖင္႔ ဝက္အူထည္႕ၾကေသာ္လည္း ေၾကးအိုုးထဲမွ ဝက္အူသည္ စားစရာထဲမွ ဆံခ်ည္မွ်င္လိုုပင္ ဖယ္ထားရေသာအရာဟုုသာ ကြ်ႏုု္ပ္ယူဆသည္။ ထုုိ႕ေၾကာင္႔  ဝက္အူ၏ အခန္းက႑ကိုု လႊတ္ေတာ္မတင္ဘဲ ပယ္ခ်ပစ္လုုိက္သည္။ ကိုုယ္႔ၾကမၼာကိုုယ္ဖန္တီးရမည္ဟုု ကြ်ႏုု္ပ္က ယူဆသည္။ သူကလည္း လက္ခံသည္။ ထိုု႕ေၾကာင္႔ ဝက္အူသည္ ေၾကးအိုုးဖြဲ႕စည္းပံုုတြင္ ပါဝင္ခြင္႔မရရွာေတာ႔။

ငါးဖယ္ကုုိလည္း ဗီတိုုအာဏာျဖင္႔ ေရႊမန္းပယ္ပယ္လုုိက္သည္။ တမတ္သား fishball ျဖင္႔အစားထိုုးလုုိက္သည္။ အရိုုးကိုု ႏွစ္နာရီျပဳတ္ဆိုုသည္႕အတုုိင္းျပဳတ္သည္။ ႏွစ္နာရီဆိုု ႏွစ္နာရီအတိမွေကာင္းမည္ဟုု ကြ်ႏုု္ပ္ထင္သည္။ ထုုိ႕ေၾကာင္႔ siri set timer two hours ဟုု ဆိုုေလရာ ဇနီးသည္ ေရႊစိတ္ေတာ္ညိဳေလသည္။ ကြ်ႏုု္ပ္သည္ ကူညီေသာ္လည္း သူကေတာ႔ ေနာက္သည္သာထင္သည္။ ငယ္တုုန္းက လူေပါင္းမွားကာ ေနာက္ေျပာင္ခဲ႔၍ျဖစ္လိမ္႔မည္။ 

မုုန္ညင္းအမ်ိဳးေပါင္း မ်ားစြာရိွေသာ္လည္း ျမန္မာအညႊန္းအရ မုုန္ညင္းရြက္ဆိုုလွ်င္ ၾကံဳရာသာထည္႕ခ်က္လုုိက္သည္။ မီးဖုုိေခ်ာင္သုုိ႕ ယူလာေသာ bluetooth speaker ေလးမွ ဖိုုးခ်ိဳသီခ်င္းလာေနသည္။ စိတ္ေရာဂါအမ်ိဳးေပါင္းမ်ားစြာရိွေသာ္လည္း ခ်စ္သူရဲ႕ ဖိနပ္ကေလးျဖစ္ခ်င္ေသာ ဖုုိးခ်ိဳ၏ေရာဂါကိုုေတာ႔ မည္သူမွ မီႏုုိင္မည္မထင္။ ဖိနပ္ျဖစ္ေနတုုန္း ဟုုိသင္းေတြနင္းမိရင္ ဒြတ္ခ။ထိုုသိုု႕ ေတြးမိရင္း စားလက္စ ငံုုးဥပင္ေထြးထုုတ္မိမလိုုျဖစ္သြားသည္။

ဝက္သားကိုု ႏုုပ္ႏုုပ္စင္းပါဟုု အညႊန္းကဆိုုလွ်က္ အကြက္ေက်ာ္ျမင္ေသာ ဇနီးသည္မွ minced meat ဝယ္လာခဲ႔ေလသည္။ minced meat ၏ အားနည္းခ်က္မွာ အဆီအနည္းငယ္ ထည္႕ၾကိတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ tenderloin ကိုုၾကိတ္ခိုုင္းလွ်င္ အလြန္ႏူးညံ႕ေသာ အသားကိုုရသည္ကိုု သိေသာ္လည္း အပ်င္းထူသည္႕အခါ ၾကိတ္ျပီးသား minced meat ကိုုသာ ေစ်းေပါေပါႏွင္႔ဝယ္ၾကသည္။ ဝက္သားဆိုုလွ်င္ ဝက္သားေပါ႔၊ british cut ေတြ၊ american cut ေတြလုုပ္မေနနဲ႕ဟုု ဆိုုသည္။ ကြ်ႏုု္ပ္လည္း သည္းခံရသည္။ ဘုုရားေလာင္းတုုိ႕ျဖည္႕အပ္ေသာ ခႏၱီပါရမီဆိုုသည္ကိုု ဘုုရားေလာင္းတုုိ႕သည္ သူတုုိ႕၏ ဇနီးသည္မ်ားထံတြင္ ျဖည္႕ဆည္းခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ဟန္တူသည္။

