Friday, July 22, 2011

ေသာၾကာ

ေသာၾကာ

ေသာၾကာေန႕ဟာ ေသာၾကာဆန္တယ္။
ျပန္မေရာက္ေတာ႔တဲ႔လမ္းသြယ္ေလးကို စိတ္ထဲက ေငးၾကည္႕ရင္ ပိုလွတယ္။
ခ်စ္ခဲ႔တာကို ခ်စ္ခဲ႔တဲ႔အတုိင္းထားလုိက္။
မုန္းခဲ႔တာကို မုန္းခဲ႔တဲ႔အတိုင္းထးလုိက္။
မင္း ေနေကာင္းသြားမွာပါ။

ဆရာ၀န္ဆီမွာ လက္ေလ်ာ႔တဲ႔အၾကည္႕ရိွျပီး၊
ေအာင္ျမင္တဲ႔လူနာဆီမွာ ေငြထုပ္၀၀ၾကီးရိွတယ္။
ေငြထုပ္၀၀ၾကီးဟာ ေမွ်ာ္လင္႔ျခင္းေတြကို ျဖတ္လတ္ေပါ႔ပါးေစတယ္။
သံကုတင္ေတြကို အခင္းအကာ လွပေစတယ္။ ႏူးညံ႕ေပ်ာ႔ေျပာင္းေစတယ္။
ေသျခင္းတရားကိုေတာင္ ရက္အတန္ၾကာေအာင္ ၀င္ခြင္႔ပိတ္ဆုိ႕ထားႏိုင္တယ္။

စာရြက္ေတြထဲမွာ
အဖိုးတန္ပစၥည္းညပ္ေနသလို
စာဖတ္ခဲ႔တဲ႔ႏွစ္ေတြကို ႏွေျမာတယ္။
ေစာေစာစီးစီး ေသရမယ္ဆိုတဲ႔အသိဟာ
ဆပ္ျပာပူေပါင္းရဲ႕ အာေမဋိတ္လိုမ်ိဳး၊
ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ေၾကာက္ရြံ႕စရာ။

ကိုယ္႔မွာ လူလူသူသူ ေရာဂါၾကီးၾကီးတစ္ခုရိွရင္ေကာင္းမွာ။
ကိုယ္ေသဆံုးသြားရင္ လႊဲခ်စရာတစ္ခုခု
သူတုိ႕ရဖုိ႕လိုတယ္မဟုတ္လား။
Biopsy လုပ္ထားရတဲ႔ ကဗ်ာက ေျပာတယ္။
သူလည္း အားနည္းေဖ်ာ႔ေတာ႔လို႕။

ေျပာင္းေရြ႕ေၾကးျမင္႔မားေနဆဲ ေဘာလံုးသမားမ်ားရဲ႕
ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းေလာက္
ေစ်းမေကာင္းတဲ႔ ပညာကို သင္ယူခဲ႔ရလို႕
ငါတို႕ဂုဏ္ယူၾကတယ္။
ႏူးညံ႔တဲ႔ ရူးသြပ္မႈဟာ ေအာင္ျမင္စြာ ရူးသြပ္ျခင္းလို
ေပၚျပဴလာမျဖစ္ဘူး။
ဆယ္လီဘရစ္တီမ်ားရဲ႕ ပ်ိဳ႕အန္သံဟာ
နားေထာင္တတ္ရင္ ဂီတျဖစ္တယ္။

ကမာၻၾကီးကို
ငါတုိ႕မပိုင္ဘူးဆိုတဲ႔အသိနဲ႕
ကဗ်ာဆရာဟာေနထုိင္တယ္။
သဘာ၀တရားဆီက
ရွဳဴခြင္႔ရတဲ႔ ေအာက္ဆီဂ်င္အတြက္
ကဗ်ာဆရာဟာ ေက်နပ္တယ္။
ေက်းဇူးလည္းတင္တယ္။
မၾကာမၾကာ
ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ႔ျပံဳးမိတတ္လို႕
လူနာေတြက သူ႕ကိုခင္တယ္။

မနက္ခင္းကို ဆြဲဖြင္႔လုိက္တဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေတြမွာ
ရဲရင္႔မႈပါတယ္။
မနက္ခင္းမွာ ဆြဲဖြင္႔လိုက္တဲ႔ မ်က္လံုးေတြမွာတာ႔
ေဖ်ာ႔ေတာ႔မႈပါပဲတယ္။
ငါမေသခ်င္ေသးဘူး။
ႏွင္းဆီဟာ ႏွင္းဆီလို
စံပယ္ဟာ စံပယ္လို
ရထားဟာ ရထားလို
မေသခ်င္ဘူး။
ရနံ႕မ်ားအားျဖင္႔
ခုတ္ေမာင္းသံမ်ားအားျဖင္႔
ဆန္႕က်င္ရုန္းကန္ေနၾကတယ္။
ငါကလည္း
အသက္ရွဴသံမ်ားအားျဖင္႔
ရုန္းကန္ခဲ႔တယ္။

အေမေျပာသလို
မလံုတဲ႔အိုး တုတ္မိုးရံုနဲ႕အက္တာပဲလား၊
အမွန္တရားထင္ခဲ႔တာေတြ
အက္ကြဲသြား၊
ယံုၾကည္မႈဟာ ဆပ္ျပာပူေဖာင္းအရည္ခြံနဲ႕
ထိကရုဏ္းပင္ရဲ႕ ထိခိုက္လြယ္မႈနဲ႕
မယံုေတာ႔ဘူးဆုိရင္
သံသရာအဆက္ဆက္ .... ၊
တန္ဖိုးမရိွတာေကာက္သိမ္းတတ္တဲ႔ အက်င္႔ကို မိစၧာ အက်င္႔ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကိုပို႕ တစ္ေယာက္တည္းဆက္လက္ထြက္ခြာ၊ အလြမ္းသီခ်င္း ဆုိညည္းေလ႔မရိွ၊ အေလ႔က်ေပါက္ေရာက္ေသာ သစၥာတရားမ်ား၊ နာဖ်ားေနတဲ႔လူအတြက္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈမလိုသလို၊ မခ်စ္ေတာ႔တဲ႔သူအတြက္ အလြမ္းကဗ်ာတစ္ပုဒ္လည္းမလိုဘူး။ ဒါဟာ ကဗ်ာမေရးခ်င္ရျခင္းအေၾကာင္းတရားေပါ႔။ သိပ္ကို ဒဏ္ရာရေနတဲ႔ ကမာၻၾကီးဟာ ကဗ်ာမ်ားအားျဖင္႔ ပိုသည္းထန္မွာကို မလိုလားတဲ႔ ေသြးရိုုးသားရိုး ေစတနာေပါ႔။ ကဗ်ာဟာ ဒဏ္ရာေတြရဲ႕ တျခားေသာ အမည္နာမလည္းျဖစ္တယ္။ ဒဏ္ရာေတြဟာ ပင္နိယံတစ္ခုနဲ႕တူျပီး ကဗ်ာကေတာ႔ တုိက္စားပြန္းပဲ႕သြားတဲ႔ အစိတ္အပိုင္းမ်ားပဲေပါ႔။

