Wednesday, January 23, 2013

ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာ။

ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာ။

ျမန္မာျပည္မွာေတာ႔ ကားပတ္စီးတယ္ဆိုတာရိွပါတယ္။ ဆင္းရဲတဲ႔သူေတြနဲ႕ လူလတ္တန္းစားလို႕ ထင္ရတဲ႔ ဆင္းရဲတဲ႔သူေတြထက္ အနည္းငယ္ပိုက္ဆံပိုရိွတဲ႔ တစ္ဆင္႔ျမင္႔ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ ဘဝမွာေတာ႔ လိုင္းကားတိုးစီးရတာ မဆန္းပါဘူး။ ဘတ္စ္ကားဂိတ္နဲ႕နီးတဲ႔သူေတြကေတာ႔ ဂိတ္စကေန သြားစီးရင္ ထုိင္ခံုေနရာေလး ဘာေလး ရတာေပါ႔။ ကားဂိတ္နဲ႕မလွမ္းမကမ္း လူေတြၾကေတာ႔ ကားကို ဂိတ္အထိ ျပန္စီးသြားရတယ္။ ျပီးမွ ဂိတ္ကေန ျပန္ထြက္တာကို ဆက္စီးသြားရတာေပါ႔။

ကားခကိုလည္း ပတ္စီးရင္ နည္းနည္းပါးပါး ေလွ်ာ႔ေပးတယ္။ အဲဒီလို ပတ္စီးျခင္းအားျဖင္႔ ထုိင္ခံုေနရာ ရလာတယ္။ တကယ္သြားခ်င္တာရဲ႕ဆန္႕က်င္ဘက္ကို ခဏေလာက္ သြားလုိက္တာဟာ ပတ္စီးျခင္းအႏုပညာရဲ႕ အႏွစ္သာရပဲ။ ဒါကို ဘယ္သူ စတီထြင္ခဲ႔တယ္ မသိႏုိင္ေပမယ္႔ ေတာ္ေတာ္ ဉာဏ္ေကာင္းတဲ႔သူ စခဲ႔တာျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သိပ္ထံုတဲ႔သူ ကားမွားစီးမိရာကေန ဓေလ႔ ျဖစ္သြားတာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္ထင္တယ္။

ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာကို ေဖာ္ေဆာင္ဖုိ႕ဆိုရာမွာ ပန္းတုိင္အတု (ကားဂိတ္)က သိပ္မေဝးျခင္း ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကမယ္လို႕ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပတ္စီးခ အပိုရိွျခင္း၊ အခ်ိန္ပိုရိွျခင္းဆိုတဲ႔ အပိုရိွျခင္း ႏွစ္သြယ္ျဖစ္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကားအေရအတြက္နဲ႕ အလားအလာကို သိျခင္းပါ။ ကိုယ္ပတ္စီးတဲ႔ကားက ခ်က္ျခင္း ျပန္မထြက္ရင္ ပတ္စီးခဆံုးတာပဲ အဖတ္တင္မယ္။ ကားဂိတ္မွာ စီးမယ္႔သူ ျပည္႕ေနရင္ ပိုဆိုးတာေပါ႔။ ျမန္မာျပည္မွာက တန္းစီတာမဟုတ္ဘူး။ တိုးတက္တာ။ ေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မွာ တိုးတက္တာတစ္ခုပဲေအာင္ျမင္ခဲ႔တယ္။

ပတ္စီးျခင္းအားျဖင္႔ ေနရာေကာင္းရလာႏုိင္တယ္။ ကားပတ္စီးျခင္းလို႕ပဲ တရားေသ မယူဆပဲ ႏုိင္ငံေရး ပတ္စီးျခင္း၊ ဒီမိုကေရစီ ပတ္စီးျခင္းေတြကိုလည္း အလားတူ ယွဥ္ထိုးဆင္ျခင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနရာယူတတ္ဖုိ႕လည္း ပတ္စီးတတ္ရတယ္။ ေရွ႕နားမွာ ထုိင္ေနရင္ ရဟန္းသံဃာ၊သီလရွင္၊မဗုိက္၊သက္ၾကီးရြယ္အို၊ ေျခေထာက္နာတဲ႔သူေတြ ရိွလာရင္ ေနရာျပန္ဖယ္ေပးရမယ္ဆိုေတာ႔ ျပန္မထေပးရတဲ႔ ေနရာမ်ိဳး ယူထားရတယ္။ အေျမာ္အျမင္ လိုအပ္တယ္လုိ႕ပဲ ေယဘူယ်အားျဖင္႔ ဆိုႏိုင္မယ္ထင္တယ္။

အခုဆို စင္ကာပူမွာ မနက္မနက္ ရထားၾကပ္ေတာ႔ ေနာက္တစ္ဘူတာကို သြားျပီး စီးရတယ္။ လူအုပ္ၾကီးတစ္ခုရဲ႕ ေရွ႕ကိုေရာက္ဖုိ႕ ေနာက္ကို တစ္လွမ္းဆုတ္ေပးလုိက္ရသလုိေပါ႔။ သြားခ်င္တာက အေနာက္ဘက္ကို ဆိုလို႕ရိွရင္ အေရွ႕ဘက္ကို တစ္ဘူတာ ပိုသြားျပီး အဲဒီဘူတာက စီးတာေပါ႔။ ပတ္စီးျခင္း အႏုပညာကို လက္ေတြ႕ ေဖာ္ေဆာင္ေနတယ္လို႕ ဆိုႏုိင္မယ္ထင္တယ္။ အဆိုးအေကာင္းေတြကိုေတာ႔ ခ်င္႔ခ်ိန္ရတာပဲ။ ပတ္စီးျပီဆိုတာနဲ႕ ေနရာရဖုိ႕ ေသခ်ာတာကို ဦးစားေပး ပထမေနရာမွာ ထားရမွာပဲ။ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္ခံျပီး ဘာမွမထူးရင္(ေနရာမရရင္) ပတ္စီးရတာ မတန္ဘူး။

ကားပတ္စီး၊ ရထားပတ္စီးတဲ႔လူေတြ ပတ္စီးျခင္းမွာ မေအာင္ျမင္ရင္ေတာ႔ အလုပ္ေနာက္က် သဗ်။ သို႕ေပမယ္႔ လူေတာ႔ျဖစ္ေသးတယ္။ အလုပ္ေနာက္က်တဲ႔သူပဲျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးပတ္စီးသူေတြ မေအာင္ျမင္ရင္ေတာ႔ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ၾကမလဲ မသိေပါင္။

ဒါကေတာ႔ ပတ္စီးျခင္းကို ဆင္ျခင္မိသမွ်ေလးေပါ႔။

Regards,
Z



Peace B with U.