ေကာ္မႈန္႕ဟုု ျမန္မာလုုိေခၚသည္မွာ အလြန္မဆီေလ်ာ္ေသာအခၚအေဝၚ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်ႏုု္ပ္ကိုုသာေစ်းသိုု႕လႊတ္လုုိက္ပါက ေကာ္မႈန္႕ဝယ္ရလွ်င္ glue powder ဟုုဝယ္ခဲ႔မိႏုုိင္သည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုု႕သည္ ခ်က္စရာျပဳတ္စရာမ်ားကိုု အမည္မွည္႕ရာတြင္ အင္မတန္ေရွာ္သည္ဟုုထင္သည္။ ငန္ျပာရည္ဆိုုလွ်င္ တစ္မ်ိဳးတည္း။ ပဲငန္ငံျပာရည္ဆိုုလွ်င္ အၾကည္ႏွင္႔အေနာက္သာရိွသည္။ အေစးအပ်စ္ကိစၥလည္း သိပံုုမရ။ soya sauce အမ်ိဳး ၁၀၀ ေလာက္ကိုုလည္း ဘယ္လိုုနာမည္ေပးမွန္းပင္မမွတ္မိေတာ႔။ oyster sauce အမ်ိဳးငါးဆယ္ေလာက္ကိုုလည္း ခရုုဆီတစ္ခုုမ်ိဳးတည္းေအာက္ထည္႕ထားသည္။ မဆလာတြင္ ဘာပါမွန္းသိသူပင္ အနည္းငယ္မွ်သာရိွသည္ဟုုထင္ရသည္။ ငရုုပ္ေကာင္းကိုုလည္း အျဖဴႏွင္႔အနက္ဘာကြာသလဲမဆင္ျခင္ၾကပါ။ grinder mill ႏွင္႔ျဖဴးသည္ႏွင္႔ အမႈန္႕ပက္သည္ကြာသည္ကိုုလည္း မေစ႔ငွၾကေတာ႔ပါ။ ႏွမ္းဆီဆိုုလွ်င္လည္း သန္႕စင္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွႏိုုင္သည္။ သုုိ႕ေသာ္လည္း ျမန္မာ႔ဟင္းခ်က္ေဝါဟာရစုုသည္ ကြ်ႏုု္ပ္ကဲ႔သုုိ႕ တိတိက်က်သိခ်င္သူအဖုုိ႕ မျပည္႕စံုုပါ။ ညီလာခံတြင္ စဥ္းစားဆဲ ဥပေဒမ်ားလိုု အၾကမ္းဖ်ဥ္းဆန္လြန္းပါသည္။ sauce ဆိုုလွ်င္ အမ်ိဳး တစ္ရာမကရိွပါသည္။ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ေဆာ႔စ္တြင္ပင္ အမ်ိဳး သံုုးဆယ္ေလာက္ရိွပါသည္။ ျမန္မာမ်ားသည္ ဟင္းကိုု လံုုးေထြးခ်က္ေသာ လူမ်ိဳးသာျဖစ္သည္ဟုု ကြ်ႏုု္ပ္ထင္သည္။ ဆီ၏ အပူရိွန္ႏွင္႔ ဒယ္အိုုး၏အထူကိုု လစ္လ်ဴရႈေသာ ဟင္းခ်က္သမားမ်ားသာျဖစ္သည္ဟုု ကြ်ႏုု္ပ္ေကာက္ခ်က္ဆြဲသည္။ ၾကက္ဥကိုု whisk ႏွင္႔ေမႊသည္ကိုု အပိုုလုုပ္သည္ထင္ေသာသူမ်ားကိုု ကြ်ႏုု္ပ္နည္းနည္းမွ် နားမလည္ႏုုိင္ေတာ႔ပါ။