ျမန္ဆန္တဲ႔ဖြင္႔ဆုိမႈေတြနဲ႕ ဆက္လက္ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနတဲ႔ကဗ်ာေတြ တစ္စတစ္စမ်ားလာတယ္။ ဇီ၀ကဟာ ေတြ႕တဲ႔အပင္နဲ႕ေဆးကုတယ္။ သူကဗ်ားေရးရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ က၀ိပစၥည္းမဟုတ္တာေတာ႔ၾကာျပီ။ ကဗ်ာဟာ အနာေတြလိုရင္းလာ၊ ခြဲစိတ္ၾက၊ ထုတ္ျပၾက၊ စုတ္သတ္ၾက၊ ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာအျဖစ္မွ နန္းဆင္းေပးရသလိုလုိ၊ ကဗ်ာဟာ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္က မီးေလာင္လို႕ ထြက္ေျပးရသလိုလို၊ မထင္မရွားတစ္ေနရာေလးမွာ ဇာတ္ျမဳပ္လို႕ဆိုတာေတြျဖစ္လာ၊ ကဗ်ာေသျပီ၊ ေတာင္ေအာက္ျပဳတ္က်သြားျပီ၊ တရားအရွာထြက္သြားျပီ၊ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္ျပီစတဲ႔ အက္ေဆးေတြထြက္လာ၊ ကဗ်ာမေရးတတ္သူေတြဟာ ကဗ်ာအေၾကာင္းအက်ယ္ဆံုးေျပာတဲ႔သူေတြျဖစ္ေနခဲ႔တာဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္။ ဒါကို ငါတုိ႕က inferiority complex ထဲပစ္ထည္႕လိုက္တာၾကာျပီ။

တကယ္လုိ႕ ငါက ကဗ်ာကို ျမန္ႏႈန္းျမွင္႔ေရးသားမယ္ဆိုရင္း စာသားဟာ တစ္ေနရာမွာ ျပဳတ္က်က်န္ရစ္သြားမယ္။ စာသားကို စြန္႕လိုက္တဲ႔ကဗ်ာဟာ ျငိတြယ္မႈကို စြန္႕လိုက္တဲ႔ေယာဂီလို ေပါ႔ပါးသြားမယ္။ ကဗ်ာဟာ ဘယ္သူ႕အတြက္ေရးတာလဲ။ ဟုိကၠဳလို၊ ဒိုဟာလို ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာလား။ တစ္ကိုယ္တည္းလြမ္းဖြယ္ဟာ ကဗ်ာလား၊ ေလးလံုးစပ္ဟာ ကဗ်ာလား၊ ဆန္႕က်င္ေရးသားျခင္းဟာ ကဗ်ာလား ... ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုး ခုတ္ထစ္ပစ္လုိက္ျခင္းဟာ ကဗ်ာလား၊ သိိစိတ္အလ်ဥ္ေရးျခင္းဟာ ကဗ်ာလား၊ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္ေနေအာင္ ေငြမႈန္ေလးေတြကပ္ထားတာဟာ ကဗ်ာလား၊ ဘယ္သီအိုအရ ခင္ဗ်ားကိုယ္ခင္ဗ်ား ကဗ်ာဆရာလုိ႕ က်ိန္းေသလိုက္ရတာလဲ၊ ဆိုက္ကားသမားမွာ နင္းျပစရာ ဆုိက္ကားရိွသလို ကဗ်ာဆရာမွာလည္း နင္းျပစရာ စကားလံုးတစ္ခ်ိဳ႕ရိွမယ္။ ဆိုက္ကားသမားဟာ ဆိုက္ကားဆရာျဖစ္လာသလို၊ ကဗ်ာဆရာဟာ ကဗ်ာသမားျဖစ္လာတယ္။ ဆရာ သမားေတြဟာ Magazine မွာ က်ဴးေက်ာ္ရပ္ကြက္လုိ စုျပံဳေနထုိင္ၾကရတယ္ၾကားတယ္။ အယ္ဒီတာေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္ေၾကာင္႔ ကဗ်ာေတြဟာ ကဗ်ာျဖစ္ခြင္႔မရဘူးလို႕ဆိုတယ္။

ျမန္မာစာေပေလာကမွာေတာ႔ ဖတ္ျပီးသားျပန္ေျပာတာဟာလည္း ဆရာက်တယ္။ ဆရာ၀ီကီ၊ ဆရာ ေတာ္ကီ၊ ဆရာေဘာ္ဘီ တို႕ဟာထင္ရွားတယ္။ ဆရာျဖစ္ျပီဆို တန္းညိွလို႕မရေတာ႔ဘူး။ ဆရာကထန္းပင္အျမင္႔ၾကီးကို ဆာကူရာထိပ္မွာစိုက္ျပီး ထိပ္ဖ်ားမွတက္ေနတယ္။ ျပန္မဆင္းေတာ႔ဘူး။

ကဗ်ာဟာ သားေလ်ာျပီးခါစ ၀မ္းဆက္သြားေနသလို အင္အားမ်ိဳးနဲ႕ ၂၁ ရာစုကုိကူးခတ္ေနတယ္။ ကဗ်ာမေသဘူး ... ဒါေပမယ္႔ ဆိုျပီး အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ေရးမယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ကဗ်ာျဖစ္ေနေစတာ စာသားမဟုတ္တဲ႔တျခားတစ္ခုခုျဖစ္ေနမလား။ မေရးထားရေသးတဲ႔ကဗ်ာဟာ ေရးျပီးသားေတြထက္ေကာင္းတယ္။ အမွတ္တရထုတ္ၾကည္႕ျဖစ္တဲ႔ ဗလာစာအုပ္ေလးဟာ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးျဖစ္ရင္ ကဗ်ာဟာ ဗလာလည္းျဖစ္တယ္။

ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္ဟာ အေညာင္းဆန္႕တယ္။ ကိုယ္သိပ္ခ်စ္တဲ႔ေၾကာင္ကေလး၊ ထိပ္ကြက္လို႕ေခၚတယ္။ ၾကြက္မခုတ္တတ္ဘူး။ ကဗ်ာစာအုပ္ေတြကို ကုတ္ျခစ္တယ္။ ၀ရံတာမွာထြက္အိပ္တယ္။ ကိုယ္သိပ္ခ်စ္တဲ႔ေၾကာင္ကေလး ေလးျဖဴလို႕ေခၚတယ္။ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားတယ္။ မနာလို၀န္တုိစိတ္မ်ားတယ္။ သဲေတြနဲ႕ေဆာ႔တယ္။ ကိုယ္သိပ္ခ်စ္တဲ႔ေၾကာင္ကေလး Milo လို႕ေခၚတယ္။ အေတာင္ပံေတြပါတယ္။ အေ၀းတစ္ေနရာမွာေနထုိင္တယ္။ ကိုယ္မျမင္ရေပမယ္႔ ကိုယ္႔ကို သူျမင္ရမယ္လုိ႕ထင္တယ္။ မၾကာမၾကာကုတ္ျခစ္တယ္။ မ်က္လံုးမပြင္႔ေသးတဲ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕ေၾကာင္ကေလး Yellow လို႕ေခၚတယ္။ ေလေတြကိုစားေနသလို ပါးစပ္တလႈပ္လႈပ္နဲ႕၊ သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ဆုိတာေတြထက္ ပိုလြန္တဲ႔ သတၱ၀ါေလး ... မၾကာမၾကာကုတ္ျခစ္တယ္။

