ဇာတ္ေပါင္းေသာ္
လူေကာင္းက ဘုရားေလာင္းျဖစ္ျပီး၊ ဗီလိန္က ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္ေနပါေလေရာ။
စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ အဖြင္႔က်မ္းလိုမ်ိဳး ျပန္ဖြင္႔တဲ႔ပို႕စ္ပါ။ အေလးအနက္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ မေန႕က ေရးတဲ႔ အဲဒီတစ္ေၾကာင္းကို သူငယ္ခ်င္းေတြက သိပ္နားမလည္ဘူးဆိုတာနဲ႕ နည္းနည္းျပန္ေရးလုိက္တာပါ။
ငါးရာ႔ငါးဆယ္ 550 နိပါတ္ေတာ္ေတြ ဖတ္တဲ႔အခါမွာ အက်င္႔စရိုက္ေကာင္းတဲ႔သူက ဘုရားေလာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွတ္မိၾကမွာပါ။ ျဖစ္ေလရာဘ၀ေတြမွာ ဘုရားေလာင္းကို ဇာတ္ပို႕ေပးေနတဲ႔ ဗီလိန္က အရွင္ေဒ၀ဒတ္ပါပဲ။ ပံုမွန္အားျဖင္႔ ေကာင္းတဲ႔သူက ေကာင္းတာျဖစ္၊ မေကာင္းတဲ႔သူက မေကာင္းတာျဖစ္ဆိုသလို၊ ဘုရားေလာင္းက ဘုရားျဖစ္သြားတဲ႔အခါမွာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္က ဒယ္အိုးလားသြားပါတယ္။ အဲဒီအထိပဲျဖတ္ျပီးၾကည္႕မယ္ဆုိရင္ေတာ ယုတၱိေဗဒ က်က် သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္စဥ္ေလးပါပဲ။ သူေတာ္ေကာင္းဘာျဖစ္လဲ။ ေကာင္းတဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္။ သူေတာ္ေကာင္းကို ေႏွာက္ယွက္တဲ႔သူ ဘာျဖစ္လဲ။ ငရဲအိုးေရာက္သြားတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ဆန္႕ထြက္ၾကည္႕လုိက္ေတာ႔ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာလည္း ပေစၥကဗုဒၶါ အေလာင္းအလ်ာျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီေနရာမွာ Linear အတိုင္း ေတြးရင္ အေတြးအေခၚေတြ ေခ်ာ္လဲကုန္တယ္။ ဗီလိန္ဟာ ပေစၥက ဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ Linear အတိုင္းသြားတာမဟုတ္ဘူး။
နည္းနည္းေလး ၀ါသနာပါရင္ သခ်ၤာအေၾကာင္းနဲ႕ဆက္စပ္လို႕ရတယ္။ သခ်ၤာက စက္၀ိုင္းဟာ မ်ဥ္းေျဖာင္႔ေတြလို႕ေျပာရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္းရယ္မယ္။ အမွန္က သိပ္ေသးငယ္တဲ႔ အပိုင္းေလးကိုျဖတ္လုိက္ရင္ အဲဒါဟာ မ်ဥ္းေျဖာင္႔ပဲ။ စက္၀ိုင္း အၾကီးၾကီးဆြဲၾကည္႕ရင္ အဲဒီသေဘာကသိသာပါတယ္။ စက္၀ိုင္းဟာ ပြိဳင္႔ေတြ ထပ္ေနတာလို႕လည္းေျပာႏိုင္တယ္။ ဘယ္လိုၾကည္႕မလဲ။ အနီးကပ္ျပီး ပိုင္းျဖတ္ၾကည္႕ရင္မ်ဥ္းေျဖာင္႔ေတြ၊ အစက္ေတြရဲ႕အစုအဖြဲ႕။ နည္းနည္းေလးခြာၾကည္႕ရင္ စက္၀ိုင္း။
ၾကည္႕တဲ႔ေထာင္႔နဲ႕ အကြာအေ၀းေပၚမူတည္ျပီး အမွန္တရားေတြဟာ အလွတရားေတြရိွေနတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းဟာ ဘာလို႕ဗီလိန္ျဖစ္တာလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ သရုပ္ေဆာင္ပီျပင္တဲ႔သူေတြကို ဗီလိန္ေနရာမွာ အသံုးျပဳသလို ကံတရားဟာ အေကာင္းဆံုးဗီလိန္ကို ေရြးခ်ယ္လုိက္တာလား ေတြးၾကည္႕ဖုိ႕ေကာင္းတယ္။