ဟူဆုုိင္ဆိုုလား က်ဴခ်ိဳင္ဆိုုလား အဲဒီဟာကိုုေတာ႔ ဘာမွန္းမသိ၍ မထည္႕ပါ။ ၾကက္သြန္မိတ္ကိုုေခၚသည္လားမေသခ်ာ၍ ဂူးဂယ္ေသာ္ ၾကက္သြန္မိတ္လည္းဟုုတ္ဟန္မတူပါ။ တခ်ံဳးဟုု တရုုတ္မကအသံထြက္ေလရာ ဟူဆိုုင္ႏွင္႔ေရာ၊ က်ဴခ်ိဳင္ႏွင္႔ပါ အေတာ္ေဝးသည္ဟုုထင္ပါသည္။ အသီးအရြက္ အလြန္ေပါေသာ စင္ကာပူတြင္ ဟူဆုုိင္လည္းရိွပါလိမ္႔မည္။ သိုု႕ေသာ္မရွာေတာ႔ပါ။ ကိုုယ္႔စားမယ္႔ေၾကးအိုုးသည္ ကိုုယ္႔စီမံမႈေအာက္တြင္သာရိွရမည္။ သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုုသည္မွာ အမ်ားညီညြတ္ေနေသာ အယူမွားတစ္စံုုတစ္ခုုသာျဖစ္မည္ဟုု ကြ်ႏုု္ပ္သံုုးသပ္ပစ္လုုိက္သည္။

ဆန္ၾကာဆံကိုုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္သိပါသည္။ သိရသည္႕အေၾကာင္းအရင္းမွာ အေဖ႔သူငယ္ခ်င္း ေျမာင္းျမစားေလာက္ဖ်ား၏အႏြယ္ဝင္တစ္ဦးက ေျမာင္းျမတြင္ ၾကာဆံစက္ရံုုေထာင္ထားပါသည္။ ၾကာဆံမေရြးလည္းလုုပ္ပါသည္။ သူ႕စက္ရံုုသိုု႕လည္း ကြ်ႏုု္ပ္ေရာက္ဖူးပါသည္။ ဆန္ၾကာဆံကိုု ေရေအးႏွင္႔စိမ္သည္ႏွင္႔ ေရေႏြးႏွင္႔ျပဳတ္သည္မွာ ကြာျခားေၾကာင္း ကြ်ႏုု္ပ္ခံစားသိျဖင္႔ နားလည္ပါသည္။ တပါးသူ ဟင္းခ်က္ေနခ်ိန္တြင္ ဆရာလုုပ္ျခင္းသည္ အင္မတန္ရိုုင္းျပေသာ အမူအက်င္႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီးသိေသာ ၾကီးျမတ္ေသာ အိမ္ေထာင္ အူဇီ ပီပီ ကြ်ႏုု္ပ္အသာေလးအကဲခတ္ပါသည္။ ရတ္တတြီး ၾကြက္ပမာ အနံ႕ျဖင္႔ အေပါ႔အငန္ကိုု အာရံုုခံၾကည္႕ပါသည္။ နတ္မ်ားသာဆုုိလွ်င္ အလြန္ဗိုုက္ျပည္႕သြားမည္ထင္ပါသည္။ ေနရာတကာ ခရုုဆီထည္႕လုုိေသာ ဟင္းခ်က္သူတစ္ေယာက္မဟုုတ္ေသာေၾကာင္႔ ဇနီးသည္ကိုု ခုုနစ္ဆယ္႔ငါးမွတ္ေပးပစ္လုုိက္သည္။ ခရုုဆီ၏ ရနံ႕သည္ ေၾကးအိုုး၏ ရိုုးစင္းမႈကိုု ဖ်က္သည္ဟုု ကြ်ႏုု္ပ္ထင္သည္။ ဟင္းမခ်က္တတ္သူမ်ားသာ သံုုးေသာ အခ်ိဳမႈန္႕ဆိုုသည္ကိုုလည္း သၾကားမရိွေသာအိမ္မ်ားတြင္သာ သံုုးသင္႔သည္။