ေသေသခ်ာခ်ာၾကီး ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွရိွမွားထားတဲ႔ အခုလိုစာမ်ိဳးကိုၾကေတာ႔ ခင္ဗ်ားတို႕ကထင္မယ္။ ဒါဟာ ေမာ္ဒန္တဲ႔။ မဟုတ္ဘူး။ ဒါဟာ ကြန္တမ္ပိုရာရီေတြထဲကတစ္ခုပဲ။ Patchwork ကို Art နဲ႕ေပါင္းရင္ PatchArtwork ဆိုတာရတယ္။ ဒါကို နားလည္ဖုိ႕မလိုဘူး။ ခံစားလုိ႕ရတယ္လို႕ပဲေျပာလိုက္ရံုပဲ။ ဒူးရႊန္႕ရဲ႕ ေရပန္းလိုေပါ႔ .. သိပ္ကို ေျပာင္ေျမာက္တဲ႔ လက္ရာတစ္ခုေပါ႔လုိ႕ သူမဟာ ႏွစ္ထပ္ေမးၾကီးနဲ႕ ေငါ႔ျပီးေျပာေလရဲ႕။ ။


Regards,
Zephyr

Notes:
:Thanks Xanthos for your knowledge :)။ Hope you will be get well soon.
My dear friend,x for xanthos is sick and this post is for him.
Take a good rest for the whole month.
Life is the fast lane buddy, don't jump out of it (: .



Peace B with U.

Thursday, July 21, 2011

ဇာတ္ေပါင္းေသာ္

ဇာတ္ေပါင္းေသာ္

လူေကာင္းက ဘုရားေလာင္းျဖစ္ျပီး၊ ဗီလိန္က ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္ေနပါေလေရာ။



စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ အဖြင္႔က်မ္းလိုမ်ိဳး ျပန္ဖြင္႔တဲ႔ပို႕စ္ပါ။ အေလးအနက္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ မေန႕က ေရးတဲ႔ အဲဒီတစ္ေၾကာင္းကို သူငယ္ခ်င္းေတြက သိပ္နားမလည္ဘူးဆိုတာနဲ႕ နည္းနည္းျပန္ေရးလုိက္တာပါ။

ငါးရာ႔ငါးဆယ္ 550 နိပါတ္ေတာ္ေတြ ဖတ္တဲ႔အခါမွာ အက်င္႔စရိုက္ေကာင္းတဲ႔သူက ဘုရားေလာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွတ္မိၾကမွာပါ။ ျဖစ္ေလရာဘ၀ေတြမွာ ဘုရားေလာင္းကို ဇာတ္ပို႕ေပးေနတဲ႔ ဗီလိန္က အရွင္ေဒ၀ဒတ္ပါပဲ။ ပံုမွန္အားျဖင္႔ ေကာင္းတဲ႔သူက ေကာင္းတာျဖစ္၊ မေကာင္းတဲ႔သူက မေကာင္းတာျဖစ္ဆိုသလို၊ ဘုရားေလာင္းက ဘုရားျဖစ္သြားတဲ႔အခါမွာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္က ဒယ္အိုးလားသြားပါတယ္။ အဲဒီအထိပဲျဖတ္ျပီးၾကည္႕မယ္ဆုိရင္ေတာ ယုတၱိေဗဒ က်က် သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္စဥ္ေလးပါပဲ။ သူေတာ္ေကာင္းဘာျဖစ္လဲ။ ေကာင္းတဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္။ သူေတာ္ေကာင္းကို ေႏွာက္ယွက္တဲ႔သူ ဘာျဖစ္လဲ။ ငရဲအိုးေရာက္သြားတယ္။

ဒါေပမယ္႔ ဆန္႕ထြက္ၾကည္႕လုိက္ေတာ႔ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာလည္း ပေစၥကဗုဒၶါ အေလာင္းအလ်ာျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီေနရာမွာ Linear အတိုင္း ေတြးရင္ အေတြးအေခၚေတြ ေခ်ာ္လဲကုန္တယ္။ ဗီလိန္ဟာ ပေစၥက ဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ Linear အတိုင္းသြားတာမဟုတ္ဘူး။

နည္းနည္းေလး ၀ါသနာပါရင္ သခ်ၤာအေၾကာင္းနဲ႕ဆက္စပ္လို႕ရတယ္။ သခ်ၤာက စက္၀ိုင္းဟာ မ်ဥ္းေျဖာင္႔ေတြလို႕ေျပာရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္းရယ္မယ္။ အမွန္က သိပ္ေသးငယ္တဲ႔ အပိုင္းေလးကိုျဖတ္လုိက္ရင္ အဲဒါဟာ မ်ဥ္းေျဖာင္႔ပဲ။ စက္၀ိုင္း အၾကီးၾကီးဆြဲၾကည္႕ရင္ အဲဒီသေဘာကသိသာပါတယ္။ စက္၀ိုင္းဟာ ပြိဳင္႔ေတြ ထပ္ေနတာလို႕လည္းေျပာႏိုင္တယ္။ ဘယ္လိုၾကည္႕မလဲ။ အနီးကပ္ျပီး ပိုင္းျဖတ္ၾကည္႕ရင္မ်ဥ္းေျဖာင္႔ေတြ၊ အစက္ေတြရဲ႕အစုအဖြဲ႕။ နည္းနည္းေလးခြာၾကည္႕ရင္ စက္၀ိုင္း။

ၾကည္႕တဲ႔ေထာင္႔နဲ႕ အကြာအေ၀းေပၚမူတည္ျပီး အမွန္တရားေတြဟာ အလွတရားေတြရိွေနတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းဟာ ဘာလို႕ဗီလိန္ျဖစ္တာလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ သရုပ္ေဆာင္ပီျပင္တဲ႔သူေတြကို ဗီလိန္ေနရာမွာ အသံုးျပဳသလို ကံတရားဟာ အေကာင္းဆံုးဗီလိန္ကို ေရြးခ်ယ္လုိက္တာလား ေတြးၾကည္႕ဖုိ႕ေကာင္းတယ္။

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သာမရိွရင္ ဗုဒၶရဲ႕ ျမင္႔ျမတ္မႈ၊ ပါရမီနဲ႕ စြမ္းရည္ေတြကို အခုလို သိရိွရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶ၀င္ေတြဖတ္ရင္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ ဗီလိန္နဲ႕တူတယ္။ ေနာက္မွ တျဖည္းျဖည္း သူ႕ရဲ႕ အခန္းက႑ ေပၚလြင္လာတယ္။ သူဟာ အသပ္ရပ္ဆံုး အျမင္႔ျမတ္ဆံုးဗီလိန္။ ဘယ္သူ႕မွ သူ႕ role မွာ သူ႕ထက္ေတာ္စရာမရိွဘူး။

လာျခင္းေကာင္းေသာအရွင္ ဆုိတဲ႔စာအုပ္မွာဆိုလည္း သူ႕ကိုဖြဲ႕ထားတာေလးေတြေကာင္းတယ္။ ျမသန္းတင္႔ ဘာသာျပန္ပါတယ္။ pdf လည္း online မွာရိွတယ္။ မူရင္းက The Lord Comes (Robert Payne) ။ Payne က နာမည္ကပိန္းေပမယ္႔ လူကေတာ႔ မပိန္းဘူး။ သတင္းစာဆရာ။ ဇာတ္လမ္းလိုဖတ္ရေတာ႔လည္း အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ သူ႕ဘာသာေတာ႔ ဘယ္ေနရာေတြ႕ေတြ႕ ဗီလိန္ပီသေနတာပါပဲ။ တစ္သမတ္ထဲသြားတဲ႔ဗီလိန္မ်ိဳးေပါ႔။

အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ ဗုဒၶ၀င္ထဲမွာေတာ႔ ေနာင္တရတဲ႔အခါမွ ေနာက္က်သြားရွာတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါေတြက ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္တဲ႔ဘ၀ၾကေတာ႔လည္း အလြယ္တကူ တရားသိျမင္သြားေပမယ္႔ မျဖစ္ခင္ဘ၀ေတြမွာေတာ႔ သာမန္လူေတြလုိပါပဲ။ (ပေစၥက ဗုဒၶါ အေလာင္းအလ်ာေတြအေၾကာင္းလည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပို႕စ္ တစ္ခုတင္လုိက္ပါဦးမယ္။) ဗီလိန္ျဖစ္ေနတဲ႔သူေတြဟာ ဆုၾကီးပန္ေတြလည္းျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဟာ Linear အတိုင္းေတြးလုိ႕မရဘူး။ ဘူမာရင္းကို အတည္႕အတုိင္းပစ္လုိက္ေပမယ္႔ သူကေတာ႔ ေကြ႕၀ိုက္ျပီးျပန္လာတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္မသိႏိုင္တဲ႔ ေရွ႕စြန္းေနာက္စြန္းေတြကို သိတဲ႔သူက ေျပာတဲ႔အခါမွာ ကိုယ္တုိင္သိႏိုင္တဲ႔ နယ္နိမိတ္မ်ဥ္းက က်ဥ္းလြန္းတယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ျမင္ရတယ္။ ကိုယ္သိလိုက္ရတဲ႔ အေၾကာင္းအရာအသစ္ေတြဟာ ကိုယ္႔ရဲ႕ နယ္နိမိတ္အသစ္ေတြနဲ႕တူတယ္။

ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ ဆိုျပီး ေကာက္ခ်က္ခ်လို႕ မရတဲ႔ လူ႕ေလာကရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေတြ၊ ဆက္စပ္မဲ႔ေရြ႕လ်ားမႈေတြ၊ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္အေရြ႕ေတြကို ျဖတ္မ်ဥ္းေလးတစ္ခုဆြဲျပီး အနီးကပ္ၾကည္႕မလား၊ အေ၀းကေနၾကည္႕မလား ဆိုတာ ဆင္ျခင္စရာတစ္ခုပါပဲ။ အမွန္တရားေတြမွာ ေထာင္႔ေျပာင္းတန္ဖိုးရိွလား။ ကိုယ္႔စိတ္မွာ လာျပီးအလင္းျပန္တဲ႔ အသိတရားကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္တပ္ဆင္ျပီး ကိုယ္႔စိတ္ျမင္႔ျမတ္သန္႕ရွင္းလာဖုိ႕ ဘယ္လုိအေထာက္အကူျပဳမလဲဆိုတာေတြ အထိ ေ၀းေ၀းလံလံ မေျပာခ်င္တဲ႔အခါ ဒီစာသားကိုပဲအက်ဥ္းခ်ဳဳပ္ေျပာမိတတ္ပါတယ္။

ဇာတ္ေပါင္းေသာ္

လူေကာင္းက ဘုရားေလာင္းျဖစ္ျပီး၊ ဗီလိန္က ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္ေနပါေလေရာ။

Regards,

The Gardener

Notes:

This is my short discussion with xanthos on that sentence.



Peace B with U.

Wednesday, July 20, 2011

decipherer ေဒၚခင္ၾကည္

decipherer ေဒၚခင္ၾကည္

D စာကို ငယ္ကတည္းက ဖတ္ေနတာ ဘယ္ေတာ႔မွ နားမလည္ဘူး။

ၾက ၃၆

ပဲရတ္ ႏွင္႔ i ျပား ၇ q င္ ၀ါးခ်င္၀ယ္။

ေကနိ







ေအာ္ သူသည္လည္း စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္ခဲ႔တယ္ဆိုေတာ႔ .... ။ ။


Notes: အာဇာနည္ေန႕အမွတ္တရပါ။ ပံုကတင္မရလို႕ ဒီေန႕မွတင္လုိက္တယ္။ ေပ်ာ္ေစပ်က္ေစ၊ကလက္ေစရယ္ပါ။ အတည္ၾကီးမယူပါနဲ႕။



Peace B with U.

ရုတ္တရတ္ သုတ္ေျခတင္လိုက္တဲ႔ ပို႕စ္

ရုတ္တရတ္ သုတ္ေျခတင္လိုက္တဲ႔ ပို႕စ္

မေန႕က အာဇာနည္ေန႕မို႕လို႕ ပို႕စ္တစ္ခု ေရးတယ္။ ခပ္တိုတုိပါပဲ။ ေနာက္ေတာ႔ ပံုကို attach လုပ္မရတာနဲ႕ မတင္ျဖစ္လုိက္ဘူး။

Review

အခုတေလာ စာဖတ္တဲ႔သူေတြကို ျပန္ျပီးေလ႔လာတယ္။ ကိုယ္႔ blog မွာစာဖတ္တဲ႔လူဦးေရရဲ႕ ၂% ေလာက္ကေတာ႔ ပို႕စ္အေဟာင္းျပန္ဖတ္တယ္။ က်န္တဲ႔သူေတြကေတာ႔ အသစ္တင္ရင္ဖတ္တယ္။ အေဟာင္းျပန္မဖတ္ဘူး။

Sardine-packed Train

အခုတေလာ စင္ကာပူျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးမွာေတာ႔ လူေတြ ပိုမ်ားလာသလိုခံစားရတယ္။ Flexible working hours ကို အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ရင္ေတာ႔ ေနာက္ဆို ရထားကို တြယ္စီးရေတာ႔မယ္လုိ႕ထင္တယ္။

အခက္ခဲဆံုး ဆာဂ်ရီ။

အမ်ိဳးသားနဲ႕ရန္ျဖစ္ျပီးသကာလမွာ အမ်ိဳးသားရဲ႕ ဟိုသင္းကို ျဖတ္ျပီး အမႈိက္ပံုးထဲလႊတ္ပစ္လုိက္တဲ႔ သတင္းမွာဖတ္ရင္း အစားထိုးတပ္ဆင္ဖုိ႕ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲမွန္းသိတယ္။ အမ်ိဳးသားမ်ားလုိက္နာရန္၊ ၊ ဇနီးသည္ကို စိတ္ဆိုးေအာင္မလုပ္နဲ႕။ Dane==== dane =====dane =====danger!!!!!!!