အရွင္ေဒ၀ဒတ္သာမရိွရင္ ဗုဒၶရဲ႕ ျမင္႔ျမတ္မႈ၊ ပါရမီနဲ႕ စြမ္းရည္ေတြကို အခုလို သိရိွရမွာမဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶ၀င္ေတြဖတ္ရင္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ ဗီလိန္နဲ႕တူတယ္။ ေနာက္မွ တျဖည္းျဖည္း သူ႕ရဲ႕ အခန္းက႑ ေပၚလြင္လာတယ္။ သူဟာ အသပ္ရပ္ဆံုး အျမင္႔ျမတ္ဆံုးဗီလိန္။ ဘယ္သူ႕မွ သူ႕ role မွာ သူ႕ထက္ေတာ္စရာမရိွဘူး။
လာျခင္းေကာင္းေသာအရွင္ ဆုိတဲ႔စာအုပ္မွာဆိုလည္း သူ႕ကိုဖြဲ႕ထားတာေလးေတြေကာင္းတယ္။ ျမသန္းတင္႔ ဘာသာျပန္ပါတယ္။ pdf လည္း online မွာရိွတယ္။ မူရင္းက The Lord Comes (Robert Payne) ။ Payne က နာမည္ကပိန္းေပမယ္႔ လူကေတာ႔ မပိန္းဘူး။ သတင္းစာဆရာ။ ဇာတ္လမ္းလိုဖတ္ရေတာ႔လည္း အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ သူ႕ဘာသာေတာ႔ ဘယ္ေနရာေတြ႕ေတြ႕ ဗီလိန္ပီသေနတာပါပဲ။ တစ္သမတ္ထဲသြားတဲ႔ဗီလိန္မ်ိဳးေပါ႔။
အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ ဗုဒၶ၀င္ထဲမွာေတာ႔ ေနာင္တရတဲ႔အခါမွ ေနာက္က်သြားရွာတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါေတြက ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္တဲ႔ဘ၀ၾကေတာ႔လည္း အလြယ္တကူ တရားသိျမင္သြားေပမယ္႔ မျဖစ္ခင္ဘ၀ေတြမွာေတာ႔ သာမန္လူေတြလုိပါပဲ။ (ပေစၥက ဗုဒၶါ အေလာင္းအလ်ာေတြအေၾကာင္းလည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ပို႕စ္ တစ္ခုတင္လုိက္ပါဦးမယ္။) ဗီလိန္ျဖစ္ေနတဲ႔သူေတြဟာ ဆုၾကီးပန္ေတြလည္းျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဟာ Linear အတိုင္းေတြးလုိ႕မရဘူး။ ဘူမာရင္းကို အတည္႕အတုိင္းပစ္လုိက္ေပမယ္႔ သူကေတာ႔ ေကြ႕၀ိုက္ျပီးျပန္လာတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္မသိႏိုင္တဲ႔ ေရွ႕စြန္းေနာက္စြန္းေတြကို သိတဲ႔သူက ေျပာတဲ႔အခါမွာ ကိုယ္တုိင္သိႏိုင္တဲ႔ နယ္နိမိတ္မ်ဥ္းက က်ဥ္းလြန္းတယ္ဆိုတာကို ေတြ႕ျမင္ရတယ္။ ကိုယ္သိလိုက္ရတဲ႔ အေၾကာင္းအရာအသစ္ေတြဟာ ကိုယ္႔ရဲ႕ နယ္နိမိတ္အသစ္ေတြနဲ႕တူတယ္။
ဇာတ္ေပါင္းေသာ္ ဆိုျပီး ေကာက္ခ်က္ခ်လို႕ မရတဲ႔ လူ႕ေလာကရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ေတြ၊ ဆက္စပ္မဲ႔ေရြ႕လ်ားမႈေတြ၊ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္အေရြ႕ေတြကို ျဖတ္မ်ဥ္းေလးတစ္ခုဆြဲျပီး အနီးကပ္ၾကည္႕မလား၊ အေ၀းကေနၾကည္႕မလား ဆိုတာ ဆင္ျခင္စရာတစ္ခုပါပဲ။ အမွန္တရားေတြမွာ ေထာင္႔ေျပာင္းတန္ဖိုးရိွလား။ ကိုယ္႔စိတ္မွာ လာျပီးအလင္းျပန္တဲ႔ အသိတရားကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္တပ္ဆင္ျပီး ကိုယ္႔စိတ္ျမင္႔ျမတ္သန္႕ရွင္းလာဖုိ႕ ဘယ္လုိအေထာက္အကူျပဳမလဲဆိုတာေတြ အထိ ေ၀းေ၀းလံလံ မေျပာခ်င္တဲ႔အခါ ဒီစာသားကိုပဲအက်ဥ္းခ်ဳဳပ္ေျပာမိတတ္ပါတယ္။
ဇာတ္ေပါင္းေသာ္
လူေကာင္းက ဘုရားေလာင္းျဖစ္ျပီး၊ ဗီလိန္က ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္ေနပါေလေရာ။
လူေကာင္းက ဘုရားေလာင္းျဖစ္ျပီး၊ ဗီလိန္က ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းျဖစ္ေနပါေလေရာ။
Regards,
The Gardener
Notes:
This is my short discussion with xanthos on that sentence.
Peace B with U.