ပဲျပားႏွစ္တံုုးကိုုေတာ႔ ၁ က်ပ္ ျပား ၂၀ သာေပးရသည္။ အင္မတန္လတ္ဆတ္ေသာ ပဲျပားတံုုးၾကီးမ်ားျဖစ္ေလရာ စားေကာင္းမည္ဟုု ယံုုၾကည္သည္။ ပဲပင္ေပါက္ႏွင္႔ပဲျပားကိုု ဆီမပါဘဲ ေရႏွင္႔ ခရုုဆီ စဥ္းငယ္ထည္႕ေၾကာ္ေသာ အေၾကာ္ကိုု ကြ်ႏုု္ပ္အင္မတန္ႏွစ္သက္သည္။ ေၾကးအိုုးတြင္ေတာ႔ ပဲပင္ေပါက္မထည္႕ၾက၍ အနည္းငယ္ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းသြားေသးသည္။ ဝက္ဒူးဆစ္ရိုုး၏ အခ်ိဳဓာတ္သည္ အခ်ိဳမႈန္႕မ်ားကပင္ အဖိုုးေခၚရေလာက္ေအာင္ခ်ိဳေလသည္တကား။

သိုု႕ႏွင္႔ အဆင္႔သင္႔ျဖစ္ေသာ္ ဇနီးသည္ျပင္ဆင္ေပးသည္႕ ေၾကးအိုုးကိုု ကာဖီရည္ၾကဲေလးေသာက္ရင္း၊ Toothless ပါဝင္ေသာ  Rise of Berk ေဆာ႔ရင္း ေခတၱေစာင္႔ဆုုိင္းေလသည္။ ငါးမိနစ္ခန္႕ၾကာေသာ္ ျငဳပ္ေကာင္းရနံ႕သင္းသင္းေမႊးေမႊး၊ ႏွမ္းဆီစစ္စစ္၏ ေမႊးျမမႈျဖင္႔ လတ္ဆတ္ခ်ိဳျမေသာ ေၾကးအိုုးေသာက္ရင္း၊ ဇနီးသည္ဆိုုင္ဖြင္႔လွ်င္ YKKO အရင္းျပဳတ္သြားႏုုိင္သည္ဟုု ခ်ီးေျမွာက္ေျပာဆိုုေလသည္။ အိမ္ရိွလူကုုန္ ေကြ်းလုုိက္သည္။ ကုုသိုုလ္လည္းရ ဝမ္းလည္းဝျဖစ္သြားသည္။ ယမန္ေန႕က ဥပုုသ္ေန႕ျဖစ္ရာ၊ ဥပုုသ္ေစာင္႔ရင္း ဗုုိက္ေခ်ာင္ေနသူတုုိ႕အဖိုု႕ အင္မတန္ အဆင္သင္႔ေသာ စားဖြယ္ေကာင္းျဖစ္ေခ်ေတာ႔သည္။

ကြ်ႏုု္ပ္သည္ မိန္းမရျပီးေနာက္ ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွသူမ်ားပမာ ညိွဳးငယ္စြာေနရသူမ်ားကိုု စာနာကရုုဏာသက္စြာဤစာကိုု ေရးလုုိက္ျခင္းမဟုုတ္ပါ။ က်န္းမာေရးႏွင္႔ညီညြတ္ေသာ အစားအစာမ်ားစားျခင္းျဖင္႔ လုုိအပ္ေသာ အဟာရကိုု ရစိမ္႔ငွာသာ ေရးလိုုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ကိုုယ္စားေသာအစာ ကိုုယ္တုုိင္ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းသည္ မဂၤလာတရားေတာ္ထဲတြင္ မပါဝင္သည္႕တုုိင္ အင္မတန္မဂၤလာရိွေလသည္။ အထူးသျဖင္႔ ကြ်ႏုု္ပ္ကိုုယ္တုုိင္ခြာထားေသာ ငံုုးဥမ်ားေၾကာင္႔ အရသာျပည္႕စံုုေနေသာ ေၾကးအိုုး၏ ေကာင္းျမတ္မႈကိုု ကြ်ႏုု္ပ္၏ လွ်ာမွ ရသခံဖုုေလးမ်ားသည္ သိေနၾကပါသည္။ ဤသည္႕စားဖြယ္ အမယ္မယ္ကိုု ျမဴးရယ္မာန္ၾကြ လွပရည္ဆင္းျပည္႕ျဖိဳးျခင္းငွာမသံုုးသည္႕တုုိင္ အေတာ္ေလး ဝလာခဲ႔ပါသည္။ ေရွ႕ႏွစ္မ်ားတြင္ အစားအေသာက္ေလွ်ာ႔မည္ဟုု အားခဲျမဲအားခဲပါသည္။

ေၾကးအိုုးေလး လာေရာက္သံုုးေဆာင္ႏုုိင္ပါသည္ ခင္ဗ်ာ။     ။


Regards,
Z




Peace B with U.