Playful Nurses

နာ႔စ္ေတြက လူနာအဖြားၾကီးကို ကုတင္ေပၚ ပစ္တင္လုိက္တာၾကည္႕ျပီး ျမတ္စြာဖုရာ႔ .. တမိတယ္။
ျမန္မာျပည္ကေန Nursing လာတက္မယ္႔ ညီမ၀မ္းကြဲေတြကိုလည္း ဒီမွာေတာ႔ နာ႔စ္ေတြက တကယ္ေဆာ႔ၾကတယ္ဆိုတာ ေျပာျပလုိက္ေသးတယ္။ ဘာအတြက္လဲလို႕ အခါတရာေမးေနမိတယ္။ လူနာေတြဟာ၊ လူအိုေတြဟာ ေဆာ႔စရာလား။ ေတြးမိရင္ ရင္ေမာတယ္။

My phobia

မိန္းမယူျပီးမွပဲ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ဆီေပါက္မွာေၾကာက္တဲ႔ phobia ရိွတာသိလိုက္ရတယ္။ Deep fryer ၀ယ္မွပါလုိ႕ေတြးမိတယ္။ လက္သည္းၾကားမွာ အပ္စိုက္ျပီး တူနဲ႕ရိုက္တာကို လက္မတြန္႕မိေပမယ္႔ ဆီေပါက္မွာေတာ႔ ေၾကာက္မိတယ္။ တူနဲ႕ရိုက္တာက လူမ်ားကို ရိုက္ရတာဆိုေတာ႔ ဘာမွ တြန္႕စရာမရိွဘူးေလ။

ဆင္သြားရင္လမ္းျဖစ္

ဆင္သြားရင္လမ္းျဖစ္တယ္ဆိုေပမယ္႔ ဆင္ျပန္လာရင္ လမ္းပိတ္တယ္ဆိုတာကို ကြ်န္ေတာ္တို႕သူငယ္ခ်င္းတစ္စု အက်ယ္တ၀င္႔ေဆြးေႏြးလုိက္ၾကေသးတယ္။ Myanmar Young Think-Tank ေတြမဟုတ္လား။

လမ္းျဖတ္ကူးတဲ႔ေခြး

လြန္ခဲ႔တဲ႔သံုးလက မိန္းမ၀ယ္ေပးထားတဲ႔စာအုပ္ ဖတ္ရင္း ေခြးလမ္းျဖတ္ကူးတဲ႔အေၾကာင္းေရာက္ေတာ႔ ရယ္မိတယ္။ ႏြားေပါက္ေလာက္ရိွတဲ႔ ေခြးၾကီးက မီးနီကိုျဖတ္ကူးတာပါ။ အဲဒီအခန္းမွာ စာေရးဆရာက ေရးတာက ေခြးဟာ မီးနီကုိ မျဖတ္ရမွန္းသိေပမယ္႔ ဂရုမစိုက္ဘဲ တမင္ျဖတ္တယ္တဲ႔။ မိန္းမေရ .. ငါတုိ႕ဆီက ေခြးေတြလုိပါပဲလားဆိုျပီး ေျပာေျပာျပီးရယ္မိတယ္။

Changing Lifestyle

အရင္က တစ္ေန႕ကို Monitor ေရွ႕မွာ ထိုင္ခ်ိန္ ၁၈ နာရီ၀န္းက်င္ရိွတယ္။ အဲဒီေတာ႔ အေညာင္းမိတယ္။ အခုေတာ႔ Go Green ဆိုျပီး စာအုပ္ပဲဖတ္ေတာ႔တယ္။ Laptop ေတာင္မလိုေတာ႔ဘူး။ ၁၁ နာရီဆိုအိပ္ျပီ။ မနက္ဆိုရင္ ၈ နာရီမွထတယ္။ အိမ္မွာ မနက္စာ ေအးေအးေဆးေဆးစားတယ္။ လူမႈကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြလည္းမလုပ္ေတာ႔ဘူး။ စိတ္ညစ္စရာေတြ လာေျပာရင္ နားမေထာင္ဘူး။ ဖုန္းဆက္ရင္လည္း မကိုင္ဘူး။ ဂ်ီေမးလ္ဆိုဖြင္႔ေတာင္မွမၾကည္႕ဘူး။ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္ကိုဆို password ေတာင္ေမ႔ေနျပီ။ သီခ်င္းလည္း နားမေထာင္ေတာ႔ဘူး။ CD player ကိုလည္း ျပန္ထုပ္သိမ္းထားေတာ႔မယ္။ နစၥ၊ ဂီတ ၀ါဒိတေတြ ေလ်ာ႔လုိက္ျပီ။ ကံေကာင္းေထာက္မျပီး တံဆိပ္ေခါင္းစုတာ ၀ါသနာမပါလုိ႕ေတာ္ေသးတယ္။ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားျဖစ္ေအာင္ Bedok MRT နားမွာအသစ္ဖြင္႔တဲ႔ HAN's မွာ စားပြဲထုိးသြားလုပ္မလားစဥ္းစားေနတယ္။

ကေလး

ကေလးဆုိတာ လူမ်ားကေလးျမင္ရင္ေတာင္ အေတာ္ေလး ဒုကၡမ်ားတယ္ဆိုတာသိတယ္။ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားေတာင္ သူ႕ကေလးကို ရာဟုလာဆိုျပီး သိပ္မေကာင္းတဲ႕နာမည္ၾကီးေပးထားတာကိုၾကည္႕။ ကေလးယူဖို႕ဆိုတာ ေငြေၾကးထက္ ခက္ခဲတာ မိဘျဖစ္ဖုိ႕ အဆင္သင္႔ျဖစ္ျပီလားဆိုတာပါပဲ။ ေရွးတုန္းကလူေတြက မိဘေမတၱာပဲၾကီးတာလား risk management ပဲ ကိုယ္႔ထက္ေကာင္းတာလားေတာ႔မသိဘူး တစ္ခ်ိဳ႕ဆို တစ္ႏွစ္တစ္ေယာက္ေလာက္ေမြးပစ္လုိက္တာ။ ဘံုကေလးေတြစီထားသလို။ ကေလးတစ္ေယာက္ကို သြန္သင္တာ ဘယ္ေလာက္ခက္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနတယ္။ ကေလးယူဖုိ႕မဟုတ္ေသးဘူး။ ေတြးရံုေတြးၾကည္႕တာ။ ကေလးက ကိုယ္က ေမြးရင္ ကိုယ္နဲ႕ကတူမယ္။ ေခါင္းမာမယ္။ ကလန္ကဆန္ျဖစ္မယ္။ သူ႕အေမနဲ႕တူေတာ႔ ေျပာမရေတာ႔ဘူး။ အဲဒီကတည္းက သြားျပီ။ ကေလးေမြးထားတဲ႔သူေတြကုိလည္း ေလးစားမိတယ္။ သူတုိ႕ေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးကို ကေလးေမြးသလို စြန္႕စားျပီး လုပ္ကိုင္လုိက္ရင္ ထိပ္တန္း အြန္းထွာပရာနား (Entrepreneur) ေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ မိဘျဖစ္ဖုိ႕ဆိုတာ သတၱိ ၆၀%၊ စြန္႕စားလိုစိတ္ ၁၀%နဲ႕ မုိက္ရူးရဲ ၂၀%၊ ကံကို ယံုၾကည္မႈ/မျမင္ရတဲ႔တစ္ခုခုကို ယံုၾကည္မႈ/ ဖန္ဆင္းရွင္/ ျဗဟၼာ/သိၾကား စသည္မ်ားကိုယံုၾကည္မႈ ၁၀ % ေလာက္လိုမယ္ထင္တယ္။ ဟူး .... အခုေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြကို အေၾကာေပးထားတယ္။ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ ေစာင္႔ၾကည္႕လိုက္ဦးမယ္။

Gregor Johann Mendel

မန္ဒဲလ္ကိုသိၾကလားမသိဘူး။ ဒီေန႕ ဂူးဂယ္ (ဆရာေက်ာ္၀င္းကေတာ႔ ေဂၚဂယ္လို႕ အသံထြက္မွားရွာတယ္။) က ဒီေန႕ မန္ဒဲလ္ကို ဂုဏ္ျပဳထားတယ္။ သူက Friar ပါ။ Friar ကို ေစတန္ေဂါ႔ဒ္ရဲ႕ ဒစ္ရွင္းနရီက လွည္႕လည္သြားလာေသာ ဘရင္ဂ်ီ ဘုန္းၾကီးလုိ႕ဖြင္႔တယ္။ အဲဒါလည္းမွားတယ္။ တရားက်င္႔ရေသ႔ နဲ႕ပိုနီးစပ္တယ္။ ဘုန္းၾကီးေတာ႔ မဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ သူ႕အေၾကာင္းကို ျမန္မာျပည္မွာ ဖတ္ခဲ႔တဲ႔ Genetic စာအုပ္မွာကတည္းက စိတ္၀င္စားတယ္။ သူက အပင္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးစိုက္ၾကည္႕ျပီး ဘယ္လုိ အပင္က မ်ိဳးေကာင္းတယ္။ ဘာေတြနဲ႕ေရာစိုက္ရင္ ဘယ္လုိျဖစ္တယ္ဆိုတာေတြကို စျပီးေလ႔လာခဲ႔တဲ႔သူ။ Genetic မိတ္ဆက္ကို မံုေရြးကထုတ္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိတ္၀င္စားဖုိ႕ေကာင္းပါတယ္။ အရင္ေခတ္တုန္းကေတာ႔ ဘာသာေရးသမားေတြက အားေနပံုရပါတယ္။ သိပၸံပညာေတြ၊ ေဆးပညာေတြ လိုက္စားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ကို စ၀င္လာတဲ႔ ခရစ္ယာန္ဘုန္းၾကီးေတြဟာ ျပင္သစ္ေတြမ်ားပါတယ္။ သူတုိ႕က ေဆးကုတတ္ပါတယ္။ ခ်င္းျပည္နယ္နဲ႕ ကခ်င္ျပည္နယ္ေတြကို သြားတဲ႔အခါ သူတုိ႕ကို မုတ္ဆိတ္ရွည္ၾကီးေတြနဲ႕အရူးေတြဆိုျပီး ဖမ္းထားၾကပါေသးတယ္။ ေနာက္မွ ေဆးေလးဘာေလးကု၊ ဘာသာစကားေတြေလ႔လာနဲ႕ အဆင္ေျပသြားပါတယ္။ အခုရိွေနတဲ႔ ကခ်င္စာနဲ႕ ခ်င္းစာေတြဟာ အသံထြက္ကို တုိက္ရိုက္ဖလွယ္ထားတဲ႔ စာလံုးေပါင္းေတြနဲ႕ျဖစ္ျပီး အဲဒီခရစ္ယာန္ဘုန္းၾကီးေတြ ထြင္ခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။

မန္ဒဲလ္အေၾကာင္းကို ျပန္ဆက္ရရင္ Genetic မိတ္ဆက္ထဲမွာ ကာတြန္းပံုဆြဲတဲ႔သူက အေတာ္ေလး ဟာသဥာဏ္ရႊင္ပါတယ္။ အမွတ္မမွားဘူးဆိုရင္ Seven Habits for Highly Effective Teens မွာသရုပ္ေဖာ္ပံုဆြဲတဲ႔ကာတြန္းဆရာထင္ပါတယ္။ သူက မန္ဒဲလ္ပံုနဲ႕ စာေလးတစ္ခုေရးထားပါတယ္။ ကိုယ္တုိင္က မ်ိဳးမပြားရေတာ႔ သစ္ပင္ေတြကို မ်ိဳးပြားပစ္မယ္တဲ႔။ ေတာ္ေတာ္ေလးရယ္ရပါတယ္။ ကာတြန္းဆရာရဲ႕ေကာင္းမႈနဲ႕ မန္ဒဲလ္ကို ၂၀၀၃ ေလာက္က သိခဲ႔ျပီး ၂၀၁၁ အထိ သတိရေနပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္မွာ ဒါ၀င္ရဲ႕ညီအေၾကာင္းလဲပါပါေသးတယ္။ ငါ႔အကိုက ဂ်ီးနီးယပ္စ္၊ အဲဒီေတာ႔ ငါလည္း ဂ်ီးနီးယပ္စ္လုိ႕ ကာတြန္းပံုနဲ႕လုပ္ထားပါေသးတယ္။

အခုေတာ႔ မန္ဒဲလ္စခဲ႔လုိ႕ အပင္ေတြကို မ်ိဳးသန္႕ေအာင္စုိက္တဲ႔နည္းေတြ၊ ကေလးေတြမွာ ငုပ္ဗီဇပါတာေတြကို ပိုျပီးသိလာၾကပါျပီ။ (ကေလးယူမယ္႔သူေတြဟာ ငုပ္ဗီဇေတြကိုလည္း လစ္လ်ဴရႈတတ္ရပါလိမ္႔မယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ႔ ယူရဲစရာကို မရိွဘူးျဖစ္ေနမွာပါပဲ။)

ဇာတ္ေပါင္းေသာ္

လူေကာင္းက ဘုရားေလာင္းျဖစ္ျပီး၊ ဗီလိန္က ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္ေနပါေလေရာ။

Regards,
The Gardener

Notes:
This post is dedicated to my mom, younger bro and my wife.



Peace B with U.

Monday, July 18, 2011

Monk ႏွင္႔ဆန္႕ထြက္ေတြးျခင္း။

Monk ႏွင္႔ဆန္႕ထြက္ေတြးျခင္း။

(Anthony Marcus "Tony" Shalhoub) Adrian Monk ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ပညာနဲ႕ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း စံုေထာက္ဇာတ္လမ္းေလးေတြကို သေဘာက်မိတယ္။ စျပီး အစေဖာ္ေပးလုိက္တာက အေမ။ သူ႕သားအငယ္ Adrian နဲ႕ နာမည္တူလို႕တဲ႔။ ေနာက္တစ္ေယာက္က က်ားေပါက္။ သူက အိုင္ဒီယာမွာ Monk အေၾကာင္း ပထမဆံုး episode ကို ႏွစ္လခြဲျပီးေရးတယ္။ အဲဒါနဲ႕ online မွာရွာေဖြၾကည္႕ရာက Monk ကို သေဘာက်သြားတယ္။

Monk ကို သေဘာက်သြားေပမယ္႔ တစ္ကယ္တမ္း Season အကုန္ၾကည္႕ျဖစ္တာၾကေတာ႔ Meantalist နဲ႕ Fringe ျဖစ္ေနတာကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ အလြဲမ်ားေပါ႔။ Monk ကလည္း consultant ပဲ။ သူက သူ႕မိန္းမ Trudy ကားဗံုးခြဲျပီး လုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ခံလုိက္ရေတာ႔ Nervous breakdown ျဖစ္သြားတယ္။ obsessive–compulsive disorder (OCD) ရလာတယ္။ သူ႕ရဲ႕အမူအက်င္႔ေတြကို ၾကည္႕ရတာ သေဘာက်စရာေကာင္းတယ္။ ရယ္လည္းရယ္ရတယ္။ ဥပမာ ၾကက္ဥေၾကာ္ရင္ အႏွစ္ကို အလယ္ေခါင္တည္႕တည္႕ေရာက္ေအာင္ ေပတံနဲ႕တုိင္းျပီး ေၾကာ္တာမ်ိဳး။ ဖိနပ္ၾကိဳးကို မီးပူတုိက္တဲ႔အခါ ဘယ္နဲ႕ညာကို ေသခ်ာခြဲထားတာမ်ိဳး၊ ဖိနပ္ၾကိဳးကို သံုးၾကိဳးထားတယ္။ ဘယ္တစ္ၾကိဳး၊ ညာတစ္ၾကိဳးနဲ႕ Backup တစ္ၾကိဳးတဲ႔။ ျပီးေတာ႔ သူက အသန္႕အျပန္႕အလြန္ၾကိဳက္တယ္။ သူ႕ကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လုိက္ရင္ လက္ကို ခ်က္ခ်င္း တစ္ရွဴးနဲ႕ျပန္သုတ္ပစ္တယ္။ လမ္းမွာ ေတြ႕တာေတြကို လက္ညိွဳးေလးနဲ႕ လုိက္တို႕ၾကည္႕တတ္တယ္။ စီထားတဲ႔ပစၥည္းေတြမတည္႕ရင္ သူေနလို႕မရေတာ႔ဘူး။ ပန္းဆိုင္မွာထိုးထားတဲ႔ ပန္းတစ္ပြင္႔က ရိုးတံရွည္ေနေတာ႔ ၾကည္႕မရတာနဲ႕ ကတ္ေၾကးနဲ႕သြားညွပ္လုိက္တယ္။ သူညွပ္လိုက္ျပီးမွ က်န္တာေတြထက္ နည္းနည္းတုိသြားေတာ႔ က်န္တဲ႔ပန္းေတြကိုပါ လုိက္ညွပ္ပစ္တယ္။

သူ႕ကို ၾကည္႕ရတာ သနားစရာလည္းေကာင္း၊ ရယ္စရာလည္းေကာင္းတယ္။ သူက သဘာ၀ဆန္တယ္။ သူ႕မွတ္ဉာဏ္က သိပ္ေကာင္းတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႕ပဲ အမႈေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခုေဖာ္ထုတ္တယ္။ Library ကအေခြမ်ားမ်ားငွားတုန္း Monk DVD ႏွစ္တြဲငွားလာတယ္။ တစ္တြဲမွာ ဒီဗီဒီ ေလးခ်ပ္ပါတယ္။ ဒီဗီဒီတစ္ခ်ပ္မွာ Episode 5 ခုေလာက္ပါတယ္။ စုစုေပါင္း Episode 40 ေလာက္ၾကည္႕ျဖစ္သြားမယ္ထင္တယ္။ အခုေတာ႔ Episode 12 ခုေလာက္ၾကည္႕ျပီးျပီ။

စၾကည္႕ၾကည္႕ခ်င္းတုန္းကေတာ႔ နည္းနည္းပ်င္းစရာေကာင္းတယ္။ ေနာက္ပိုင္းၾကေတာ႔ Mr.Monk ရဲ႕အျပဳအမူေတြနဲ႕ ရင္းႏီွးအသားက်လာျပီး ၾကည္႕ရတာ ပိုအဆင္ေျပလာတယ္။ TV series ေတြက အခ်ိန္မ်ားမ်ားရိွရင္ ၾကည္႕သင္႔တယ္။ ဘာလို႕လည္းဆိုေတာ႔ အႏုပညာလက္ရာေတြအေနနဲ႕ေျပာရင္ တီဗီစီးရီးစ္ေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးကိုျပည္႕စံုတယ္။ ပန္းပုဆိုရင္ ထုထည္ရိွတယ္။ အေရာင္ရိွတယ္။ Motion မရိွဘူး။ ပန္းခ်ီဆိုရင္ စာသားမပါဘူး။ အေရာင္နဲ႕ပံုကေျပာတာကို ဘာသာျပန္ရတယ္။ စာေပဆိုရင္ ပံုေဖာ္ရတယ္။ စာသားပဲျမင္ရတဲ႔အထဲက လူေတြ၊ ျမင္ကြင္းေတြ စိတ္ထဲကေဖာ္ရတယ္။ စိတ္မစူးစိုက္ႏိုင္ရင္ ပတ္၀န္းက်င္အခင္းအက်င္းကေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတယ္။ ကဗ်ာၾကေတာ႔လည္း က်ဥ္းလြန္းတယ္။ ဂီတမွာၾကေတာ႔ ဖြဲ႕သီတဲ႔အေၾကာင္းေနာက္ကို စိတ္ကလုိ္က္ရတယ္။ အမွီမလိုက္ႏုိင္ရင္ က်န္ခဲ႔ျပန္ေရာ။ ရုပ္ရွင္ကေတာ႔ ဒါေတြ အားလံုးကို ေပါင္းထားတာဆုိေတာ႔ အနံ႕မပါတာကလြဲရင္ ရသေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေပါင္းစပ္ႏုိင္တယ္။ အခန္းဆက္ကားမ်ားမ်ားရိုက္ရင္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ရဲ႕ အရသာလည္းပိုရလာတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ကိုလည္း တိတိက်က် သရုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ႔သူေတြအကူအညီနဲ႕ သူ႕ဘ၀ထဲ၀င္ၾကည္႕လုိ႕ရတယ္။ ေနာက္ခံ ဂီတနဲ႕ ဇာတ္ေကာင္ေျပာစကားေတြအရလည္း စာေပကို represent လုပ္ႏုိင္တယ္။

ေနာက္ျပီး Monk မွာ phobias ေတြအမ်ားၾကီးရိွတယ္။ သူေၾကာက္တာခ်ည္းပဲ 312 ခုရိွတယ္။ ဆရာ၀န္အသစ္နဲ႕ေျပာင္းျပီး သူ႕ေရာဂါကိုျပဖုိ႕သြားောတ႔ Phobias ေတြအတြက္ေပးထားတာ ငါးလုိင္းထဲမို႕လုိ႕ ေနာက္ထပ္ အပိုစာရြက္ ေလးရြက္ထပ္ေတာင္းရတယ္။ အိမ္မွာမီးေလာင္မွာေၾကာက္လုိ႕ Smoke Detectors အခုတရာေလာက္ စမ္းခိုင္းတာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးရယ္ရတယ္။ စိတ္ပူတတ္တာေတြကလည္း ၾကံၾကံဖန္ဖန္ပဲ။

တခါၾကေတာ႔ အ၀တ္ေလွ်ာ္တဲ႔ တရုတ္မက အက်ၤ ီၾကယ္သီးျပဳတ္သြားလုိ႕ျပန္ခ်ဳပ္လုိက္တာ ခ်ဳပ္ရိုးက direction မတူတာကို သူ႕မွာ စိတ္ဆင္းရဲေနတာ။ အဲဒီလိုလူေတြ အျပင္မွာမရိွဘူးမေျပာႏိုင္ဘူး။ သူတို႕ဘ၀ထဲ၀င္ၾကည္႕ရင္ ဘယ္လိုေနမလဲဆိုတာကို ေတြးမိတယ္။ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲမွာပဲ။

Monk မ်က္လံုးကန္းသြားတဲ႔ဇာတ္ကားမွာဆုိရင္ သူ႕ရဲ႕ဇီဇာေၾကာင္ထားတာေတြက သိပ္ကိုအသံုး၀င္တယ္။ သူက လမ္းေလွ်ာက္ရင္ အိမ္နဲ႕ လမ္းထိပ္က ေျခလွမ္းဘယ္ေလာက္ဆိုတာေတြက တစ္သက္လံုးေရတြက္လာတာဆိုိေတာ႔ အဆင္ေျပတယ္။ ေနာက္ျပီး မျမင္ရေတာ႔ သူမရြံေတာ႔ဘူး။ ပံုမွန္ဆို သူ႕မွာ သူ႕ကိုထိသြားတာနဲ႕ရြံလို႕ကိုမျပီးဘူး။ Monk and leper ကားမွာဆိုရင္ အႏူကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္မိလို႕ လက္ကို ဓာတ္ဆီေလာင္းျပီး မီးရွိဳ႕မလုိကိုလုပ္ေနတာ။ အဲဒီလိုသူ ရြံေနေတာ႔ သူ႕ရဲ႕ assistant, Sharona Fleming ကလူသားခ်င္းစာနာဖို႕ေတြဘာေတြေျပာတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ Sharonaက ခ်ိန္းေတြ႕တဲ႔ ဆရာ၀န္နဲ႕ ဖက္ယမ္း နမ္းရွံဳ႕ျပီးမွ ဆရာ၀န္က ငယ္တုန္းက နည္းနည္းႏူဖူးတယ္ဆိုျပီး၀န္ခံေတာ႔ အိမ္ကို ျပန္ေျပးျပီး ပလုပ္ေတြက်င္းတာ ေတာ္ေတာ္ေလးရယ္ရတယ္။ ေနာက္ျပီး အဲဒီလို အရည္ျပားေရာဂါသည္ေတြအေၾကာင္းလည္း အၾကမ္းဖ်င္းသိရတာေပါ႔။ အဲဒီ episode ေနာက္ဆံုးအခန္းမွာဆို Monk က ေခ်ာက္ထဲက်ခါနီး တြဲေလာင္းျဖစ္ေနတုန္း အႏူျဖစ္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ ဆရာ၀န္က သူ႕လက္ကို ဆြဲပါဆိုျပီး ေအာ္တယ္။ အဲဒီမွာ Monk က မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႕ တျခားလူမရိွဘူးလားျပန္ေမးတာ ေတာ္ေတာ္ေလးရယ္ရတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ သူ အဲဒီ ဆရာ၀န္လက္ကိုဆြဲျပီးတက္လုိက္ရတာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕မွာ ေရွာင္လႊဲမရတဲ႔ အခက္အခဲေတြရိွတယ္။

အထူးအဆန္းေတြမပါေပမယ္႔ Monk ဇာတ္လမ္းတြဲဟာေတာ္ေတာ္ေလး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ၾကည္႕လုိ႕ေကာင္းပါတယ္။ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကလည္းပီျပင္တယ္။ Lieutenant Randall "Randy" Disher ဆိုရင္ လူမ်ားေျပာတာ ေနာက္ကလုိက္လုိက္ေျပာျပီး တလြဲေတြခ်ည္းျဖစ္ေနတာ ရယ္ရတယ္။ တစ္ကားမွာဆုိရင္ သံသယရိွတဲ႔ တရားခံက တရားခံမျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာကိုသူေျပာတာရယ္ရတယ္။ ပထမအခ်က္တစ္ခ်က္ကို ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားေျပာျပီး၊ ဒူတိယအခ်က္က အဲဒီ suspect ကေသတာၾကာျပီ တဲ႔။ အမႈမျဖစ္ခင္ ေသျပီးသားလူဆိုရင္ သံသယရိွစရာမလိုဘူးဆိုတာကို သိရက္နဲ႕ ေရွ႕က တစ္ခ်က္ကိုေျပာေနတာ ေတာ္ေတာ္ရယ္ရတယ္။ တကယ္ အရည္အခ်င္းမရိွဘဲ အရည္အခ်င္းရိွသလိုလုပ္တဲ႔သူမ်ိဳးေတြကို ရယ္ရတယ္လို႕ထင္တယ္။ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းကလည္း အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကို ေတြ႕ဖူးတယ္။

Captain Leland Stottlemeyer ဆိုရင္လည္း သရုပ္ေဆာင္ေကာင္းတယ္။ အိမ္ေထာင္ကြဲေနျပီး date လုပ္ဖုိ႕ အျမဲၾကိဳးစားေနတာ ရယ္စရာေကာင္းတယ္။ Episode တစ္ခုမွာ အိမ္ျခံေျမ အက်ိဳးေဆာင္သူေဌးမၾကီးက သူမသိတာတစ္ခုေျပာစမ္းပါဆိုေတာ႔ ဆင္ဟာ ႏုိ႕တုိက္သတၱ၀ါေတြထဲမွာ မခုန္တတ္တဲ႔အေကာင္တဲ႔။ သူေဌးမၾကီးလည္း အာဂလူပဲဆိုျပီး နည္းနည္းေၾကြသြားတယ္။ ျပီးေတာ႔ အဲဒီ episode မွာ အိမ္ေရာင္းတဲ႔အခန္းလည္းရယ္ရတယ္။ ဒီအိမ္က view ပိုေကာင္းတယ္ဆုိျပီး Captian ကို သူေဌးမၾကီးက ေျပာတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က တုိက္မွာ သူေနလို႕တဲ႔။ လူၾကီးေတြ ဉာဏ္မ်ားတာကလည္း ကေလးဆန္လိုက္တာလို႕ေတြးမိတယ္။

Monk TV series ကို အခ်ိန္အားရင္ ၾကည္႕ၾကည္႕ပါဦး။ Library မွာ ငွားခ်င္ရင္ေတာ႔ Esplanade မွာ M နဲ႕စတဲ႔ Video ေတြထားတဲ႔အတန္း ညာဘက္ေထာင္႔မွာရိွပါတယ္။ (စင္ကိုမ်က္ႏွာမူျပီးၾကည္႕ရင္ ညာဘက္ပါ။)

Monk လိုပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဆီမွာ ဇီဇာေၾကာင္တယ္လို႕ ေျပာၾကတဲ႔အက်င္႔ေတြအမ်ားၾကီး ရိွၾကတယ္ဆိုတာ Monk ၾကည္႕ရင္းျပန္ေတြးမိတဲ႔ရသတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ လူဆုိတာ ကိုယ္႔ဆီမွာ ရိွတဲ႔အဆိုးအေကာင္းေတြကို ေနာက္တစ္ေယာက္မွာ ျပန္ျမင္ရရင္ေတာ႔ ျပံဳးမိတတ္တဲ႔ သတၱ၀ါတစ္မ်ိဳးေပါ႔။

Regards,

The Gardener in monday mood.


Notes:

This post is for my younger bro, another Adrian, Adrian Khit Nay.




Peace B with U.